بازدید 4422

دو انفجار انتحاری دومای سوریه را لرزاند

کد خبر: ۷۹۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۸ 17 April 2018

شبکه خبری الجزیره قطر بامداد سه شنبه در خبری فوری گزارش داد: انفجار دو خودروی بمب گذاری شده، شهر «دوما» در غوطه شرقی دمشق را لرزانده است.

به گزارش ایرنا، الجزیره به جزئیات بیشتری از این حادثه و شمار کشته و زخمی های احتمالی اشاره ای نکرده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با تکذیب ادعای انگلیس مبنی بر اینکه روسیه به کارشناسان سازمان منع سلاح های شیمیایی اجازه ورود به شهر دوما سوریه را نمی دهد، اعلام کرد: حمله موشکی غیرقانونی آمریکا، انگلیس و فرانسه ورود به این شهر را ناممکن کرده است.

شهر دوما مهم ترین شهر استان ریف دمشق سوریه و مرکز اداری آن به شمار می رود. این شهر که تا پیش از حوادث سوریه در سال 2011 بالغ بر 110 هزار نفر جمعیت داشت، در 9 کیلومتری پایتخت سوریه واقع است.

تروریست های سوری 18 فروردین ماه مدعی شدند که این شهر از سوی دولت دمشق هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و در جریان آن 75 سوری کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

آمریکا، فرانسه و انگلیس بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد و به بهانه مبارزه با سلاح شیمیایی، اهدافی را در دمشق پایتخت و حمص در مرکز سوریه را موشک باران کردند.

خبرگزاری رسمی (سانا) شنبه گذشته (25 فروردین) گزارش داد: 110 موشک به خاک سوریه شلیک شد که سامانه های ضد هوایی این کشور، موشک های ائتلاف آمریکا را در دمشق و حمص رهگیری و منهدم کرد.

ادعای استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی درحالی مطرح می شود که دولت دمشق، در سال 2014 موافقت کرد، تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل دهد، افزون بر آن که تاکنون هیچ یک از کشورهای مدعی نتوانستند،مدرکی دال بر نقض تعهدات سوریه ارائه دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان