بازدید 5836

هشدار دبیر کل سازمان تجارت جهانی به اقتصادهای بزرگ دنیا

بر اساس گزارش های منتشر شده، روبرتو آزودو دبیر کل سازمان تجارت جهانی از سیاست گذاران امور مالی در دنیا خواسته که با افزایش همکاری های اقتصادی ذیل قوانین سازمان تجارت جهانی تنش های اقتصادی ای که میان بزرگترین اقتصادهای دنیا وجود دارد را کاهش دهند.
کد خبر: ۷۹۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 22 April 2018

هشدار دبیر کل سازمان تجارت جهانی به اقتصادهای بزرگ دنیابر اساس گزارش های منتشر شده، روبرتو آزودو دبیر کل سازمان تجارت جهانی از سیاست گذاران امور مالی در دنیا خواسته که با افزایش همکاری های اقتصادی ذیل قوانین سازمان تجارت جهانی تنش های اقتصادی ای که میان بزرگترین اقتصادهای دنیا وجود دارد را کاهش دهند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از شینهوا، دبیر کل سازمان تجارت جهانی در این رابطه اذعان کرده است که '' همکاری های جهانی در کاهش این تنش ها و ادامه رشد اقتصادی قوی ای که اکنون شاهد آن هستیم نقش اساسی دارد''. به گفته ی وی، ساز و کار های مناسبی در سازمان تجارت جهانی وجود دارد که کشورهای عضو این سازمان می توانند در خصوص (اقدامات نامناسب) سایر اعضا توضیح خواسته (و در این خصوص اقدام حقوقی انجام دهند).

هشدار دبیر کل سازمان تجارت جهانی به اقتصادهای بزرگ دنیا

همچنین، آزودو افزوده است ''‌ می توان ادعا کرد که بدون (دخالت) سازمان تجارت جهانی ممکن بود که موجی از سیاست های محافظه کارانه ی اقتصادی در نتیجه ی بحران مالی سال ۲۰۰۸ به وجود آمده و به در نتیجه ی آن تاثیرات منفی اقتصادی این بحران بدتر از آن چیزی که به وقوع پیوست شود''. وی افزوده است که ''از کار افتادن'' روابط تجاری بین اقتصاد های بزرگ می تواند ''بهبودی که در وضعیت اقتصادی در سال های اخیر شاهد آن بودیم را خراب کند''.

در این رابطه وی اذعان کرده است که در ''یک اقتصاد در هم تنیده، آثار اقتصادی (اقدامات مختلف) جهانی است، به صورتی که این آثار تنها به کشورهایی که به طور مستقیم (در اتخاذ این اقدامات) دخیل بوده اند محدود نمی شود و بدین ترتیب کشورهای فقیرتر بیش از همه ضرر خواهند کرد''. بنابراین، وی از '' وزرای کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی خواسته که با توجه به قوانین این نهاد همکاری ها در مسائل مربوط به تجارت جهانی را افزایش داده و بدین ترتیب از شدید تر شدن تنش های موجود در اقتصاد جهانی جلوگیری کنند، و به رشد و توسعه ی اقتصادی و ایجاد شغل در سرتاسر دنیا مبادرت ورزند''.

در پایان باید خاطر نشان گردد که در ماه های گذشته دولت آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم تعرفه ای جدید وضع کرد و نسبت به اعمال تعرفه های گسترده تر بر روی واردات کالا از چین هشدار داد. اتخاذ سیاست های محافظه کارانه اقتصادی توسط دولت ترامپ تا کنون موجی از انتقادات گسترده را در دنیا به همراه داشته به طوری که حتی برخی از شرکای تجاری آمریکا این کشور را به اتخاذ سیاست های اقتصادی مقابله جویانه تهدید کرده اند. بدین ترتیب، با افزایش اتخاذ سیاست های مقابله جویانه بین آمریکا و برخی اقتصادهای دنیا چالش های تهدید کننده ی بهبود وضع اقتصادی در دنیا عمیق تر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل