بازدید 3588

شایع‌ترین بیماری چشم در دوران سالمندی

کد خبر: ۷۹۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 23 April 2018

متخصص طب سالمندی گفت: ویزیت و معاینات دوره‌ای چشم بعد از سن ۵٠ سالگی، هر دو سال یک بار ضروری است.

به گزارش فارس، احمد دلبری، متخصص سالمندان در خصوص سالمندان و مشکلات بینایی گفت: به خوبی می‌دانیم که با ورود به 5٠سالگی، چشمان ما دچار کاهش و ضعف بینایی می‌شود و در صورت بی‌توجهی و مراقبت نکردن، بیماری‌های چشم در دوران سالمندی، بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر کاهش بینایی، باید نسبت به خارش و سوزش ناشی ازخشکی چشم‌ها حساس باشیم، ادامه داد: شایع‌ترین بیماری چشم در دوران سالمندی آب مروارید است که در مراحل اولیه با جراحی برطرف می‌شود و در صورت درمان نکردن به موقع، می‌تواند موجب از دست رفتن بینایی شود.

این متخصص سالمندان با تاکید بر اینکه از مصرف خودسرانه دارو‌ها به خصوص قطره‌های چشمی حاوی کورتون، که روی عدسی چشم تاثیر زیادی می‌گذارد، پرهیز کنید، افزود: ویزیت و معاینات دوره‌ای چشم بعد از 5٠سالگی، هردوسال یک بار ضروری است؛ از آنجایی که علائم بیماری‌های چشم به صورت تدریجی ظاهر می‌شود پزشک قبل از اینکه مشکل جدی عارض شود تشخیص می‌دهد و درمان می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در روزهای آفتابی، به خصوص تابستان، از عینک آفتابی و کلاه سایه‌بان دار باید استفاده کرد، تصریح کرد: بیماران دیابتی توجه بیشتری به چشمان خود داشته باشند، چون ابتلا به آب مروارید و آب سیاه در این بیماران بیش از دو برابر افراد سالم است.

دلبری، در برنامه رادیو سلامت اظهار داشت: رژیم غذایی سرشار از ویتامین‌ها و سبزیجات و میوه‌ها و آنتی اکسیدان‌ها بسیار کمک کننده است و توصیه می‌شود؛ همچنین ترک سیگار، کمک شایانی در پیشگیری از بیماری‌های چشمی می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان