بازدید 4491

ارزش پوند پس از برگزیت در برابر دلار رکورد زد

ارزش پوند در برابر دلار آمریکا روز سه‌شنبه به بالاترین حد پس از برگزاری همه‌پرسی برگزیت در سال 2016 میلادی رسید.
کد خبر: ۷۹۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 18 April 2018

ارزش پوند در برابر دلار آمریکا روز سه‌شنبه به بالاترین حد پس از برگزاری همه‌پرسی برگزیت در سال 2016 میلادی رسید.

به گزارش ایرنا، هر پوند انگلیس در بازار مبادلات ارزی روز سه شنبه 1.43 دلار معامله شد که این میزان طی 22 ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

رأی شوک‌آور مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی تاریخی 23 ژوئن، باعث سقوط آزاد ارزش پوند و به هم ریختن بازارهای سهام شده بود.

پوند انگلیس یک روز پس از همه‌پرسی برگزیت در بازار مبادلات ارزی، در برابر دلار آمریکا با 10.52 درصد کاهش، در مقابل 1.3305 دلار و همچنین با 7.65 درصد کاهش در مقابل یورو، در مقابل 1.209 یورو معامله شد.

ارزش پوند از ابتدای هفته جاری در برابر دلار و یورو روند افزایشی پیداکرده بود. تحلیلگران بر این باورند که چشم‌انداز افزایش نرخ بهره بین‌بانکی برای سرمایه‌گذاران جذابیت ایجاد کرده است. 

در نوامبر سال گذشته نرخ بهره بین‌بانکی برای اولین بار در یک دهه گذشته با 0.25 درصد افزایش به 0.5 درصد رسید. تحلیل گران پیش‌بینی می‌کنند که نرخ یادشده در ماه «می » آینده افزایش و این روند طی سه سال گذشته ادامه پیدا خواهد کرد.

هم‌زمان، این افزایش نگرانی‌هایی را در حوزه مسکن ایجاد کرده است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده 8 میلیون و یک‌صد هزار نفر در انگلیس دارای وام مسکن (Mortgage) هستند که از این میزان 3 میلیون و 700 هزار نفربر اساس تعرفه متغیر ماهانه اقساط خود را پرداخت می‌کنند. کارشناسان می‌گویند که با افزایش نرخ بهره بین‌بانکی دست‌کم ماهانه 12 پوند (معادل 20 دلار) به اقساط آن‌ها اضافه خواهد شد.

اکثر مردم انگلیس در همه‌پرسی 23 ژوئن گذشته به خروج از اتحادیه اروپا رأی داده و این کشور قرار است در ماه مارس سال آینده به‌طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شود.

دور دوم مذاکرات برگزیت در رابطه با آینده روابط تجاری میان انگلیس و اتحادیه اروپا قرار است به‌زودی آغاز شود؛ این در حالی است که تازه‌ترین گزارش منتشرشده از سوی کنفدراسیون صنایع انگلیس، نشان می‌دهد که اکثر بخش‌های اقتصادی انگلیس به دلیل خروج این کشور از اتحادیه اروپا متضرر خواهند شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر