بازدید 3469

برنامه‌های رهبران دو کره برای دیدار روز جمعه

کد خبر: ۷۹۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 26 April 2018

مقامات سئول امروز (پنجشنبه) اعلام کردند: رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری کره جنوبی در جریان دیدار درخت یادبودی خواهند کاشت و از یک "گارد افتخاری" دیدن خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مذاکرات در بخش جنوبی روستای مرزی پانمونجوم قرار است بر برنامه اتمی کره شمالی متمرکز باشد، اما این مذاکرات به شدت سمبلیک هستند چرا که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نخستین رهبر کشورش است که از زمان پایان جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۵۳ میلادی به بخش جنوبی این مرز قدم می‌گذارد.

ایم جونگ-سئوک، رئیس دفتر مون‌ جائه ‌این، رئیس جمهوری کره جنوبی به خبرنگاران گفت: پس از آنکه کیم جونگ اون صبح جمعه از خط مرزی نظامی دو کره عبور کند، مون‌ جائه ‌این میزبان او خواهد بود. آنها سپس به مدت ۱۰ دقیقه تا میدانی که قرار است در آنجا از یک گارد افتخاری کره جنوبی دیدن کنند، قدم خواهند زد.

ایم جونگ‌ سئوک افزود: پس از امضای کتاب میهمانان و گرفتن عکس در مقابل کاخ صلح مکانی که در آن مذاکرات دو کره برگزار می‌شود رهبران کره شمالی و کره جنوبی در ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت محلی (۱:۳۰) به وقت گرینویچ مذاکرات رسمی را آغاز خواهند کرد. آنها سپس درخت کاجی را در این مرز با استفاده از خاک ترکیبی کوه‌های دو کره و آب ترکیبی رودخانه‌های هر دو کشور خواهند کاشت. قدمت این درخت به تاریخ ۱۹۵۳ سالی که جنگ کره پایان یافت، می‌رسد.

این مقام افزود: روی پلاک سنگی که در پایین این درخت قرار می‌گیرد عبارت «صلح و سعادت کاشته شد» و همچنین امضای این دو رهبر حکاکی خواهد شد. پس از کاشت این درخت رهبران دو کره قرار است با یکدیگر تا پلی که تابلوی خط مرزی نظامی در آن قرار دارد قدم بزنند.

ایم جونگ سئوک تصریح کرد: کیم جونگ‌ اون و مون‌ جائه این عصر روز جمعه با یکدیگر دیدار رسمی خواهند کرد و سپس در ضیافتی حضور خواهند یافت. در این سفر ۹ تن از مقامات ارشد کره شمالی از جمله کیم یونگ جونگ، خواهر اون او را همراهی خواهند کرد. کره جنوبی امیدوار است ری سول جو، همسر کیم جونگ اون نیز در بخش‌های نشست روز جمعه شرکت داشته باشد اما هنوز با حضور او موافقت نشده است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری کره جنوبی گفت: هنوز مشخص نیست که این دو رهبر نتایج نشست‌شان را چگونه اعلام خواهند کرد. دشوارترین بخش حول محور سطح تعهد خلع نظامی کره شمالی قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان