بازدید 5468

زوج کلاهبردار سایبری در قزوین دستگیر شدند

- رییس پلیس فتا قزوین از دستگیری زوج کلاهبرداری که با هک صفحه کاربری و دسترسی به اطلاعات شکات در پیام رسان فضای مجازی اقدام به اخذ وجه از اقوام و بستگان آنان می کردند، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 14 January 2024


به گزارش تابناک و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدعلی فرهودی روز یکشنبه در بیان جزییات این خبر، تصریح کرد: در پی مراجعه چند شهروند قزوین به پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری افراد ناشناس در فضای مجازی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با جرایم سایبری قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بررسی های خود متوجه شدند فرد یا افراد کلاهبردار با هک کردن صفحه کاربری و دسترسی به اطلاعات و مخاطبین شکات در پیام رسان های فضای مجازی، پیامی با محتوای درخواست وجه به اقوام و دیگر مخاطبان آنها ارسال کرده اند.

رییس پلیس فتا استان با بیان اینکه متاسفانه برخی از مخاطبان بدون تماس و تحقیق در خصوص صحت این درخواست اقدام به واریز وجه کرده اند، ادامه داد: شکات با معرفی شماره حساب های مختلف این مبالغ را به حساب فرد دیگری انتقال داده و در ازای آن طلا و دیگر اقلام گران بها خرید کرده بودند.

سرهنگ فرهودی با اشاره به اینکه ماموران با اقدامات تخصصی خود یک زوج کلاهبردار را با اعتراف به ۱۲ فقره کلاهبرداری به این روش دستگیر کردند، یادآور شد: متاسفانه علی رغم هشدارهای پلیس فتا در خصوص روش های متنوع مجرمان سایبری در انجام کلاهبرداری ها، بازهم شاهد وقوع جرایم متعدد و تکراری هستیم که موجب به زحمت افتادن بسیاری از هموطنان شده است، از همین رو شهروندان بایستی توجه بیشتری به هشدارهای پلیسی داشته و نسبت به صحت سنجی امورات خود در این بستر اقدام کنند.

کشف ۸۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق در تاکستان

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: پلیس در بازدید از یک واحد تولیدی در شهرستان تاکستان، ۸۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق را کشف کرد.

سردار علی ابراهیمی در این رابطه تصریح کرد: در پی همکاری اطلاعاتی سپاه ناحیه امام علی (ع) تاکستان و کسب خبر مبنی بر دپو مقدار قابل توجهی سوخت قاچاق در یکی از واحدهای تولیدی این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی به این واحد تولیدی اعزام و در بازرسی از آن ۸۰ هزار لیتر گازوییل که فاقد هرگونه مجوز از شرکت پخش فرآورده های نفتی بود و به صورت غیرقانونی نیز در مخازن موجود در انبار شرکت دپو شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت کشف شده را حدود ۲۴ میلیارد ریال اعلام کردند، خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پرونده به همراه متهم تحویل مراجع قضایی شهرستان تاکستان شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست