بازدید 2486

اعتماد به هویت سایبری افراد، بزرگترین اشتباه کاربران

کد خبر: ۷۸۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 01 April 2018

رئیس پلیس فتا ناجا گفت: نصب برنامه های کاربری متفرقه بیشترین عامل گشوده شدن دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شهروندان است و افراد سودجو در کمین همین فرصت ها هستند.

به گزارش فارس، سردار سید کمال هادیانفر گفت: بهار نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است که با وجود این تحول اساسی، آدمی نیز باید متحول شده و همگام با طبیعت تازه شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با شروع سال جدید، شاهد شکوفایی ملت ایران در تمام عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و به ویژه کاهش آمار انواع جرایم در کشور به خصوص در فضای مجازی باشیم.

سردار هادیانفر ضمن اشاره به رتبه برتر پلیس فتا استان اصفهان در ارزیابی سال 1396 تصریح کرد: در سال گذشته برداشت های اینترنتی غیرمجاز، کلاهبرداری رایانه ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیشترین سهم جرایم سایبری در اصفهان گزارش شده است.

وی گفت: بیشتر پرونده هایی که با موضوع برداشت های غیرمجاز در پلیس فتا تشکیل می شود به دلیل عدم دقت مالباختگان در خرید و نصب برنامه های کاربردی متفرقه و غیرمجاز است. یکی از راهکارهای جلوگیری از سوء استفاده مجرمان این است که بانک مرکزی در خریدهای اینترنتی استفاده از رمزهای یک بار مصرف را الزامی کند. با این روش، می توان وقوع این نوع جرایم را به حداقل رساند.

رئیس پلیس فتا ناجا افزود: اغلب کلاهبرداری های رایانه ای صورت گرفته در بستر شبکه های اجتماعی و بازارهای آنلاین از طریق ترغیب و فریب کاربران در خرید و فروش کالا و پرداخت وام است. شهروندان به این نکته باید دقت کنند که هر گونه پرداخت وجه می بایست بعد از تحویل کالا یا خدمات باشد و نباید به هویت سایبری افراد ناشناس اعتماد داشته باشند. این نکات از مهمترین راهکارهای پیشگیرانه در وقوع این نوع جرایم می باشد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: پرونده‌های مربوط به هتک حرمت و حیثیت به دلیل سرعت بالای انتشار اطلاعات در فضای سایبر، تبعات جبران ناپذیری دارد؛ البته مشکلاتی که برای این افراد پیش می‌آید ناشی از عدم دقت در نگهداری اطلاعات و تصاویر شخصی و درج این تصاویر در بستر اینترنت به ویژه شبکه های اجتماعی به دست خودشان است. کاربران بایستی دقت داشته باشند که ارائه اطلاعات شخصی در فضای اینترنت به دست خودشان است؛ ولی نشر و بازنشر آن را افرادی انجام می دهند که نیت شومی در سر می پرورانند و قصد سوء استفاده دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # جهش تولید با مشارکت مردم # شب قدر # اعمال شب قدر # دعای روز نوزدهم رمضان