بازدید 42360

درگیری‌زن سفیر با دختران ایرانی در فرانسه

روز گذشته تعدادی از دانشجویان این كمیته در مراسم عزاداری به مناسبت ایام محرم در حسینیه وابسته به سفارت ایران در حومه پاریس، با شال های سبز و عكس های سهراب اعرابی، آیت الله منتظری، مهدی كروبی و میر حسین موسوی حضور یافتند.
کد خبر: ۷۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۷ 25 December 2009
به گزارش "بی بی سی" به نقل از شاهدان عینی آنها 4 دختر و هفت پسر بودند كه به طور جداگانه در مجلس زنانه و مردانه حاضر شدند.

یكی از دانشجویان دختر حاضر در این مراسم، كه می گوید مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به دلایل امنیتی نمی خواهد نامش فاش شود به بخش فارسی رادیو بی بی سی گفت: "ما چهار دختر بودیم كه وارد حسینیه شدیم. عكس های سهراب و آیت الله منتظری را در دست داشتیم، حتی شعار هم نداده بودیم و نشسته بودیم و ساكت گوش می كردیم."

او می افزاید: "هنوز دو دقیقه از ورودمان نگذشته بود، خانمی كه بعدا خود را زن سفیر معرفی كرد به ما حمله و لباس های ما را كشید. ما بدون اعتراض در حال خروج بودیم كه چهار تا مرد به ما حمله كردند و ما را كتك زدند. كیف ها و موبایل هایمان را به زور از ما گرفتند."

او همچنین می گوید: "ابتدا اسامی ما را خواستند كه ما اسم هایمان را اشتباه گفتیم. ولی چون آنها كیف های ما را به زور گرفته بودند هویت ما مشخص شد. در همین حین دست یكی از بچه ها خونی شده بود و به همین دلیل هم یك روز طول درمان گرفت."

او می افزاید: "حدود دو ساعت ما را به عنوان گروگان نگه داشتند و در تمام این مدت فحاشی می كردند. تهدید به مرگ می كردند حتی در فرانسه. در انتها از ما تعهدی گرفتند مبنی بر اینكه ما هرگز بدون اجازه سفارت وارد سفارت ایران در فرانسه نشویم."

در این فاصله دانشجویانی كه بیرون از حسینه بودند و از ماجرا مطلع شده بودند از پلیس فرانسه درخواست كمك می كنند؛ هر چند پلیس فرانسه طبق معاهده ها و كنوانسیون های بین المللی نمی توانست وارد حسینیه شود كه جزو خاك ایران محسوب می شود.

اما در پی حضور پلیس، دانشجویان دستگیرشده آزاد شدند.

دختری كه در مراسم حضور داشت به عنوان شاهد ماجرا می گوید: "پلیس از ما ماجرا را پرسید و بچه ها شكایت تنظیم كردند. تقریبا دیشب تا ساعت سه نیمه شب ما در كمیساریای سور سن بودیم، كه در حومه پاریس است."

او می افزاید: "آنها به ما گفتند موضوع را پی گیری می كنند و ما را خبر می كنند. البته گفتند كه از نظر قضایی كاری نمی توانند بكنند به این دلیل كه آنچه در آن حسینیه اتفاق افتاده مثل اتفاقی است كه در خاك ایران افتاده باشد و پلیس فرانسه نمی تواند كاری برای آن بكند."

او همچنین می گوید: " چون ما از طریق میكروفن تهدید به مرگ شدیم، پلیس فرانسه به ما گفت فقط نسبت به تهدیدات صورت گرفته از ما حمایت خواهد كرد."

اما ماجرا در قسمت مردانه حسینیه به شكل دیگری اتفاق افتاد.

آرش نعیمیان یكی از اعضای كمیته ضد سركوب شهروندان ایرانی در پاریس كه در مراسم عزاداری حسینیه پاریس حضور داشت، به ما می گوید: "زمانی كه از دختران جدا شدیم و هفت پسر بودیم كه وارد حسینیه شدیم. اول با توهین مواجه شدیم. یكی از مسئولان به یكی از بچه ها گفت اینجا را اگر بخواهید به هم بزنید شما را دست پلیس می سپارم."

او می افزاید: "ما نشستیم و داشتیم مراسم را گوش و دنبال می كردیم و سعی می كردیم به فضای موجود عادت كنیم. كم كم از سمت زنانه صدای درگیری و داد و بیداد شنیدیم. یكی از بچه ها همسرش در میان زنان بود و نگران شد. اما نشستیم و عكس العملی نشان ندادیم."

او می افزاید: "من رفتم به شخص سفیر كه از قبل می شناختمش گفتم ما نیامده بودیم اینجا كه جمع را به هم بزنیم. این رسم میزبانی نبود."
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار