بازدید 2213

توافق وزارت علوم و آموزش و پرورش در مورد جایگزین کنکور

کد خبر: ۷۹۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 22 April 2018

غلامی ابراز امیدواری کرد وزارت علوم بتواند درباره یک روش جدید ارزیابی دانش آموزان با وزارت آموزش و پرورش به توافق برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حذف کنکور با بیان اینکه حذف کنکور دارای یک مصوبه قانونی است اظهار کرد: باید یک کار کارشناسی در این زمینه انجام شود.

غلامی با اشاره به اینکه حذف کنکور به معنای اصلاح روش سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌هاست اظهار کرد: قطعا دانشگاه‌های بزرگ ما برای پذیرش دانشجو با تعداد داوطلب‌های بیش از ظرفیت رشته‌ها روبرو می‌شوند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تاکنون جلساتی مشترک با وزارت آموزش و پرورش درباره حذف کنکور داشته‌ایم و گروه‌های کارشناسی در هر دو وزارت خانه شکل گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد وزارت علوم بتواند درباره یک روش سنجش و پذیرش مبتنی بر روش‌های جدید ارزیابی دانش آموزان با وزارت آموزش و پرورش به توافق برسد.

غلامی خاطرنشان کرد: باید فرصتی به بخش دانش آموزی داده شود تا برای ورود به دانشگاه با طرح جدید آشنا شوند، همچنین باید شرایطی فراهم شود تا دانشجو پس از ورود به دانشگاه با توجه به استعداد و دانش خود موفق عمل کند.

وزیر علوم یادآور شد: آموزش و پرورش باید برنامه لازم برای آماده‌سازی دانش‌آموزان به منظور ارزیابی سوابق تحصیلی را اجرایی کند و دانش‌آموزان باید بدانند قرار است براساس چه معیار مشخصی در آینده انتخاب رشته کرده و وارد دانشگاه شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر