بازدید 3794

آنگلا مرکل به آمریکا می‌رود

کد خبر: ۷۸۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۳ 06 April 2018

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا از سفر قریب الوقوع صدراعظم آلمان به این کشور جهت دیدار و گفتگو با رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، همزمان با تشدید اختلاف نظرها میان مقامات اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر لزوم پایبندی تمام طرف‌ها به توافق هسته ای ایران، صدراعظم آلمان پیش از ضرب الاجل اعلانی ترامپ برای خروج از برجام جهت دیدار و گفتگو با رئیس جمهور آمریکا به این کشور سفر می کند.

تاریخ سفر آنگلا مرکل به آمریکا، که خبر آن نخستین بار در روزنامه پرفروش بیلد (Bild) منتشر شد، برای چند روز پیش از ضرب الاجل دوازدهم ماه مه- که ترامپ برای دستیابی به توافقی بین المللی جهت محدودسازی برنامه هسته ای ایران مقررکرده- تعیین شده است. یک مقام دولت آمریکا تاریخ این سفر را ۲۷ اُم آوریل (هفتم اردیبهشت سال جاری) اعلام کرد.

دفتر صدراعظم آلمان تاکنون در خصوص این دیدار برنامه ریزی شده اظهارنظری نکرده است.

گفتنی است که مرکل هفته گذشته در یک تماس تلفنی با ترامپ، خواستار گفتگوی دوجانبه اتحادیه اروپا و آمریکا پیرامون سیاستهای تجاری و «رعایت سیستم تجاری بین المللی قانون محور» شد.

شایان ذکر است که ترامپ بارها تهدید کرده است که واشنگتن از توافق منعقده میان تهران و شش قدرت جهانی از جمله آمریکا خارج خواهد شد؛ مگر آنکه فرانسه، آلمان و انگلیس برای کسب توافق بین المللی بر سر اِعمال اصلاحات موردنظر وی در این توافق به آمریکا یاری رسانند.

ذکر این نکته نیز ضروری است که سفر «آنگلا مرکل» به آمریکا سه روز پس از دیدار رسمی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از پایتخت این کشور و پیش از انقضای معافیت اتحادیه اروپا از عوارض گمرکی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم صورت می گیرد. در واقع، دیدار مقامات بلندپایه این دو کشور مهم اروپایی (آلمان و فرانسه) با رئیس جمهور آمریکا فرصت لابی گری جهت برخورداری از معافیت دائم از تعرفه های گمرکی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم را برای اتحادیه اروپا فراهم می سازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل