بازدید 5380
۱

افشاگری دروازه‌بان سابق تیم ملی درباره گاوبندی و مصرف شیشه

کد خبر: ۷۹۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 25 April 2018

نیما نکیسا بازیکن سابق تیم ملی ایران و «مربی تیم نفت تهران در دو مقطع متفاوت» از نابودی باشگاه های قدیمی ایران بخاطر گماردن مدیران نالایق و کسانی که از جنس فوتبال نیستند، خبر داد و اینکه ضربات جبران ناپذیری به فوتبال کشور زده شد.

به گزارش تابناک ورزشی، نکیسا افزود:« ما تیم های قدیمی مان را روز به روز از دست می دهیم و از طرف دیگر تیم های تازه روی کار می آیند اما عشق را که نمی توان با پول خرید. تیم هایی مثل نساجی با عشق و هواداران شان هستند که دارند تلاش می کنند و به موفقیت می رسند. من قصد بی احترامی به باشگاهی را ندارم اما اگر قرار باشد تیم هایی مثل ابومسلم، فجرسپاسی و برق شیراز منحل شوند آن وقت این طبیعی است که مردم یک شهر به جای حمایت از تیم شهرشان طرفدار استقلال و پرسپولیس باشند و در ورزشگاه های شان این تیم ها را تشویق کنند. در آبادان کسی طرفدار استقلال و پرسپولیس نیست اما تیم هایی که امروز یک اسم دارند سال بعد یک اسم دیگر ، هر روز یک مالک دارند را کسی دوست نخواهد داشت.»

نکیسا در ادامه درباره نفت گفت:« به جرات می گویم همین تیم نفت اگر شرایط مدیریت درستی داشت در لیگ برتر می ماند. بچه ها بدون هزارتومان پول از جانشان مایه گذاشتند اما من گاهی فکر می کنم که این سیاست فوتبال است که بعضی تیم ها از بین بروند. آدم هایی به این فوتبال می آیند اما این فوتبال شیره آنها را می کشد و بعد مثل تفاله می اندازد بیرون. من خودم از نفت طلبکار هستم اما وقتی به کمیته تعیین وضعیت رفتم گفتم من هفت ماه برای این تیم کار کردم و فقط پول این هفت ماه را می خواهم نه یک ریال بیشتر و نه یک ریال کمتر. حق من نصف پول قراردادم است در حالی که می توانم همه آن را طلب کنم چون اخراجم کرده اند.»

دروازه بان سابق تیم ملی و پرسپولیس همچنین گفت:« فکر می کنید 5 سال دیگر بادران کجا است. سرنوشت خونه به خونه چه خواهد شد؟ بلایی که سر شفیع زاده ها آمد سر حسن زاده و قربانیان هم می آید چرا که هرکسی به عشق ورزش می آید چراغ را روشن می کند اما بعد از اینکه تمام پولش را در فوتبال خرج کردند کاری می کنند که طرف اموالش را از دست داده و در نهایت با بدهی و مشکلات اینچنینی مواجه شود.من زمانی منتقد جدی کی روش بودم چرا که معتقد بودم او به لیگ داخلی نگاه نمی کند اما الان متوجه می شوم که او کجا را می دیده است؟!»

او همچنین دررابطه با مسایلی مثل بازیکنانی که با پول به فوتبال می آیند و اینروزها بحث آن بسیار داغ است گفت:« من در جاهایی که مربی بودم با این مشکلات مواجه شده ام. متاسفانه هرچه رده لیگ پایین تر باشد بازیکن پولی، تبانی ، شرط بندی، دوپینگ و مسایلی از این دست هم بیشتر است. به خودم پیشنهاد دادند که دروازه بانی که از فوتبال دور شده بود را به تیم بیاورم و 70درصد از مبلغ قراردادش را بردارم اما به آن شخص گفتم مثل این که نمی دانی با چه کسی داری صحبت می کنی و من را نمی شناسی؟!!! اگر دنبال این مسایل بودم از حقوق استاد دانشگاهی زندگی نمی کردم.»

او اضافه کرد:« متاسفانه ساختار ریشه نه فقط در فوتبال که در جامعه ایراد دارد. بازیکنی بود که بیست میلیون می داد که بازی کند در حالی که مشخص بود شیشه مصرف می کند. من خودم دکتر هستم و طرف را ببینم می فهمم. اما متاسفانه ساختار خراب است و شرایط ایجاب می کند که برای موفقیت به دنبال پول و پارتی باشید. در این ساختار زحمات دیده نمی شود و باید لابی داشته باشید. اصلا اینگونه نیست که وقتی رفقایت خواب هستند تو تمرین کنی و موفق شوی. من پدری داشتم که از صدپادگان نظامی سخت گیر تر بود و ساعت 9 شب من را مجبور می کرد که بخوابم تا آماده بمانم اما من تمرین می کردم و از زندگی ام می زدم اما کس دیگری بازی می کرد. 17-18 بازی من را روی نیمکت نشاندند و بعد هم گفتند خداحافظ. بازهم می گویم موضوع شخص نیست مشکل ساختار است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نیازی افشا نیست نیاز به برخورد است که نخواهد بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل