بازدید 2026

ثبت‌نام بیش از ۲۴ هزار نفرجشنواره قرآن و عترت

کد خبر: ۷۸۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 08 April 2018

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: قرار بود که پایان فروردین ماه آخرین مهلت ثبت نام‌کنندگان این جشنواره باشد، اما این مهلت را تمدید می‌کنیم، نشانه‌هایی وجود دارد که بیش از ۵۰ هزار نفر در این دوره از جشنواره ثبت نام کنند.

به گزارش دانشجو، محمد مهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تشریح برنامه‌های این مرکز در سال ۹۷ پرداخت و تصریح کرد: ما در دو حوزه آموزشی، تبلیغی و ترویجی برنامه‌های مختلفی برای سال جدید داریم که امیدواریم بتوانیم همه این برنامه‌ها را انجام دهیم.

در این راستا نخستین برنامه این مرکز برپایی یکسری دوره‌های آموزشی برای کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی با هدف جذب بیشتر آن‌ها است، تلاش داریم این آموزش‌ها از سوی کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها انجام گیرد؛ ضمن اینکه افرادی که در دوره‌های پیشین دانشجو معلم قرآن ثبت نام کرده‌اند می‌توانند در این دوره‌ها تدریس کنند.

بحرالعلوم بیان کرد: یکی دیگر از دوره‌هایی که قرار است از سوی این مرکز در سال جدید انجام گیرد، ارتقای استعداد‌های قرآنی برای تابستان امسال است، همچنین در تیرماه کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی قرآنی نیز قرار است به صورت متمرکز و کشوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برپا شوند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، با بیان اینکه تابستان فصل پرکاری برای فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی دانشجو معلم همچنین دوره ارتقای این دانشجویان در مردادماه، کارگاه و همایش‌های آموزشی کانون‌های قرآن و عترت دانشجویی در شهریورماه از جمله برنامه‌های آموزشی این مرکز است.

بحرالعلوم در ادامه به برنامه‌های تبلیغی و ترویجی این مرکز پرداخت و بیان کرد: در این حوزه نیز ما بیست و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت را داریم که ثبت نام آن آغاز شده و تا به امروز بیش از ۲۴ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

پیش‌بینی حضور ۵۰ هزار نفری در مسابقات

وی اعلام کرد: قرار بود که پایان فروردین ماه آخرین مهلت ثبت نام‌کنندگان این جشنواره باشد، اما این مهلت را تمدید می‌کنیم، نشانه‌هایی وجود دارد که بیش از ۵۰ هزار نفر در این دوره از جشنواره ثبت نام کنند.

این فعال قرآنی ادامه داد: مرحله دانشگاهی جشنواره تا پایان اردیبهشت‌ماه برگزار شده و در مردادماه مرحله آموزش آزمون‌های کتبی و کشوری آن برگزار می‌شود مرحله نهایی هم در مهرماه برگزار می‌شود.

بحرالعلوم با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان یادآور شد: بخشی از برنامه‌های تبلیغی و ترویج ما در ماه مبارک رمضان حضور در این نمایشگاه و داشتن غرفه قرآن و سلامت است که امسال نیز سعی داریم هرچه با شکوه‌تر این کار را انجام دهیم.

بحرالعلوم در پایان اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت قرآن در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. همچنین مانند ۳ سال گذشته امسال نیز معرفی چهره‌های قرآنی نظام سلامت با هدف الگو سازی در بین دانشجویان و سایر افراد جامعه پزشکی خواهیم داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی