بازدید 21358
۸

فعالیت یک دانشگاه بین‌المللی در زیرزمینی در تهران!

موسسه آموزش عالی صدرالمتأهلین که با هدف برگزاری دوره های آموزش عالی در سطح داخلی و بین المللی و تربیت دانشجویان متخصص مجوز خود را در سال 1373 دریافت کرد و در سال 1380 موافقت وزارت علوم را نیز کسب نمود، حالا با شرایطی رو به رو است که نه تنها از استانداردهای آموزشی به دور است، بلکه شرایط سختی را برای دانشجویانش ایجاد کرده است.
کد خبر: ۷۹۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ 22 April 2018

فعالیت بین المللی یک دانشگاه در زیرزمین موسسه آموزش عالی صدرالمتأهلین که با هدف برگزاری دوره‌های آموزش عالی در سطح داخلی و بین المللی و تربیت دانشجویان متخصص مجوز خود را در سال 1373 برای برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفت و در سال 1380 موافقت وزارت علوم را نیز کسب کرد، حالا با شرایطی رو به رو است که نه تنها از استاندارد‌های آموزشی به دور است، بلکه شرایط سختی را برای دانشجویانش ایجاد کرده است.

به گزارش «تابناک»، موسسه غیر انتفاعی صدرالمتأهلین یا صدرا که در شمال غرب تهران و حوالی دریاچه خلیج فارس واقع است، این روز‌ها اسیر مشکلات صنفی و رفاهی شدیدی است که اعتراض بسیاری از دانشجویان و اساتید این دانشگاه را به همراه داشته است، اما چندان مورد توجه مسئولان دانشگاه، وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار نمی‌گیرد.

در حال حاضر کلاس‌های این درس که نزدیک به 3 هزار دانشجو دارد در طبقات منفی 6 تا منفی 1 برگزار می‌شود و فضای نامطلوبی را برای دانشجویان ایجاد کرده است.

دانشجویان این دانشگاه نسبت به آلودگی صوتی متأثر از ساخت و ساز‌های این دانشگاه در طبقات 1 تا 15 و نیز انتقال صدای کلاس‌های مجاور به یکدیگر اعتراض دارند و معتقد هستند که فضای موجود اصلاً شرایط مطلوبی برای تحصیل و فعالیت دانشگاهی ندارد.

البته شرایط موجود در سال جدید برای این دانشگاه غیر انتفاعی پیش آمده است و در سال‌های گذشته مسئولان دانشگاه با اجاره کردن ساختمان در سطح شهر فعالیت دانشگاهی را در فضا‌های مطلوب انجام می‌دادند.

در سال جدید و با این استدلال که دلیلی برای هزینه کردن بیشتر و پرداخت اجاره وجود ندارد، مسئولان دانشگاه صدرا کلاس‌های درس این دانشگاه را به طبقات منفی ساختمان دانشگاه که ساخت آن‌ به پایان نرسیده منتقل کردند؛ دایر کردن کلاس درس در زیرزمین سازه‌ای که هنوز طبقات فوقانی آن نیمه کاره است.

دانشجویان دانشگاه صدرا که در رشته‌های مهندسی و در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند می‌گویند کلاس‌های درس کنونی قرار است در آینده پارکینگ دانشگاه شود و جز مشکل کلاس این دانشگاه فاقد امکانات زیرساختی دیگر مثل انتشارات، سلف سرویس بهداشتی و فروشگاه‌های کافی است.


بررسی‌ها نشان می‌دهد که مسئولان وزارت علوم و نیز دانشگاه صدرا تا کنون به این مسئله واکنشی نشان نداده اند و چشمان خود را به روی مشکلات موجود بسته اند. نکته جالب ماجرا آنجاست که این دانشگاه از وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز فعالیت در سطح بین المللی اخذ کرده است و هم اینک نیز در حال فعالیت در این سطح است.

از جمله نکات قابل تأمل در مورد این دانشگاه آن است که رئیس این دانشگاه همزمان معاونت‌های پشتیبانی، عمرانی و اداری دانشگاه را نیز بر عهده دارد و فعالیت دانشگاه را در رشته‌های عمران، کامپیوتر، علوم انسانی و برق مدیریت می‌کند.

مشخص نیست وزارت علوم و مراکز نظارتی این سازمان عریض و طویل که این روز‌ها تلاش فراوانی برای اخراج برخی اساتید دانشگاه انجام می‌دهند، به چه علت و چرا در برابر مشکلات عمرانی، اداری و ریاستی این دانشگاه ورود نمی‌کنند و افکار عمومی را در این مسئله اقناع نمی‌کنند؟

پیشتر اخباری مبنی بر رأی دادگاه برای پلمپ این دانشگاه منتشر شد که البته تا کنون این رأی محقق نشده و همچنان دانشگاه به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ دانشگاهی که همچنین گفته می‌شود شهریه ترم‌های دانشجویی را به ابتدای هر ترم موکول نمی‌کند و در آغاز دوره دانشگاهی از دانشجویان مطالبه می‌کند.
 
تعداد بازدید : 1045
 
 
در پایان گفتنی است «تابناک»، این آمادگی را دارد که توضیحات و پاسخ مسئولین در این خصوص را دریافت کرده و جهت روشن شدن افکار عمومی منتشر نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸
یک سوال آیا تعلیمات دینی علم محسوب میشه؟ لطفا جواب من رو با نظرات بدید؟
زمانی که مردمی حاضر هستند به هر بهایی که شده واسه مدرک گرفتن پول بدن، همین میشه دیگه. خلایق هر چه لایق.
من دانشجو صدرا هستم.الان پلمپ شده گفتن بیاید پیام نور کلا بیشتر از 9واحد هم گفتن این ترم نمیدیم
سلام،این دانشگاه ساخته شده الان بیاید گزارش جدید بگیرید
سلام
شرایط دانشگاه در حال حاضر قابل قبول است و کلاس های جدید در همین ساختمان احداث شده است لطفا این پست را حذف نمایید چون جلوه ی زشتی به دانشگاه ما می دهد و ما دانشجویان از این سیاه نمایی راضی نیسیتم .
سپاس
دانشگاه صدرا متاسفانه استاد خوب ندارد
سلام .کیفیت آموزشی در این موسسه افتضاح است و هیت علمی اجاره ای و سرفصل وزارت علوم رعایت نمی شود
اساتید خوبی نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل