بازدید 1433

فشار مضاعف به کره شمالی تا زمان اقدام عملی پیونگ یانگ ادامه دارد

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به فشار مضاعف علیه کره شمالی تا زمان اقدامات عملی پیونگ یانگ در زمینه خلع سلاح هسته ای ادامه می دهد.
کد خبر: ۷۹۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 26 April 2018

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به فشار مضاعف علیه کره شمالی تا زمان اقدامات عملی پیونگ یانگ در زمینه خلع سلاح هسته ای ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت که آمریکا به روند اعمال فشار مضاعف علیه کره شمالی ادامه می دهد تا این کشور اقدامات عملی در زمینه خلع سلاح هسته ای صورت دهد.

«سارا سندرز» گفت: برداشت ما این است که فشار حداکثری علیه کره شمالی جواب داده و ما تا زمانی که شاهد تبدیل گفته‌های آنها به اقدامات ملموس نباشیم از این امر دست نمی‌کشیم، اما آنها در مسیر صحیح حرکت می‌کنند.»

یک مقام آمریکایی اعلام کرده بود که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور قصد رفع تحریم ها علیه کره شمالی قبل از نابودی بخش اعظم برنامه هسته ای پیونگ یانگ را ندارد.

این مقام ارشد دولت ترامپ به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: هنگامی که رئیس جمهور می گوید اشتباهات گذشته را مرتکب نخواهد شد این به معنای آن است که تا زمانی که کره شمالی بخش اعظم برنامه هسته ای خود را برنچیده ایالات متحده امتیازات عمده همچون رفع تحریم ها را ارائه نخواهد کرد.

گفتنی است که خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) روز شنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ در تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی و برقراری صلح در شبه جزیره کره، آزمایشهای هسته ای و موشکی خود را فوراً به حالت تعلیق در می آورد و یک مرکز آزمایش هسته ای در شمال این کشور را تعطیل می کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، «کیم جونگ اون» رهبر این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پیونگ یانگ دیگر به اجرای آزمایشهای هسته ای یا آزمایشهای موشک بالستیک قاره پیما احتیاجی ندارد؛ چون روند تولید تسلیحات هسته ای را تکمیل کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از تصمیم کره شمالی برای تعلیق آزمایش موشکی و هسته ای استقبال کرد.

وی در پیامی توییتری به این تصمیم واکنش نشان داده و آن را گامی رو به جلو در آستانه دیدار سران آمریکا و کره شمالی در آینده نزدیک دانست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان