بازدید 4562

افزایش قیمت نفت با کاهش تنش میان آمریکا و چین

روز سه شنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه تا بیش از ۱ درصد افزایش یافت و به ۶۴.۳۱ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به احتمال حل و فصل اختلافات تجاری و کاهش تنش ها میان آمریکا و چین اشاره کرد.
کد خبر: ۷۸۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 10 April 2018

افزایش قیمت نفت با کاهش تنش میان آمریکا و چینروز سه شنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه تا بیش از ۱ درصد افزایش یافت و به ۶۴.۳۱ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به احتمال حل و فصل اختلافات تجاری و کاهش تنش ها میان آمریکا و چین اشاره کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه با افزایشی ۹۶ سنتی (۱.۴ درصد) ۶۹.۶۲ دلار در بازار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۹ سنت (۱.۴ درصد) افزایش بشکه ای ۶۴.۳۱ دلار صورت گرفت.

بر اساس گزارش های منتشر شده، روز جاری شی جین پینگ رییس جمهور چین در سخنرانی ای اذعان کرد که این کشور آماده است که شرایط اقتصادی بازتری را ایجاد کرده و تعرفه ی واردات به چین را کاهش دهد. سخنان امروز رییس جمهور چین امیدها را به کاهش تنش های اقتصادی میان این کشور و آمریکا و در نتیجه ی آن قیمت نفت را افزایش داده است.

لازم به ذکر است که هفته ی گذشته دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به مقامات عهده دار امور اقتصادی این کشور دستور داده بود که تعرفه هایی جدید به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار بر روی واردات کالا از چین اعمال کنند. همچنین، آمریکا پیش از این تعرفه ای به ارزش ۵۰ میلیارد دلار بر روی واردات کالا از چین اعمال کرد و چین نیز پس از مدتی کوتاه در اقدامی متقابل اعلام کرد که بر روی برخی کالاهای آمریکایی که وارد چین می شود تعرفه اعمال خواهد کرد.

افزون بر این، به گفته ی بانک جی پی مورگان آمریکا، در بازار نفت برخی نگرانی ها در خصوص اعمال مجدد تحریم علیه برخی کشورهای بزرگ صادرکننده ی این محصول مانند ایران، روسیه و ونزوئلا وجود دارد و این موضوع می تواند بر افزایش قیمت نفت دامن بزند.

علاوه بر این، گزارش ها حاکی از آن است برخی شرکت های نفتی آسیایی قرار است که واردات نفت از عربستان سعودی را کاهش دهند و از کشورهای جایگزین استفاده کنند زیرا شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) قیمت بالاتری را برای صادرات این محصول در ماه می در نظر گرفته است.

در پایان باید خاطر نشان گردد که ادامه ی اجرای قرارداد کاهش تولید اوپک و همپیمانان آن در ماه های اخیر باعث شده است که میزان کلی تقاضای نفت افزایش یافته و در نتیجه قیمت این محصول افزایش یابد. در این خصوص، سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال ۲۰۱۶ توافق کرده بودند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند.

در تاریخ ۲۵ می سال ۲۰۱۷، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. علاوه بر این، در روز ۳۰ ام نوامبر سال ۲۰۱۷ اعضای اوپک به همراه کشورهای غیر عضو به رهبری روسیه توافق کردند که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی قرارداد مزبور را تمدید کرده و تولید نفت را کاهش دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس