بازدید 2574

دايي: سپاهان و استيل آذين به من پيشنهاد داده بودند

من خودم مهاجم بودم و مي دانم تا هافبك ها توپ را به مهاجم نرسانند از دست مهاجم كاري ساخته نيست، بازيكناني مثل ليونل مسي خيلي كم هستند كه از وسط زمين دريبل بزنند و توپ را گل كنند. من سعي مي كنم با فورواردها بيشتر تمرين كنم تا آنها دروازه را بهتر بشناسند و اعتماد به نفس خود را به دست آورند. هم چنين سعي دارم نوسانات تغييرات تيم را كم كنم تا بازيكنان از جايگاه خود مطمئن باشند. من هميشه از مهاجمان گل نمي خواهم، همانطور كه در دنيا خيلي از مهاجمان بيشتر از اينكه گل بزنند پاس گل مي دهند. در نظر دارم با همين سرمايه ها تيم را تقويت كنم.
کد خبر: ۷۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۶ 30 December 2009
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس پس از حضور در تمرينات اين تيم گفت: با مشاهده بازيكنان با انگيزه و توانا در تيم اميدواري‌ام براي كسب نتايج خوب بيشتر شد.

علي دايي در گفت‌وگو با سايت باشگاه پرسپوليس درباره مسائل مختلف صحبت كرده است.

*بعد از 4 ، 5 سال به پرسپوليس برگشتيد. پرسپوليس آن زمان چه تفاوتي با پرسپوليس امروز دارد؟

آن زمان هم پرسپوليس مشكلات زيادي داشت و تقريبا بعضي از مشكلات امروز تيم ادامه همان مشكلات است. در اين چند سال پرسپوليس فقط صاحب يك ساختمان شده و اگر اشخاص دلسوزي مانند كاشاني نبودند شايد امروز فعاليت باشگاه در ليگ هم نبود.
من در زمان آقاي غمخوار و مربيگري بگوويچ در پرسپوليس بودم. ما فصل را خيلي خوب شروع كرديم ولي در ادامه نتوانستيم به همان شكل ادامه دهيم. 2 سال بعد پرسپوليس قهرمان شد و از اين لحاظ خيلي اوضاع بهتر شد. البته زمان مي خواهد كه پرسپوليس باشگاهي باشد كه خواسته هاي هواداران را برآورده كند. همچنان مشكل زمين اختصاصي تمرين باقي است. من در روزنامه ها خواندم كه امسال پرسپوليس چند بار زمين تمرينش را تغيير داده است.

*در ابتداي فصل هم به شما پيشنهاد مربيگري پرسپوليس داده شده بود، چه شد كه در اين زمان قبول مسئوليت كرديد؟

البته آن زمان هم مستقيم با من صحبت نشده بود و با آن شرايط پيشنهاد را نمي پذيرفتم. باشگاه هاي زيادي مانند سپاهان و استيل آذين به من پيشنهاد داده بودند ولي چون نمي خواستم آن زمان به فوتبال برگردم پيشنهادها را نمي پذيرفتم. الان هم نمي خواستم كار كنم ولي وجود آقاي كاشاني باعث شد پيشنهاد سرمربيگري پرسپوليس را قبول كنم.

*خيلي ها معتقدند پذيرفتن مسئوليت هدايت پرسپوليس در حال حاضر ريسك بزرگي براي شما محسوب مي شود، از اين بابت نگراني خاصي نداريد؟

به نظر من آدم بايد كارهاي بزرگ را انجام دهد. اگر همه چيز حاضر و آماده باشد كار كردن در آن شرايط هنر خاصي نمي خواهد. بايد در مواقع حساس و بحراني به تيم كمك كرد.
با اين شرايط كه تيم 10 امتياز با صدر جدول فاصله دارد و اگر تيم مساوي كند و يا ببازد سه چهار پله سقوط مي كند اما اگر دو بازي پشت سر هم پيروز شود جايگاه خود را حفظ مي كند.
خيلي دوست دارم امسال پرسپوليس سهميه آسيا را كسب كند و هم در ليگ و هم در جام حذفي نتايج خوبي بگيريم. با حمايتي كه من از مديريت باشگاه ديدم و شناختي كه از بازيكنان دارم بتوانيم نتايجي در حد نام باشگاه پرسپوليس به دست آوريم تا رضايت هواداران را كسب كنيم.

*با توجه به شناختي كه نسبت به تيم داشتيد اين مسئوليت را پذيرفتيد بعد از تمرين روز اول آيا در تصورات شما تغييري ايجاد شد؟

مي توانم بگويم كه تقريبا همان ذهنيتي كه داشتم را پيدا كردم و با مشاهده بازيكنان با انگيزه و توانا در تيم اميدواري ام براي كسب نتايج خوب بيشتر شد. با وجودي كه با خيلي از بازيكنان در سابق كار كرده ام، ولي بيشتر بازي ها را از تلويزيون ديدم. تمام سعي ام را مي كنم، جوي در تيم ايجاد كنم كه بازيكنان بدانند اگر خوب تمرين كنند و خوب كار كنند به زمين مي روند و در بازي ها از آنها استفاده خواهد شد. كساني كه قبلا با من كار كرده اند اين موضوع ر ا مي دانند. تمام سعي ما اين است كه با اين 13 بازي باقيمانده هواداران را به تيم اميدوار كنيم.

*از تمرينات راضي بوديد؟ مكان و شرايط اردو را مناسب مي دانيد؟

من با باشگاه ايرانيان آشنايي كاملي دارم و چند بار هم با تيم ملي به اينجا آمدم. محيط سالم و مناسبي دارد و باشگاه بسيار تصميم درست و به جايي گرفته است، مكاني را انتخاب كرده كه تيم مي تواند به دور از حاشيه ها تمرينات با نشاط و مفيدي را انجام دهد. همچنين قرار است دو بازي تداركاتي انجام دهيم تا من به شناخت بيشتري از بازيكنان برسم.

*با توجه به تفاوت آب و هواي تهران و دوبي انتقاد هايي مي شد از اين بابت كه تيم چون بازي هاي پيش رو را در هواي سرد انجام مي دهد، هواي گرم دبي به تيم لطمه مي زند، نظر شما چيست؟

تيم هاي اروپايي هم در زمستان مكان هاي گرم و معتدل را براي اردو انتخاب مي كنند. زماني كه در آلمان بازي مي كردم اردوها در جاهايي مثل اسپانيا و پرتغال برگزار مي شد. ما بعد از بازگشت زمان كافي براي رسيدن به شرايط آب و هوايي تهران را داريم.

*چه برنامه هايي براي بازيكنان در روزهاي آينده داريد؟

تمرينات كار با توپ و برطرف كردن نقطه ضعف هاي تيم از برنامه هاي من است. بيشتر دوست دارم كار با توپ انجام دهيم و به شعور بالايي از لحاظ تاكتيكي برسيم.

*آيا قرار است تغييري در سيستم بازي تيم ايجاد شود؟

بستگي به شرايط هر بازي و آمادگي بازيكنان، تصميم مي گيريم كه از چه تاكتيك و كدام بازيكن ها استفاده كنيم.

*شما هم به مشكل نبود بازيكن تمام كننده در تيم پرسپوليس اعتقاد داريد؟

پرسپوليس جز تيم هايي در ليگ است كه بازيكنان خوبي دارد. خليلي، آرفي و نوروزي فورواردهاي خوبي هستند و ما تا به حال نتوانستيم از پتانسيل هاي آنان استفاده كنيم. همين آقاي خليلي كه وقتي در سايپا بودم گل هاي حساس و مهمي زد و بعد در پرسپوليس آقاي گل شد، همين طور آرفي كه سال پيش گلزن برتر شده بود و نوروزي هم به همين صورت.
من خودم مهاجم بودم و مي دانم تا هافبك ها توپ را به مهاجم نرسانند از دست مهاجم كاري ساخته نيست، بازيكناني مثل ليونل مسي خيلي كم هستند كه از وسط زمين دريبل بزنند و توپ را گل كنند. من سعي مي كنم با فورواردها بيشتر تمرين كنم تا آنها دروازه را بهتر بشناسند و اعتماد به نفس خود را به دست آورند. هم چنين سعي دارم نوسانات تغييرات تيم را كم كنم تا بازيكنان از جايگاه خود مطمئن باشند. من هميشه از مهاجمان گل نمي خواهم، همانطور كه در دنيا خيلي از مهاجمان بيشتر از اينكه گل بزنند پاس گل مي دهند. در نظر دارم با همين سرمايه ها تيم را تقويت كنم.

شما با سيستم چرخشي دروازه بانان موافقيد؟

اصلا و ابدا! من چنين چيزي را قبول ندارم. هر كس بهتر باشد درون دروازه قرار مي گيرد حتي اگر دروازه بان سوم تيم بهتر باشد، درون دروازه قرار مي گيرد. من با توجه به تمرينات، دروازه بان را انتخاب مي كنم.

*تا به حال انتظارات هواداران آن طور كه شايسته است برآورده نشده است، با اين وجود در ادامه ليگ چه انتظاري از آنها داريد؟

هواداران صبر و حوصله خود را بيشتر كنند و تا آخر بازي تيم را تشويق كنند. بازي 90 دقيقه است و خيلي از گل ها در دقايق تلف شده به دست مي آيد كه مي تواند نتيجه بازي را تغيير دهد. ما با توجه به چهار بازي پيش را در نيم فصل اول از همين تيم ها 4 امتياز گرفته ايم و مي توانيم در ادامه موفق تر عمل كنيم. هواداران مطمئن باشند از اين به بعد بازي هاي بهتري را شاهد خواهند بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار