بازدید 1717

ضرورت توجه دانشگاه‌ها به مسئولیت‌ پذیری اجتماعی

کد خبر: ۷۹۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰ 16 April 2018

معاون فرهنگی دانشگاه تهران بر ضرورت توجه دانشگاه‌ها به مسئولیت‌ پذیری اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه ارتباط درستی بین فضای دانشگاهی و فضای حرفه‌ای هنر وجود ندارد، به همین خاطر است که تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنری ما جذب فضای حرفه‌ای هنری نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر مجید سرسنگی در مراسم پایانی پنجمین دوره نمایشنامه‌خوانی مرکز تئاتر مولوی (یادمان زنده یاد، محمود استاد محمد) که با حضور استاد ناظر زاده کرمانی برگزار شد، گفت: باید بحث مسولیت‌پذیری اجتماعی و ارتباط با جامعه را جدی بگیریم و دانشجویان را به گونه‌ای هدایت کنیم که در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی یاد بگیرند چگونه در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

ویاظهار کرد: یکی از نکاتی که بسیار آزاردهنده است انفکاک فضای فرهنگی و هنری دانشگاه و جامعه از هم است. متاسفانه ارتباط درستی بین فضای دانشگاهی و فضای حرفه‌ای هنر وجود ندارد، به همین خاطر است که تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنری ما جذب فضای حرفه‌ای هنری نمی‌شوند.

خیلی خوشحال هستیم که مرکز تئاتر مولوی بعد از فراز و نشیب‌های چند ساله‌ای که داشت، دوباره توانست به مسیر اصلی خود بازگردد و به عنوان یک مرکز فعال تئاتر دانشگاهی نقش خود را ایفا کند. این مرکز یک میراث برای دانشگاه تهران و تئاتر دانشگاهی کشور است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: از روزگاران دور بزرگوارانی تالار مولوی دانشگاه تهران را بنا نهادند و این مرکز نه فقط به عنوان یک ساختمان تئاتری، بلکه به عنوان یک فضای فعال تئاتری توانست در تمام این دهه‌ها جریان‌سازی تئاتر دانشگاهی را به عهده داشته باشد. امیدوارم در دوره‌ای که ما توفیق خدمت در این فضا را داریم بتوانیم چیزی به آن اضافه کنیم و این تالار را آن طور که شایسته است به افراد دیگر و نسل بعدی خودمان بسپاریم.

دکتر سرسنگی، با اشاره به آغاز جشنواره تئاتر دانشگاهی در دانشگاه تهران، اظهار کرد: مدت زیادی به برگزاری دوره جدید جشنواره تئاتر دانشگاهی باقی نمانده و طبیعتا مرکز تئاتر مولوی یک از مراکز مهمی است که در این جشنواره نقش‌آفرینی خواهد کرد. امیدوارم این حرکت ارزنده تئاتر دانشگاهی در قالب جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی امسال هم بتواند با توجه به حضور دانشجویان و دوستان خوب ما از دانشگاه تهران در کادر اجرایی این جشنواره، سهم خودش را در جشنواره تئاتر دانشگاهی کشور ایفا کند.

به گفته وی، بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در دو بخش مناطق از سوم تا هفتم اردیبهشت در شهر بوشهر و با عنوان "خلیج فارس" و بخش سراسری و بین‌الملل از 16 تا 25اردیبهشت 97 در تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشگاه تهران،‌ در مراسم فوق به ترتیب اولویت، چهار گروه (حسین ملکی و وحید رهجو برای نمایشنامه مرزداران، امیرمهدی غرشی برای نمایشنامه زایش تلگرامی، مهدی ملکی برای نمایشنامه آقا ذبیح، 4.حسین ناظمیان پور برای نمایشنامه مایکلفسکی) به عنوان آثار برگزیده پنجمین دوره نمایشنامه‌خوانی مرکز تئاتر مولوی انتخاب شده و با اهدای لوح، از آنان تقدیر به عمل آمد.

همچنین به سه گروه برگزیده این دوره از نمایشنامه‌خوانی (نمایش‌های: زایش تلگرامی، آقا ذبیح و مایکلفسکی)، که تاکنون در هیچ سالنی اجرای عمومی نشده‌اند، امکان قرار گرفتن مستقیم در بازبینی اجراهای عمومی مرکز تئاتر مولوی در سال 97 بدون گذراندن مرحله بازخوانی آثار، داده می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل