بازدید 3111

دانشگاه شریف؛میزبان کنفرانس سیستم‌های نوین مخابراتی

کد خبر: ۷۹۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ 15 April 2018

سومین کنفرانس سیستم‌های نوین مخابراتی با حضور محققان برجسته داخلی و خارجی در دانشگاه شریف برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سومین دوره کنفرانس سیستم‌های نوین مخابراتی با محوریت نسل پنجم شبکه‌های موبایل (5G) در تاریخ 28 و 29 فروردین ماه جاری با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در قالب ارائه سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی به همت دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف در سالن جابربن حیان دانشگاه شریف برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، امنیت شبکه، باند گسترده سیار، حمل‌ونقل هوشمند، شبکه هوشمند انرژی، اینترنت اشیا و عملیات از راه دور، عناوین مورد بحث در این سمینار دو روزه است.

دکتر بابک حسین خلج، دبیر کمیته علمی سومین کنفرانس سیستم‌های نوین مخابراتی و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف در خصوص برگزاری این کنفرانس گفت: حوزه مخابرات و ارتباطات در حال حاضر از حوزه‌های کلیدی در توسعه فناوری‌های جهانی است. در کشور نیز این حوزه از سوی دولت بعنوان یکی از حوزه‌های کلیدی برای توسعه شرکتهای دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال شناخته شده و بر روی آن بطور جدی حساب می‌شود.

وی افزود: در سال حمایت از تولید داخلی، تولیدات حوزه ارتباطات در صورتی‌که واقعا مورد حمایت قرار گیرند، برای فناوری‌های نسل چهارم به بعد، بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

دکتر خلج یادآور شد: در این حوزه مساله امنیت و حفظ حریم خصوصی بسیار مهم است که در سومین کنفرانس سیستم‌های نوین مخابراتی هم بر روی آن تمرکز شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف نیز در این حوزه بطور جدی فعال هستند و حوزه‌های نوینی چون موج میلیمتری، مخابرات و رمزنگاری کوانتومی، بلاکچین و طراحی تراشه‌های مخابراتی از جمله پروژه‌های تحقیقاتی در لبه تکنولوژی در دست جریان در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف است.

این عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق در ادامه یادآور شد: در سال اخیر هم با پشتیبانی اپراتور همراه اول در حوزه ایجاد بستر مخابراتی بر اساس مجازی‌سازی، پروژه‌هایی در دانشکده مهندسی برق دانشگاه آغاز شده که در نوع خود در کشور منحصر بفرد است و می‌تواند در گذر به نسل پنجم موبایل در کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

دکتر خلج در پایان تصریح کرد: هر چند صنعت داخل کشور در نسل‌های سوم و چهارم موبایل نتوانست چندان تاثیرگذار باشد، اما امید می‌رود بتوانیم با پشتیبانی وزارت ارتباطات و اپراتورها، برای نسل پنجم و بروز با توسعه این فناوری در سطح جهانی، بخش‌هایی از این فناوری را در کشور بومی‌سازی کنیم و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ما با تاسیس شرکتهای دانش‌بنیان در این حوزه بطور جدی فعال شوند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه شریف، علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت http://mwts2018.sharif.edu مراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل