بازدید 16789
آیت‌الله العظمی مکارم ‌شیرازی:

آیا عقل اجازه می‌دهد دشمن را شاد کنیم؟

جناح‌های سیاسی به عظمت نظام اسلامی بیندیشند/ما بارها گفته‌ایم غیر از جناح‌های سیاسی وفادار به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، گروهی خرابکار و مزدور بیگانه در میان صفوف مردم رخنه کرده‌اند که هدف آنها فقط ویران کردن کشور و تجزیه آن و سپردن به دست بیگانگان است/ از دولتمردان نیز انتظار داریم در برنامه‌های خود بیشتر دقت کنند و بهانه به دست مخالفان نظام در داخل و خارج ندهند، خداوند همه را به راه راست هدایت فرماید.
کد خبر: ۷۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۷ 29 December 2009
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی، در پیامی حرمت‌شکنی عاشورای حسینی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش «تابناک» ایشان از جناح‌های سیاسی وفادار به نظام اسلامی خواستند تا با تقبیح این ساختارشکنی، اختلافات را به صورت مسالمت‌آمیز و عاقلانه برطرف نمایند و فقط در اندیشه عظمت نظام اسلام باشند.

متن کامل پیام معظم‌له که توسط مرکز خبر حوزه منتشر شده، بدین شرح است:

روز عاشورا در حالی که مردم کشور ما از کوچک و بزرگ، مرد و زن در آتش عشق حسینی می‌سوختند و ناله‌های عاشقانه سر می‌دادند و در هر کوی و برزن به سوگ نشسته بودند و با نظم و خلوص نیت مشغول عزاداری و نوحه سرایی بودند گروهی از مغرضان به بعضی از خیابان‌های تهران ریختند و قداست مراسم حسینی را که عامل وحدت صفوف همه ملت است شکستند، نخست به شعارهای سیاسی ساختارشکن پرداختند و سپس اقدام به تخریب اموال مردم و آتش زدن آنها نمودند.

ما بارها گفته‌ایم غیر از جناح‌های سیاسی وفادار به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، گروهی خرابکار و مزدور بیگانه در میان صفوف مردم رخنه کرده‌اند که هدف آنها فقط ویران کردن کشور و تجزیه آن و سپردن به دست بیگانگان است که قطعاً با هوشیاری وفاداران به اسلام و نظام هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

اطلاعات موثق و دقیقی به ما رسیده که آنها، جدایی حکومت را از اسلام تبلیغ می‌کنند و حتی بعضاً نسبت به مقام شامخ سالار شهیدان و عزادارانش اهانت کرده‌‌اند.

انتظار ما این است که اولاً: تمام جناح‌های سیاسی معتقد به نظام اسلامی این ساختارشکنی و هتک احترام را تقبیح و محکوم کنند.

و ثانیاً: بیش از این بر طبل اختلاف نکوبند، زیرا دشمن در کمین نشسته و سلاح خود را تیز کرده و پیوسته تهدید می‌کند و هر درگیری رخ دهد فریاد شادی سر می‌دهند، آیا عقل اجازه می‌دهد دشمن را شاد کنیم؟

من معتقدم اختلافات کنونی راه حل مسالمت‌آمیز و عاقلانه دارد که باعث عظمت و قدرت بیشتر کشور ماست، چرا به آن نمی‌اندیشند؟

از دولتمردان نیز انتظار داریم در برنامه‌های خود بیشتر دقت کنند و بهانه به دست مخالفان نظام در داخل و خارج ندهند، خداوند همه را به راه راست هدایت فرماید.

قم- ناصر مکارم شیرازی

8/10/1388
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
وقتش نرسیده تابناک که به صفوف ملت بپیوندی؟ چقد میخوای کارای اغتشاشگرا رو توجیه کنی؟ آخه شما که درک سیاسی ندارید چرا نمیرید سراغ یه شغل دیگه؟
با عرض خسته نباشید . این کامنت را قبلا هم زدم اما نمایش داده نشد. چرا دولت که خودراصد درصد محق می داند اولا اجازه راهپیمایی آرام به معترضین نمی دهد ؟ / ثانیا چرا به خبرنگاران خارجی مجوز نمی دهند مگر نه اینکه آنها هم رفتار اغتشاشگران را به تصویر خواهند کشید؟ با تشکر.
با سلام خدمت حضرت آیت الله مکارم.
خدمت ایشان بفرمایید اینها همانهایی هستند که شما اصرار بر گفتگو با آنها را داشتید!!!
آقای مکارم شیرازی، عظمت نظام اسلامی بدون در نظر گرفتن حقوق و احترام به مردم نمی شه!!!
نمی دانم چرا اکثر سران مملکت به جای اینکه نگران اختلافات و ناامیدی و ...... در بین مردم و جوانهای این کشور باشند، بیشتر به فکر این هستند که دشمن خوشحال شد یا ناراحت!!!!!!
تا حالا از خودتان پرسیده اید که بعد از 30 سال تربیت و پیاده کردن تعالیم و قوانین اسلامی در این کشور، چرا به اینجا رسیدیم؟؟؟
آیا از اول به همین شدت......... بوده؟؟؟؟
امیدوارم که درج شود و به اطلاع ایشان هم رسانده شود
تابناک جان، نظرها رو درج کنی ها، و نظرها رو به اطلاع آقای مکارم هم برسان....
اینجوری بلکه به حل شدن مشکل کمکی بشه!
آقا جان اگر اينها عقل داشتند كه اينكارها را نميكردند. اينها نه عقل دارند و نه دين.
ما همه سرباز توایم خامنه ای گوش به فرمان توایم خامنه ای
لطفا کسانی که به آیت الله مکارم توصیه و گوشزد دارند خاموش باشند! ایشان نه اهل افراط است نه تفریط که هر دو اینها دودمان نظام و دین و مردم را به باد خواهد داد. از همه ما هم به اسلام واقف ترند.
درجواب به نظر چهارمي :
در اوايل توطئه ها بسيار بيشتر از الان ولي بسيار ناپخته تر بود.ولي الان با وجود ابزار هايي مثل ماهواره و اينترنت توطئه ها بسيار قويتر شده و بالطبع راه مقابله با آن ها بايد پيشرفت مي کرد که نکرده است.
خیلی بی انصافی تابناک. واقعا بی انصافی مطالب بنیه دار جریان اصولگرا را حذف می کنی و مطالب کم بنیه را می گذاری و در عوض... / به اشتباهاتون پس از انتخابات پی بردید یا نه؟
نميدانم دوستاني كه كامنت مي گذارند و همه ي معترضين را به يك چوب مي زنند در تهران بودند يا خير؟ چون اگر جمعيت معترض را از نزديك ديده بودند اينگونه قضاوت نمي كردند.حركت اين جريان انحرافي از قبل پيش بيني شده و توسط رهبران جنبش سبز هشدار داده شده بود (البته براي جمعه ) اما ظاهرا به نفع بعضي جريانات بود تا اين اخبار منتشر نشود و اين منحرفين به صحنه بيايند تا انان هم به اهدافشان برسند (حتي شده با نمايش منكر با جزييات انهم از.....!!!!)
آقایی که نوشته "عظمت نظام اسلامی بدون در نظر گرفتن حقوق و احترام به مردم نمی شه!!!" آیا یادت رفته قبلا از انتخابات چقدر حقیرانه به مردم توهین می کردید که هر کی که بی سواده با احمدی نژاده؟ (من خودم به او رای ندادم.) یادتون رفته بعد از انتخابات ظرف 6 ساعت قتوا دادید که تقلب شده؟ ابطال و فقط ابطال؟ عکس هاش هنوز هست. بعد صحبت از احترام به مردم و معترضین می کنید؟ لیدر شما یک جو فکر کرد که اعتراض را اول از مجرای قانونی باید ارائه کرد بعد اگر نشد حق داری لشکرتو بیاری تو خیابون؟ فکر کرد؟ 7 ماه توهین به اکثریت کمتون نیست - باز هم احترام می خواهید؟
سلام
شهروند گرامي ، اطلاعيه را حضرت آيت اله مكارم شيرازي داده اند آنوقت شما به تابناك فحش ميدهي؟ اين چه رسمي است كه باب شده ؟ بابا ادب هم خوب چيزي است!
یک نکته انحرافی وجود دارد که بعضی ها مرتب تکرار می کنند و آن اینکه اگر همان اول اجازه تظاهرات میدادند چنان نمیشد و چنان میشد!
اولا اینکه: اگر فرد شکست خورده در انتخابات اول راه قانونی اعتراض یعنی مراجعه به شورای نگهبان و ارائه مستندات را پی میگرفت و در صورت به نتیجه نرسیدن اعتراض خود در وقت قانونی تقاضای تظاهرات میکرد حرف شما صحیح بود. اما اینکه در روشی یاغیگرایانه و بدعت آور بگوید: فقط ابطال! یعنی از ابتدا محاسبه تنش ها و هزینه های بعد از انتخابات هم شده بود.
دوم اینکه صدور هر گونه مجوز راهپیمایی آنهم در مقیاس گسترده و با پیش زمینه عصبی لیدرها و طرفداران آنها - منوط به تامین امنیت تظاهرات و تعهد فراخوان بر پذیرش مسئولیت حوادث احتمالی است. با توجه به عدم قبول مسئولیت توسط فراخوان (موسوی و کروبی) و نیز مستعد بودن تجمعات آنها به توهین - تندروی و خشونت فیزیکی که سابقه دراز داشته - وزارت کشور این مجوز را نداد. با این وجود راهپیمایی به راه انداختند و نتیجه هم همان شد که قابل پیش بینی بود.
درود بر مرجع انقلابی
تابناك خواهشاً از درج كامنتهايي كه به علما تهين مي شود پرهيز كنيد البته اگر دلسوز نظام ومردم هستيد شما بيانيه آيت الله مكارم را درج كرده ايد بعد در نظرات بينندگان فقط نظراتي كه ضد اين بيانيه است را نمايش داده ايد دورويي و نفاق در بعضي خبرهاي شما موج مي زند از همين بي حرمتي هاي كوچك به علما است كه بعضي جرأت بي حرمتي به ساحت مقدس آقا امام حسين را پيدا مي كنند.
اين نظر فقط جهت اطللاع خودتان است نه نمايش عموم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی