بازدید 1398

ابراز نگرانی دیده‌بان حقوق‌بشر پاکستان از وضعیت حقوق‌بشری این کشور

دیده‌بان حقوق بشر پاکستان می‌گوید، این کشور در بهبود سوابق حقوق بشری خود ناکام بوده است.
کد خبر: ۷۹۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 16 April 2018

دیده‌بان حقوق بشر پاکستان می‌گوید، این کشور در بهبود سوابق حقوق بشری خود ناکام بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دیده‌بان مستقل حقوق بشری در گزارش جدید خود که امروز (دوشنبه) منتشر شد، از وضعیت حقوق بشری در پاکستان در سال گذشته میلادی به شدت انتقاد کرده و می‌گوید، اسلام‌آباد در بهبود این وضعیت ناکام مانده و از قانون توهین به مقدسات سوءاستفاده می‌کند و انتقاد از دولت متوقف شده است.

دیده‌بان حقوق بشر پاکستان در گزارش خود اعلام کرده که ناپدید شدن در پاکستان ادامه دارد و برخی اوقات به این دلیل رخ می‌دهد که این افراد از ارتش قدرتمند پاکستان انتقاد می‌کنند و در برخی اوقات هم به دلیل حمایت از داشتن روابط بهتر با هندوستان این ناپدید شدن اتفاق می‌افتد.

سال گذشته میلادی، یکی از کمیسیون های دولت پاکستان درباره ناپدید شدن‌ها، 868 مورد در این باره دریافت کرد که این آمار دو برابر دو سال گذشته بود. این کمیسیون به 555 مورد رسیدگی کرد اما 313 نفرهنوز مفقود هستند.

این دیده بان پاکستانی اعلام کرد: خبرنگاران و وبلاگ‌نویس‌ها همچنان در معرض تهدیدی، حمله و ربوده شدن قرار دارند و قانون توهین به مقدسات ابزاری برای ساکت کردن این افراد است.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: قانون مناقشه برانگیز توهین به مقدسات همچنان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد به ویژه علیه مخالفان کاربرد دارد.

با وجود اینکه مرگ‌های مرتبط با اقدامات تروریستی در سال 2017 کاهش داشته، در این گزارش آمده که حملات علیه اقلیت های پاکستانی رو به رشد بوده است.

 

 گزارش 296 صفحه‌ای امسال این گروه همچنین به تعصب مذهبی در پاکستان و امتناع دولت در مقابله با متعصبان مذهبی به دلیل هراس از مقابله به مثل آنها می‌پردازد و در آن ‌آمده است: این حق مردم است که در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی شرکت داشته باشند اما عدم تحمل و افراط‌گرایی بر آن سایه افکنده و مقام‌های دولت هم از ترس مقابله به مثل، کاری نمی‌کنند. سازمان‌های محافظه‌کار مذهبی به مقاومت در برابر این قوانین با هدف از میان برداشتن خشونت علیه زنان ادامه می‌دهند.

در این گزارش همچنین ذکر شده است: در سالی که گذشت، آزادی عقیده، ایده و مذهب همچنان نادیده گرفته شد و به جای آن انزجار و تعصب رشد یافت و صبر و شکیبایی کمتر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل