بازدید 2552

سازمان فنی و حرفه ای متولی پرداخت تسهیلات نیست

کد خبر: ۷۹۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 23 April 2018

رئیس سازمان فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه ای در حوزه ی تسهیلات ورود نمی کند گفت :برای ایجاد خود اشتغالی و مهارت آموزی سازمان فنی و حرفه ای با تعامل و توافق نامه هایی جهت تسهیل روند پرداخت تسهیلات کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست خبری رئیس سازمان فنی و حرفه ای به مناسبت هفته ی کار و کارگر برگزار شد.

سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان فنی و حرفه ای در جریان این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر روند کند اعطای تسهیلات به مهارت آموزان این سازمان گفت: سعی می کنیم از طریق ارتباطی که با نهادهای مالی داریم مشکل تسهیلات را رفع کنیم اما سازمان فنی و حرفه ای نهادی نیست که بتواند تسهیلات اعطا کند.

او افزود: آموزش های فنی و حرفه ای باید به نحوی باشد که فرد توانمند شود و بتواند مهارتی را یاد بگیرد که همه ی سنگینی بار اشتغال، معطوف به حوزه ی اقتصادی نشود پس نمی توان گفت که کلیدی ترین مانع خود اشتغالی تسهیلات است بلکه کارآمدی تسهیلات زمانی است که افراد صلاحیت کاری داشته باشند.

پاک سرشت خاطر نشان کرد: نگاهی که در آموزش ها داریم بر این اصل استوار است که آموزش مهارتی باید کارجویان را کارآمد و متخصص کند و این افراد ابتدا باید صلاحیت کاری داشته و مهارت کافی را کسب کنند که بتوانند شغلی را برای خود در نظر بگیرند.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: افرادی که طرحی ارائه دهند و طرحشان پذیرفته شود، لیست آن ها در اختیار سازمان قرار می گیرد و سازمان فنی و حرفه ای ابتدا دوره هایی را برای آن ها برگزار می کند که در حرفه ی خود ماهر شوند سپس با اعطای تسهیلاتی به خوداشتغالی آن ها کمک خواهد کرد.

او با تاکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه ای در حوزه ی تسهیلات ورود نمی کند تصریح کرد: بخشی از خود اشتغالی و مهارت آموزی به منابع مالی نیاز دارد که سازمان نیز با تعامل و توافق نامه هایی جهت تسهیل روند پرداخت تسهیلات کمک خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار