بازدید 3471

بدهی کشورهای جهان به 164 هزار میلیارد رسید

صندوق بین المللی پول از افزایش بی سابقه بدهی کشورهای جهان به 164 هزار میلیارد دلار خبر داد که 225 درصد تولید ناخالص داخلی است.
کد خبر: ۷۹۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 25 April 2018

صندوق بین المللی پول از افزایش بی سابقه بدهی کشورهای جهان به 164 هزار میلیارد دلار خبر داد که 225 درصد تولید ناخالص داخلی است.

به گزارش ایرنا، روزنامه «یو.اس.اِی تودی» آمریکا اعلام کرد بر پایه بررسی صندوق بین المللی پول، چین بیشترین نقش را در رشد میزان بدهی های جهان داشته و سه چهارم افزایش بدهی ها در بخش خصوصی از زمان بحران مالی سال 2009 مربوط به این کشور است.

بنا به این گزارش، نصف بدهی های جهان مربوط به ژاپن و آمریکاست و پس از چین مهمترین عامل ثبت رکورد یاد شده به شمار می روند. 

صندوق بین المللی پول دلیل افزایش بدهی های جهان به وضع هشدار دهنده کنونی را فروپاشی اقتصاد جهانی در بحران مالی سال 2009 و واکنش سیاسی به این بحران، افت قیمت کالاها در سال 2014 و رشد مصرف در کشورهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه کم درآمد دانست.

بدهی بیش از یک سوم کشورهای پیشرفته در سال 2017 به بیش از 85 درصد تولید ناخالص داخلی آنها رسید؛ در حالی که در سال 2000 میلادی شمار چنین کشورهایی سه برابر کمتر بود.

سال گذشته میلادی همچنین از هر پنج کشور نوظهور و کم درآمد یک کشور، بیش از 70 درصد تولید ناخالص داخلی خود دارای بدهی بود، اما شمار کمی از آنها موفق به بازپرداخت بدهی یا تمدید مهلت آن شدند.

ایران در زمره کشورهای دارای بدهی خارجی کم است.

حجم بدهی خارجی ایران در پایان نیمه نخست سال 1396 معادل 9 میلیارد و 444 میلیون دلار بود.

بنا به اعلام بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2017 میلادی معادل 412 میلیارد و 200 میلیون دلار ثبت شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان