بازدید 22482
پس از ماجرای کشف حجاب؛

خانواده همراه کاروان کاراته ایران در آلمان ماندنی شد! + صوت

مسئول اعزام مدعی است، هماهنگی و حتی تهیه بلیت برای همراهی نماینده حراست سازمان تربیت بدنی با کاروان اعزامی صورت پذیرفته بود اما چهار صبح روز اعزام در فرودگاه، این نماینده حراست با وی تماس می‏گیرد و عنوان می‏کند نمی‏‏تواند همراه تیم به آلمان سفر کند و اعزام تیم بدون حضور نماینده حراست با توجه به حضور برخی مسئولان بلااشکال است!
کد خبر: ۷۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۷ 30 December 2009
به نظر می‏رسد دردسرهای یک اعزام ورزشی به این زودی پایانی نخواهد داشت و اشتباهات مکرری که در روند این اعزام تا زمان بازگشت تیم صورت پذیرفته، همچنان رشته کاراته که نام این اعزام با آن همراه شده را تحت‏الشعاع قرار دهد و اتفاقاتی که برخی غفلت‏ها را به نمایش می‏گذارد، در پرده باقی نماند.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ مسابقات کاراته سبک شیتوریو شوکوکای یونیون که طی روزهای هفدهم و هجدهم آبان در ورزشگاه بزرگ مونیخ آلمان برگزار شد، با اعزام سی و هفت نفر به شکل رسمی و گروهی دیگر به صورت غیررسمی آبستن حوادث تلخ و تاسف باری شد که با نگرانی و اعتراض برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز همراه شد.

انتشار تصاویری که نشان می‏داد برخی بانوان اعزامی از ایران بدون رعایت حجاب اسلامی مسابقه دادند، ثابت کرد آنچه در هفته نامه‏های ایران پیرامون انعکاس خبری و تصویری حجاب بانوان ایران در روزنامه های آلمانی بیان شده بود، نمی‏تواند صحت داشته باشد و اینچنین به یک باره جامعه ورزش با شکو این تصاویر، حوادث هفته‏های پیش از آن و تکرارش این بار در رویدادی خارج از ایران تداعی شد. در عین حال و با وجود اعتراض نمایندگان، واکنش جدی و عذرخواهی از مردم را  به شکل صریح از سوی هیچ کدام از مسئول ارشد ورزش صورت نپذیرفت.

تغییر رئیس این سبک و تعلیق موقت فعالیت‏هایش تا اطلاع ثانونی تمام برخوردی بود که سرپرست فدراسیون کاراته تاکنون انجام داده و علی‏رغم آنکه بخشی از مسئولیت تیم‏های ورزشی که از طریق شورای برون مرزی سازمان تربیت بدنی راهی مسابقات خارجی می‏شوند، متوجه سازمان ورزش نیز می‏شود اما متاسفانه برخلاف معمول نماینده حراست سازمان به سبک برخلاف الزام معمول اعزام نشده است که عدم جلوگیری از کشف حجاب به واسطه غیب ایشان در آلمان ثمره این اتفاق می‏تواند باشد.

رئیس این سبک کاراته که مسئولیت اعزام بر عهده وی و فدراسیون کاراته است مدعی است، هماهنگی و حتی تهیه بلیت برای همراهی نماینده حراست سازمان تربیت بدنی با کاروان اعزامی صورت پذیرفته بود اما دو صبح روز اعزام در فرودگاه، این نماینده حراست با وی تماس می‏گیرد و عنوان می‏کند نمی‏‏تواند همراه تیم به آلمان سفر کند و اعزام تیم بدون حضور نماینده حراست با توجه به حضور برخی مسئولان بلااشکال است! با این تفاسیر، حراست سازمان ورزش نیز باید پاسخگو باشد که چرا اینچنین مسائل مربوط به این کاروان ورزشی، با اعزام نماینده‏ای به رسم معمول مورد رسیدگی کامل قرار نگرفته است؟

اما کشف حجاب تمام ماجرا نبود و یک خانواده متشکل از پدر و مادر و دو فرزند دخترشان به نام‏های تینا 10 ساله و تارا 13 ساله با شهرت محمدنژاد نیز که همراه این کاروان بوده‏اند در آلمان ماندگار شده‏اند و علی رغم گذشتن حدود یک ماه از مسابقات، هنوز به ایران مراجعت نکرده‏اند اما متقیان نژاد رئیس این سبک کاراته عنوان می‏کند، اینها هنوز پناهنده نشده‏اند و عنوان کرده‏اند که برادرشان در این کشور اقامت می‏کند و قصد تمدید ویزا و دو ماه بیشتر ماندن را دارند.

متقیان نژاد البته با اظهاراتی ضد و نقیض تلاش می‏کند، مسئولیت ماندن این عده را از گردن خود سلب کند و در این باره در عین حالی که مدعی است، این خانواده بدون مجوز شورای برون مرزی و به شکلی توریستی و خارج از قالب کاروان اعزامی فدراسیون کاراته رفته‏اند، یادآور می‏شود هماهنگی‏های لازم برای تهیه بلیت هواپیمایشان توسط وی صورت پذیرفته اما ربطی به تیم اعزامی نداشته‏اند!

او همچنین در همین حال که تاکید می‏کند، این نفرات به شکل مجزا و مستقل راهی آلمان شده‏اند و فرزندانشان در مسابقات آلمان شرکت کرده‏اند، عنوان می‏کند، پاسپورت این عده را نزد خود گرو نگه داشته و به آنها عنوان کرده اگر ویزایشان را تمدید کردند، به آنها پس خواهد داد و در غیر این صورت پاسپورتشان را نخواهد داد! در این صورت باید پرسید گروهی که به شکل مستقل ویزا گرفته‏اند و راهی آلمان شده‏اند، چه ارتباطی با وی داشته‏اند که پاسپورتشان را نگه دارد!

متقیان نژاد در قبال این پرسش اظهارات متناقض دیگری بیان کرد و مدعی شد برای آنکه مدارک شناسایی‏شان گم نشود، نزد او گذاشته شده، حال آنکه در سفرهای اینچنینی تنها اعضاء رسمی کاروان اعزامی مدارکشان نزد سرپرست تیم تا زمان بازگشت تیم، باقی می‏ماند و حال آنکه عنوان می‏شود، این عده خود راهی مسابقات شده‏اند!

او در آخر نقیض دیگری را ذکر کرد و در حالی که ابتدا عنوان کرده بود به آنها گفته تنها زمانی که ویزایشان تمدید شود، از طریق سفارت ایران، پاسپورتشان را خواهد داد و عملاً این عده را زیرمجموعه کارون اعزامی آورده بود که باید تابع نظر سرپرست کاروان اعزامی باشند، گفت: آنها می‏توانستند بیایند و پاسپورتشان را از من بگیرند اما اصلاً به هتل مراجعه نکردند تا پاسپورت را دریافت کنند!

در شرایطی که فروش اموال این خانواده در ایران و پناهندگی‏شان رد می‏شود و همچون اکثر اهالی ورزش که زمان پناهندگی تا اعلام رسمی خودشان از بیان لفظ پناهنده برایشان استفاده نمی‏شود، این اظهارات متناقض نیز به ابهامات موجود دامن زده و بر مسئولیت اداره کل حراست سازمان تربیت بدنی نیز افزوده است تا پیگیری لازم به عمل آید و مشخص شود چگونه جدیداً خانواده‏ها با تیم‏های ورزشی اعزام می‏شوند و یا نمایندگان حراست در کاروانی که اتفاقاً در آن کشف حجاب می‏شود، غیبت دارند؟! توضیحات مفصل و جالب سرپرست کاروان اعزامی را در فایل صورتی بشنوید.

البته فدراسیون کاراته نیز می‏بایست به سهم خود پاسخگو باشد که چه سازوکارهای نظارتی به جز اعزام نماینده هیات‏های کاراته استان‏ها به همراه تیم‏های سبکی که رویکرد نظارتی هم نمی‏تواند باشد، انجام داده و در حجم وسیع سبک‏های اعزامی چه سطوح نظارتی مستمر و کاربردی تعریف شده که تخلفات به حداقل ممکن برسد؟


دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان