بازدید 3287

مذاکرات کره شمالی و آمریکا به خلع سلاح هسته‌ای منجر نخواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد دیدار و مذاکره کره شمالی و ایالات متحده اجرای تاکتیک سازش است و کره ای ها به سمت خلع سلاح هسته ای پیش نخواهند رفت.
کد خبر: ۷۸۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 10 April 2018

 

حشمت فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص احتمال دیدار و مذاکره رهبران کره شمالی و ایالات متحده آمریکا در آینده ای نزدیک، گفت: باید اذعان کرد که کره شمالی همواره نقش ثانویه در مذاکره با آمریکا داشته و به نوعی سیاست مقابله با کره شمالی مبتنی بر تقابل آمریکا با روسیه و چین در منطقه بوده است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: می توان گفت که معامله سیاسی بین چین و آمریکا صورت گرفته و کره شمالی نیز به نوعی در این معامله تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه کره ای ها تجربه خاصی در مذاکره با ایالات متحده ندارند اما می تواند از تجربه مذاکرات ایران و کشورهای غربی خصوصا آمریکا بهره ببرد، ادامه داد: البته در دهه 90 میلادی به رغم اینکه کره شمالی چندین رآکتور را تعطیل کرد، آمریکا حاضر نشد 300 میلیون دلار برای تامین و رفع مایحتاج عمومی به این کشور بپردازد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اعتقاد دارم کره شمالی بدون سلاح هسته ای هیچ نقشی در عرصه بین الملل ندارد و تمام ابعاد توسعه ای این کشور مبتنی بر توان هسته ای رقم می خورد از این رو تعطیلی این عرصه به نوعی تعطیلی کره شمالی محسوب می شود لذا کره ای ها به این سمت حرکت نخواهند کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید اذعان کرد که دیدار و گفتگو دو کشور اجرای تاکتیک سازش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی