بازدید 17422

گرفتن پول زور در مدارس دولتی، این بار به بهانه دریافت کارنامه!

مدیران متخلف مدارس، در مدت تحصیل از هر بهانه‌ و مناسبتی برای گرفتن پول از مردم بهره می‌برند و اینک با توجه به پایان امتحانات دانش‌آموزان، دریافت کارنامه ارزشیابی ایشان و آگاهی از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان را به دريافت کمک مردمی از خانواده‌‌های دانش‌آموزان منوط کرده‌اند.
کد خبر: ۷۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۲ 28 December 2009
سرويس اجتماعي ـ در حالی که مسئولان آموزش و پرورش استان‌ها و همچنین وزارت آموزش و پرورش، بارها و بارها، بر دریافت نکردن پول از مردم تأکید کرده و این کار را غیر قانونی دانسته‌اند، این بار مسئولان برخی مدارس تهران، بهانه‌ جدیدی برای دریافت پول زور از مردم پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «تابناک»، در حالی که پیشتر مسئولان و مدیران مدارس، هنگام نام‌نویسی دانش‌آموزان، وجوهی را ـ با وجود غیرقانونی بودن با نام «هدیه به مدرسه» ـ از اولیای دانش‌آموزان دریافت می‌کردند و به دنبال آن، عدم برخورد مناسب با این مدیران، باز هم اولیای دانش‌آموزان به هنگام مراجعه به مدارس، با بهانه‌های واهی و گروکشی مدیران و مسئولان مدارس روبه‌رو می‌شوند.

بنابر این گزارش، گرفتن پول زور از مردم در مدارس، به ویژه مدارس دولتی برای برخی خانواده‌ها، بسیار سخت است، چرا که اگر آنان از لحاظ مالی مشکل نداشتند، فرزندان خود را در این مدارس نام‌نویسی نمی‌کردند و آنان را به مدارس غیر انتفاعی می‌‌بردند.

گفتنی است، مدیران متخلف مدارس، در مدت تحصیل از هر بهانه‌ و مناسبتی برای گرفتن پول از مردم بهره می‌برند و اینک با توجه به پایان امتحانات دانش‌آموزان، دریافت کارنامه ارزشیابی ایشان و آگاهی از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان را به دريافت کمک مردمی از خانواده‌‌های دانش‌آموزان منوط کرده‌اند.

شایان ذکر است، بارها مسئولان آموزش و پرورش، آمار و ارقام‌‌ بسیاری از برخورد قانونی با مدیران متخلف ارایه داده‌اند؛ اما مردم و خانواده‌های دانش‌آموزان تاکنون با تغییرات محسوسی مواجه نشده و مسئولان مدارس همچنان با خیال آسوده، به گرفتن پول زور از مردم مشغولند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۰
چه اقدامي كرده ايد در جهت پيشگيري
وگرنه خواهند گرفت چون مديريت ضعيفه
در تبريز در مدارس ابتدائي با عنوان طرح كرامت از هر دانش آموز دوازده هزار تومان در يافت كردهاند تا امتحان بگيرند يعني در حدود هزينه كنكور ميشود
پول بده، پول زور بده.
با سلام
در مدرسه دخترم یک لیست داده اند و اعلام کرده اند مبلغ خود را به حساب مدرسه و یا اینکه کتباً اعلام کنید در چند قسط می توانید این مبلغ را پرداخت کنید اگر این مبلغ پرداخت نگردد ویا اعتراض شود این مشکل بوجود آید که در کارنامه بچه ها .....
فكر كنم قراره سهميه بندي بشه ؟!
تا کی این وضعیت کی بود کی بود من نبود باید ادامه داشته باشتد ...؟؟؟
چرا موبایل دانش اموزی که یک با اشتباهی با خود برده گرفته و تا پایان سال توقیف می شود؟قانون ان را بگوئید
این اتفاق جدید نیست از 10 سال پیش که من یادمه روال همین بود!
اي نمايندگان مجلس اي مسئولين چقدر به مدارس بودجه اختصاص داده ميشود . بودجه مدارس چگونه بايد تامين گردد ؟ اول اعلام كنند بودجه مدارس چقدر است بعد بگويند شهريه گرفته نشود .
متاسفانه نه تنها مدارس چنین کاری را می کنند الان ادارات دولتی نیر به بهانه استخدام شروع به ثبت نام و گرفتن پول جهت مخارج استخدام می کنند و حداقل بیش از ده هزار نفر شرکت می کنند و آخرش بجز چند نفر استخدام نیاز ندارند این همه مبالغ زیاد به حساب آنها واریز می گردد که جواب این بی عدالتی را کدام نهاد باید بدهد یا کدام مسئول کشور
نه بابا شما هم چقدر بدبین شدین ها،این پول چایی متصدی پرینتر مدرسه است که کارنامه ها رو پرینت میکنه،نه چیز دیگه! ولی خودمونیم مثل اینکه امروزها چایی خیلی خیلی گرون شده.
ويكي از اين مديران متخلف و ...كه كسي هم به حساب و كتابش رسيدگي نميكند مدير مدرسه دبستان ... شهرك ... تهران واقع در 12 كيلومتري ... ميباشد . لطفا رسيگي شود البته اگر مسئولي وجود دارد.
حتی دیگه مطالب غیر سیاسی که در سایتت میذاری رو نمی خونم گفتم که بدونی بدجوری به حیثیت سایتت لطمه زدی مثل صدا سیما مثل 20:30
مدارس غیر انتفاعی هم به بهانه های واهی، مثلا تیز هوشی یا تقویتی، دانش آموزان را ترقیب به ثبت نام در کلاس های خاص با هزینه بالا می کنند. این کلاسها در آموزشگاه هایی برگزار می شود که منافعی مستقیم یا غیر مستقیم با آن مدارس دارند و بدتر از آن که کیفیت آموزش خود را برای توجیه آن کلاسها پایین می آورند. اصلا معلوم نیست در مملکتی که اینقدر ثروتمند است و نمیداند با دارایی ذخیره ای خود چکار کند و در آن حال هم همه چیز دولتی بود و اصلا همه چیز کپنی بود تاسیس مدارس خصوصی و یا دانشگاه آزاد خصوصی چه معنی می داد. چه اشکالی داشت به جای اینهمه دانشکاه که از پول بیت المال به اسم دانشگاه آزاد ساختند آنها را دولتی میکردند.
فرزند اینجانب با معدل 19.3 اول دبیرستان و انجام ازمون کتبی در دبیرستان سروش پذیرفته شد شهریه مصوب دبیرستان سروش بنا براعلام اموزش پرورش تهران در پایه دوم دبیرستان 2726000تومان میباشد ولی دبیرستان تومان 3400000میگیرد ومسئولین دبیرستان می گویند اگر نمیخواهید فرزندتان ببرید جای دیگر چون کسانی هستند که این مبلغ را میپردازند!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
من رییس انجمن دبستان بودم به خاطر همین موضوع به دایره حقوقی احضار شدم و ...
من از یکی از کارمندان آموزش و پرورش استان اصفهان شنیدم که هیچ گونه اقدامی در راستای رسیدگی به شکایات مردم در مورد گرفتن پول در مدارس دولتی انجام نمیگیرد و مدیران مسؤول در این رابطه با وجود اطلاع از این امر هیچ کاری انجام نمی دهند.(یعنی مدیره می دونه مثلا در فلان مدرسه دارن از ملت پول میگیرن ولی ککش هم نمی گزه!)
مدیر مدرسه پسرم بابت شروع امتحانات از هر یک از دانش آموزان مدرسه درخواست پرداخت حداقل 500هزارریال کرد.و در انتهای صحبتش گفت که این پول زورکی نیست می توانید بازرس به مدرسه بیاورید تا من جوابش را بدهم.چون خودم 15سال است که در ادارات آموزش و پرورش کار کرده ام و می دانم در ادارات چه می گذرد.
مدرسه دخترانه زمزم منطقه 15 به روشهاي مختلف از خانواده هاي دانش آموزان پول دريافت ميكند بعنوان مثال حدود دو هفته پيش طي نامه اي از خانواده ها خواستند كه مبلغ 400000 ريال بابت كمك به مدرسه بياورند و يا در كليه مراسمها و موارد مشابه از خانواده ها در خواست پول ميكنند و ضمنا در خصوص سرويس اياب و ذهاب كه مصوب شده بود از تاكسيراني استفاده شود متاسفانه اين كار را نكردند و خودشان مستقيما با شخصي قرار داد بستند و مبلغ 3800000 ريال دريافت نمودند و هيچ مسئولي نيست كه رسيدگي كند
با سلام
امسال به خاطر اجبار برخی از دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی در بخش جوکار ملایر به پرداخت 300000تومان، تعداد زیادی از این دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل شدند.
اگر دولت صادق است بجای توزیع وام و .... همین هزینه ها را پرداخت کند که دریافت زورکی آنها با دستور و بخشنامه های متناقض (از نوع دم خروس و قسم حضرت عباس) ناقض قانون اساسی و بسیار زشت است و اغلب خانواده ها به زحمت بسیار می افتند
مدارس راهنمایی علامه مجلسی در منیریه به هر بهانه ای پول میگیرد
در مدرسه پسرانه ائمه اطهار منطقه كيانشهر تهران 40 دانش آموز را در يك كلاس كوچك كنجانيده اند وتبيه بدني دانش آموزان امري مرسوم در اين دبستان است وهر از چند گاهي نيز مبلغي طلب مي كنند ودر مقابل در خواست رسيد نيز هيچ رسيدي تحويل نمي دهند چند بار نيز شكايت كرديم پاسخ ديافت نشد بعد در تلوزيون مصاحبه مي كنند كه دريافت وجه ممنوع است ;كاش آقاي حاج بابائي وزير محترم شخصا سري به اين مدرسه وامكانات اون بزنند ...............
فرزند من هم که در مدرسه امام خمینی شیفت دختران منطقه 4 تهران درس می خواند نیز به این وضع دچار شده و کارنامه ارزشیابی را به شرط پرداخت 50 هزارتومان وجه نقد به اولیا می دهند.
سلام
در مدارس دولتي جديداً با توجه به دلسوزي مديران محترم نسبت به والدين مبالغ دريافتي را بصورت اقساط هم دريافت مي نمايند پرداخت مبلغ بايد دارد حال قسطي يا نقدي فرق نمي كند

دبستان ميثم خيابان م...خيابان م.. قمي
خیلی جالب است که مخدیران مدارس بعضا این ÷ول ها را در آموزش خرج نمی کنند و برای دفتر کارشان مبلمان اداری شیک و گران می خرند.
چه دروغ بزرگي :
چون هنوز امتحانات نوبت اول شروع نشده كه كارنامه چاپ شود و بعد پول گرفته شود !!!!!!
خواهشمند است از اخبار دروغ دست برداريد
متاسفانه یکی از مواردی که در مدارس ایجاد انحراف و فساد می کند ÷رداخت نقدی ÷ول به مدیران مدارس است.چون آنها این مبالغ را به حساب مدارس واریز نمی کنند و خودشان بدون رویه این ÷ولها را خرج می کنند.و در برخی موارد حتی استفاده شخصی هم می کنند.
مبارکه ایشالله درست میشه مثل کارای که قبلا درست شده!!!
از فرزند من هم بابت دادن كارنامه در مدرسه دخترانه آزادگان شهرك هواپيمائي تهرانسر چهل هزار تومان بابت كلاس فوق العاده اجباري گرفتند . وقتي اعتراض كرديم بما گفتند به شما مي گويند ندهيد اما به ما مي گويند بايد بگيريد. دم خروس را قبول كنيم يا قسم حضرت عباس را
سرانه ای که مدرسه تعلق می گیرد تنها به درد خرید دستمال کاغذی آن هم ماهی 2 تا می خورد . مدیر چه گناهی دارد ؟؟!!
در همین مدرسه امام خمینی منطقه چهار اعلام کرده اند که حداقل باید 50 هزار تومان برای کمک به مدرسه بیاورید.قسمت جالب موضوع آن است که هیچ رسیدی هم نمی دهند.
كارنامه پسرم را ندادند تا مبلغ 10000 تومان گرفتند و رضايت دادند اگر هم اعتراض كني بايد آماده افتادن فرزندت در آن سال باشي رد خور ندارد.مسئولان به اصطلاح عزيز هم تمام حرفهايي كه مي زنند فقط در خانواده خودشان قابل اجراست . من مانده ام كه در آخرت بابت اين مسخره كردن ها خداوند چه جريمه را براي ايشان در نظر گرفته است!
گرفتن هرگونه مبلغي در شوراي مدرسه و انجمن اوليا و مربيان به تصويب مي رسد و نماينده اوليا و تمامي اوليا در جلسات فصلي و جلسات متعدد و گوناگون حضور دارند كه هم بر درآمدهاي مدرسه و هزينه ها آگاهي دارند . لذا اين پول ها نهايتاً صرف خود دانش آموزان مي شود. پس انتظار اين است كه نظارت بر عملكرد مالي مدارس تقويت شود . سرانه كه كفاف هزينه هاي مدارس را نمي دهد اوليا هم كه نتوانند كمك كنند پس مدير چكار كند؟ البته مديران محترم بايد اينگونه ابهام را رفع كنند
magar modir ya riyasat nadare ke har ki har kar khast bokone!!!!!
مدارس و کادر فداکار آنها اعم از مدیر و معلمان و کادر اداری از شریف ترین قشر مردم می باشند. آنها فقط مجری سیاست های کلان وزارت خانه و مناطق آموزش و پرورش می باشند. اولیا مستحضرند که تعداد زیادی از مدارس با سیستم هیئت امنایی اداره می شوند یعنی خودگردان . در نتیجه به جز حقوق معلمان وکارکنان سایر هزینه ها ی اداره مدرسه بایستی از طریق کمک اجباری اولیا که در موقع ثبت نام به آنها اعلام می شود پرداخت می گردد. سرانه سالیانه این نوع مدارس در حد قند و چای یک وعده در روز است.
بهترین زمان اخذ این کمک های اجباری در موقع توزیع کارنامه و.. است. شما خواهر یا برادر معترض اگر با مدارس هیئت امنایی سرو کار دارید ، که هیچ! اعتراضتان وارد نیست ولی اگر با مدارس تمام دولتی طرف هستید اعتراضتان بجاست.
گرچه ایده مدارس هیئت امنایی در تضاد با تحصیل رایگان مندرج در قانون اساسی می باشد.
یکی می مرد ز درد بی نوایی یکی می گفت آقا زردک می خواهی !
الان قضیه ی تابناک هم این شده!
وزیر محترم که نماینده مجلس هم بوده دستور بدهد ممنوع گرفتن هر وجهی مدرسه وارثان نور بچه ها رابردن تو کلاسهای زیر زمین ناشنوایان به علت خطر ی بودن دبستان قبل ولی برای کارنامه زرنگن 70هزار تومن پول میخوان جناب حاج بابا یی دستور رسیدگی میدهند .
سلام بنده مدیر یک دبیرستان هستم وبا صداقت می گویم اندک پولی که به حساب دبیرستان واریز می شود کفاف قبض آب وبرق را نمی دهدواینجانب عوض رسیدن به اوضاع تحصیلی دانش آموزان باید خود را کوچک کنم وبه دنبال گرفتن پول از خانواده ها باشم وگرنه آب وبرق مدرسه را قطع می کنندآنوقت چطور دانش آموزان درس بخوانندوتازه مورد توبیخ هم از طرف هزارجا قرار می گیرم یک آدم عاقل این یک معادله چندمجهولی را حل کندتا ما بفهمیم وقتی پول نمی دهند!ما اجازه نداریم پول بگیریم!جوابگوی پول آب وبرق من هستم!دانش آموزان باید با فراق بال درس بخوانند!من باید حداقل امکانات را با یک پولی فراهم کنم(ورق امتحانات تجهیزات دفتری ووو)!و....
به گمان من مديران مدارس دولتي از مظلوم ترين مديران جامعه كنوني ما هستند چرا كه در قبال سرانه ناچيز دانش آموزي بايد يك مدرسه را با تمام هزينه هايش بگردانند گذشته از هزينه هاي آب .برق . تلفن . گاز . تعميرات و نوسازي ميز و نيمكت و كلاس ها و در و ديوار و سقف و كف و لوله و سرويس بهداشتي و...........مدرسه و تهيه وسايل آزمايشگاه و كارگاه و كتابخانه و هزينه استفاده كاغذ و جوهر و چاپ جزوات مختلف براي امتحانات ترم و نيم ترم و ... برگذاري جشن هاي و بزرگداشت مناسبت هاي مختلف و..... بايد فعاليت نمايند و اولياء ما در طول سال تحصيلي كه حدودا 270 روز مي شود از اينكه اگر روزي 200 تومان براي دانش آموزشان هزينه كنند فرياد وا اسلاما سر مي دهند در صورتي كه در طول همين مدت خيلي بيش از اين مبلغ خرج چيپس و پفك دانش آموزشان مي كنند و از كسي صدايي در نمي آيد حال بايد پرسيد كه اولياء دانش آموزان واقعا در طول سال تحصيلي چقدر بابت هر دانش آموز هزينه هاي غير ضروري مي كنند . مديري را سراغ دارم كه قبل از سال تحصيلي براي راه اندازي مدرسه و آماده سازي آن حدود 5 ميليون از جيب خود هزينه كرده است رنگ آميزي مدرسه تعويض و تعمير ميز و صندلي و نصب پرده براي هركلاس و تعمير وسايل حرارتي و برودتي مدرسه خريد كاغذ و ...... آيا اينها همه براي رفاه حال فرزندان ما نيست ؟ اگر فرزندمان را در مدرسه غير دولتي ثبت نام مي كرديم كه بايد بيش از 25 برابر هزينه مي كرديم به نظر من اوليا ما خيلي بي انصاف هستند كه رفاه فرزندان خود را هيچگاه مد نظر قرار نمي دهند و مديران مدارس ما اكثرا مظلوم .
اي بابا ما دوم رفتيم پادگان ... 7500 تومان هزينه لوازم و لباس از ما گرفتند ! تازه اتوبوس هم خودمان گرفتيم براي رفتن به پادگان !
20 قلم جنس از پوشه و كاربن و كاغذ و گل سرخ ! و كارتن سانديس و واكس و كيسه زباله و كيسه فريزر و ملافه و سفره آبي ! و... رديف كردند كه بايد حتما هشتم ببريم تحويل بديم !
آدم 2 سال از كار و زندگي بيفته تازه يك ولي هم ازش بگيرند !
تابناك جان لطفا منعكس كن !
با سلام:
با تشكر از سايت شما در باره اين مشكلات ما رو چه آدرس يا ايميلي ميتوانيم مسائل خود را براي شما بازگو كنيم. تا شايد كسي جواب ما را بدهد چون هم براي پسرم و هم براي دخترم جهت دادن كارنامه اين شرط را گذاشته اند براي هر كدام 000/150 ريال ميخواهند. البته اول سال نيز همين مبلغ را گرفته اند.
در ضمن اگر قرار است پولي بشود پس قانون اساسي را عوض كنند. ( آموزش و پرورش تا پايان دبيرستان رايگان مي باشد.)
مگه مدیر این پول رو میذاره تو جیب خودش که بخواد به زور بگیره ؟
حتماً مجبورش کردن دیگه، وگرنه الکی که خودش رو با مردم هم بد نمیکنه !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار