بازدید 2287

قلعه‌نویی: هرگز تبانی نکرده‌ام!

گفتم که گناهان ما را می‌شویند، ما آن قدرها هم پولدار نیستیم که می‌گویند. تمام این اتهام‌ها همواره از جانب آن‌ها بوده و من پاسخ‌شان را نداده‌ام.
کد خبر: ۷۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۲ 28 December 2009
خراسان؛ در فوتبال ایران همواره اتهام‌زنی میان دست‌اندرکاران این رشته پر‌هیاهو وجود داشته است، اتهام‌هايی که در بیشتر مواقع به اثبات نرسیده‌ است. شاید بتوان امیر قلعه‌نویی را متهم ردیف اول فوتبال در چند سال اخیر دانست که در اين مدت با اتهام‌هاي زیادی روبه‌رو شده است. سرمربی فعلی سپاهان در صحبت‌هایش تمام این مسائل را ساخته ذهن دشمنانش می‌داند.

هنوز هم اتهام‌های زیادی در مورد مربی‌گری شما در این فصل مطرح می‌شود.

این قدر گناه دارم که خوشحال می‌شوم، آقایان ذره‌ای از این گناهان را بشویند. امیر قلعه‌نویی عادت کرده همیشه عده‌اي از افراد علیه‌اش حرف بزنند اما اين‌ افراد نمی‌دانند که اگر خدا بخواهد ما را بالا می‌برد.


به نظر می‌رسد، در سپاهان راحت‌تر هستید و این تیم را هم مثل استقلال دوست دارید.

من یک استقلالی هستم. من نسبت‌ به جایی که کار می‌کنم تعصب دارم. انتخاب سپاهان براساس ظرفیت و توانایی‌هاي‌ موجود در این باشگاه بود. در ابتدای فصل‌ مشکلاتي سبب شد تا در شروع رقابت‌ها به ایده‌آل‌های‌مان نرسیم. مصدومیت محرم و نیامدن ابراهیم توره در کنار بدشانسی‌های‌مان در گلزنی کار را کمی دشوار کرد اما با توکل به خدا توانستیم به صدر جدول برسیم.


به نظر شما سپاهان با شیوه سنتی 2 - 5 - 3 می‌تواند در آسیا موفق شود؟

اولا من برای موفقیت در لیگ قول نداده‌ام، چه برسد به قهرمانی در آسیا، مربی که قول دهد، مربی نیست و می‌خواهد خودش را تحمیل کند. فوتبال قول دادنی نیست.


قبول دارید شما یک مربی سنتی به روز هستید؟

سنت بد نیست، بنده بالاترین مدرک و کلاس حرفه‌ای را در پرونده‌ام دارم. در لورکوزن هم دوره دیده‌ام. آدم‌هایی که این مسائل را مطرح می‌کنند، جز دشمنی حرفی ندارند. فوتبال که همه‌اش علم نیست، مربی‌گری در همان‌90 دقیقه خلاصه می‌شود و ذاتی است. اگر شما لیسانس خبرنگاری داشته باشید، اما جایی شما را نخواهند، بهتر است یا این‌که بدون لیسانس، خبرنگار خوبی باشید. آن‌ها به دانش من هم حسادت می‌کنند.


یعنی شما خودتان را مربی بین‌المللی می‌دانید؟

آن‌هایی که بحث بین‌المللی می‌کنند، بگویند امیر قلعه‌نویی روزی که تیم‌ملی را تحویل داد، ایران چندم رنکینگ فیفا بود؟ 18 بازی در آسیا انجام دادم و تنها یک باخت داشتم، در آسیا که با مس و راه‌آهن بازی نکردیم.


پس به موفقیت سپاهان در آسیا باید خوشبین بود؟

خیلی از مربیان مطرح دنیا در آسیا مربی‌گری می‌کنند اما تنها یک تیم قهرمان می‌شود. لیورپول در لیگ انگلیس موفق نیست اما در لیگ قهرمانان موفق است. منتقدان من از ماهیت فوتبال بی‌اطلاعند که این‌گونه فوتبال را تحلیل می‌کنند.


منتقدان شما زندگی شخصی‌تان را هم سؤال برانگیز می‌دانند؟

گفتم که گناهان ما را می‌شویند، ما آن قدرها هم پولدار نیستیم که می‌گویند. تمام این اتهام‌ها همواره از جانب آن‌ها بوده و من پاسخ‌شان را نداده‌ام.


شما هم حالا که حجازی بیمار شده است می‌خواهید اختلاف‌هاي‌تان را رد کنید؟

دعا می‌کنم زودتر خوب شود، اختلاف‌های ما فنی و دیدگاهی بود.


تا حالا شده در دوران بازیگری یا مربی‌گری کم‌فروشی (تبانی) کرده باشید؟

هرگز، جایی که مربی‌گری کرده‌ام اجازه چنین کارهایی را نداده‌ام و اگر احساس کردم خبری است، ماجرا را در نطفه خفه کرده‌ام. مربی باید هم جاذبه داشته باشد هم دافعه، تا بازیکن سوء استفاده نكند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار