بازدید 1662

آمریکا اعلام حملات بهاره طالبان افغانستان را محکوم کرد

پس از آنکه طالبان آغاز حملات بهاره خود علیه نیروهای آمریکایی و افغان را اعلام کرد، وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که در کنار نیروهای امنیتی و مردم افغانستان ایستاده است.
کد خبر: ۷۹۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 26 April 2018

پس از آنکه طالبان آغاز حملات بهاره خود علیه نیروهای آمریکایی و افغان را اعلام کرد، وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که در کنار نیروهای امنیتی و مردم افغانستان ایستاده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از  خبرگزاری آناتولی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ما شاهد بودیم طالبان آغاز حملات بهاره خود را اعلام کرد. این اطلاعیه تائید می‌کند که طالبان مسؤول ناامنی و از بین رفتن جان هزاران افغان طی سال‌های مختلف است.

در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکا در واکنش به این اطلاعیه طالبان اعلام می‌کند که در کنار مردم افغانستان می‌ایستد. آمریکا همچنین از نیروهای امنیتی افغان که در مقابل طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی که به دنبال نابودی جامعه افغان هستند، مبارزه می‌کنند، حمایت خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا ضمن درخواست از طالبان برای پایان دادن به حملات مسلحانه خود و همکاری سازنده برای آینده این کشور تاکید کرد: آشوب و ناآرامی بیشتر صلح و امنیت را به افغانستان باز نمی‌گرداند.

اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان روز شنبه از طالبان درخواست کرده بود تا در انتخابات پارلمانی و منطقه‌ای آتی این کشور جنگ زده شرکت کنند. اما طالبان در ضربه‌ای به مذاکرات صلح بالقوه، روز چهارشنبه فصل دیگری از حملات بهاره خود تحت عنوان «الخندق» را اعلام کرد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در پستی در رسانه‌های اجتماعی چهار دلیل را به عنوان دلایل اصلی اعلام آغاز حملات بهاره نام برد که یکی از آنها حملات هوایی نیروهای امنیتی به یک مدرسه مذهبی در یکی از مناطق تحت کنترل طالبان در ولایت قندوز بود که اوایل ماه جاری میلادی صورت گرفت و به گفته مقامات و رسانه‌های محلی در آن چندین غیرنظامی و تعدادی از فرماندهان ارشد طالبان کشته شدند.

مقامات افغانستان تاکید دارند که در این حمله هوایی تنها شبه نظامیان مظنون کشته شدند اما طالبان و رسانه‌های محلی اعلام کردند که بیش از ۱۰۰ غیرنظامی که اکثر آنها کودک بودند در این حمله کشته شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل