بازدید 7653

مثلث بعثی، عربستان و آمریکا در صدد تشنج‌آفرینی بین ایران و عراق

این ایران‌هراسی، کوششی است برای کمتر کردن و یا به حاشیه راندن دخالت‌های جنایتکارانه عربستان سعودی و متحدانش در منطقه علیه دولت قانونی عراق و مردم این کشور/ جالب اینکه این افراد که با موافقت‌نامه امنیتی عراق با آمریکا به شدت مخالفت داشته‌اند، امروز با استناد به همان موافقت‌نامه، از آمریکا می‌خواهند علیه جمهوری اسلامی ایران، اقدام نظامی کند؟!
کد خبر: ۷۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۷ 24 December 2009
عربستان سعودی با کمک دستگاه‌های گسترده رسانه‌ای خود در جهان عرب و همچنین فعالیت‌های پنهان تروریستی اتباع کشورش به همراه برخی از پس ماندهای رژیم بعثی صدام معدوم و با هدایت آمریکا، دور تازه‌ای از تبلیغات ضد ایرانی و ایران‌هراسی در منطقه را آغاز کرده است.

به گزارش «تابناک»، بهانه جدید دستگاه تبلیغاتی عربستان که با سرکردگی کانال‌های تلویزیونی «العربیه» و «الاخباریه»، کلید خورده، در پی ماجرای مرزی فکه آغاز شده است.

بنابر این گزارش، تلویزیون العربیه با نمایش فیلمی از بیابان‌های مرزی ایران و عراق، مدعی شد ایرانیان وارد خاک عراق شده و پرچم خود را بر تأسیسات نفتی فکه نصب کردند. این فیلم که با لنز دور دوربین گرفته شده، یک لوله نفتی را نشان می‌دهد که در کنار آن، پرچم ایران نصب شده است.

در همین حال، برخی از عوامل بعثی در عراق، طرف مصاحبه شبکه العربیه شده و به عنوان منابع آگاه از ورود ده کیلومتری ایران به خاک عراق خبر می‌دهند و از دولت آمریکا می‌خواهند، بنا بر مفاد پیمان‌نامه امنیتی خود با عراق، با روانه کردن نیرو به مرزهای ایران و عراق، ایرانیان را به عقب براند.

این گزارش می‌افزاید: همه این سر و صداهای واهی، در حالی است که «علی دباغ»، سخنگوی دولت عراق، مشکل پدید آمده را یک سوءتفاهم و ورود نیروهای ایرانی به خاک عراق را در حدود پنجاه متر اعلام می‌کند و می‌افزاید: با گفت‌وگوی طرفین، مشکل بر طرف شده است.

در همین حال،‌ هشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق، با مچگیری از شبکه العربیه در گفت‌وگوی مستقیم با این شبکه ـ که هیجان‌آفرینی ضد ایرانی سعودی‌ها که از حلقوم العربیه در منطقه منتشر می‌شود ـ اینگونه پاسخ می‌دهد: مشکلات مرزی ایران و عراق، یکی دیگر از بدبختی‌های به جای مانده از دوران صدام است.

زیباری در عین حالی که به وجود مشکلات مرزی در مناطقی همچون فکه و شط‌العرب اشاره می‌کند، این موضوع را یادآور می‌شود که با طرف ایرانی به توافق رسیده‌ایم که مشکلات خط مرزی و ترسیم میله‌های مرزی را در گفت‌وگوهای دو جانبه حل کنیم.

زیباری تأکید می‌کند که روابط بین دو کشور بسیار خوب بوده و این گونه سوءتفاهامات با گفت‌وگو حل می‌شود.

وی در حالی که مجری برنامه تلویزیونی العربیه می‌خواهد فضای گفت‌وگو را علیه جمهوری اسلامی ایران تحریک کند، خطاب به وی می‌گوید: ما همه چیز را می‌دانیم و به ایرانیان با احضار سفیرشان موضوع را یادآوری کرده‌ایم؛ اما این مسأله، آن چیزی نیست که شما بخواهید از آن بهره‌برداری تبلیغاتی علیه ایران کنید.

در همین حال، برخی از روزنامه‌نگاران کویتی و همچنین برخی از اهالی مطبوعات عراق بر این باورند که با توجه به موج تنفری که در عراق از رفتارهای تروریستی عوامل عربستان و برخی از کشورهای عرب منطقه علیه ملت مظلوم عراق به ویژه در عملیات‌های سنگین تروریستی اعمال می‌شود، یادآور شده‌اند که این ایران‌هراسی، کوششی است برای کمتر کردن و یا به حاشیه راندن دخالت‌های جنایتکارانه عربستان سعودی و متحدانش در منطقه علیه دولت قانونی عراق و مردم این کشور است.

برخی کارشناسان مسائل مرزی ایران و عراق نیز در تحلیلی پیرامون آنچه در یک هفته گذشته در منطقه مرزی فکه روی داده است، می‌گویند: بر اثر جنگ تحمیلی و تجاوز رژیم صدام به ایران، بسیاری از میله‌های مرزی و نشان‌های مرزی در منطقه دچار تغییرات گسترده‌ای شده‌اند و این امکان هست که در برخی از مواقع، چند متری مرزبانان دو کشور در حال رفت‌وآمد دچار مشکل شوند؛ اما نباید از یاد برد، درست چند روز پیش از اعلام این خبر و بزرگنمایی آن از سوی کشوری همچون عربستان و بعثی‌ها، خودروهای ضد مین نیروهای آمریکایی در مناطق مرزی ایران در شمال خوزستان و نوار مرزی استان ایلام به ویژه در مناطق نفتی مشترک با ایران دیده شده‌اند و باید اذعان داشت که آمریکا دست به ماجراجویی جدیدی در نوار مرزی با ایران زده است که ریشه آن در چپاول میدان‌های نفتی مشترک دو کشور در این مناطق است.

این گزارش یادآور می‌شود: همچنین رسانه‌های معتدل عراق با ابراز تعجب از اظهارات برخی از نمایندگان وابسته به آمریکا که سر در آخور عربستان سعودی، اردن، یمن و مصر دارند، می‌گویند، چگونه است، این افراد که با موافقت‌نامه امنیتی عراق با آمریکا به شدت مخالفت داشته‌اند، امروز با استناد به همان موافقت‌نامه، از آمریکا می‌خواهند علیه جمهوری اسلامی ایران، اقدام نظامی کند؟!

رفتار اشغالگران عراق نیز در این زمینه نباید فراموش شود که ریشه آن در چپاول نفت عراق است.
شرکت‌های «شل» و شمار دیگری از شرکت‌های وابسته به آمریکا و انگلیس در این مناطق، برنده پروژه‌های نفتی شده‌اند؛ پروژه‌هایی که به خاطر آنها، آمریکا و متحدانش را وادار به اشغال عراق کرد.

گفته می‌شود، به همراه این شرکت‌های نفتی، برخی شرکت‌های امنیتی با مأموران مسلح نیز در میدان نفتی عراق حاضر خواهند بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل