بازدید 5193

تکذیب کشته شدن صیاد ایرانی توسط کشتی‌های چینی

معاون صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: قایق غیر مجازی در حوزه هرمزگان در حین صید ماهی یال اسبی واژگون شده است. با پیگیری از طریق دستگاههای امنیتی و نظامی عدم تایید ارتباط شناور موصوف با تیراندازی شناورها اعلام شده است.
کد خبر: ۷۸۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶ 01 April 2018

معاون صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: قایق غیر مجازی در حوزه هرمزگان در حین صید ماهی یال اسبی واژگون شده است. با پیگیری از طریق دستگاههای امنیتی و نظامی عدم تایید ارتباط شناور موصوف با تیراندازی شناورها اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ شاپور کاکولکی معاون صید و صیادی سازمان شیلات ایران در یادداشتی که در اختیار خبرنگار فارس قراداد،‌نوشت: گاهی اخبار کذبی در مورد کشتی‌های چینی و تعرض آنها با صید شناورهای سنتی قایق و لنج به گوش می‌رسد که در دو روز گذشته مجددا هجمه‌ای به حوزه صیادی کشور از طرف یکی دو شبکه اجتماعی با اغراض نامشخص صورت گرفته که تیراندازی شناورها چینی به سوی قایق های ایرانی را باعث کشته شدن قایق رانی، در اطراف هرمزگان اعلام نمودند.

با کمی کنکاش مشخص شد، قایق غیر مجازی در حوزه هرمزگان در حین صید ماهی یال اسبی واژگون شده است. با پیگیری از طریق دستگاههای امنیتی و نظامی عدم تایید ارتباط شناور موصوف با تیراندازی شناورها اعلام شده است. در تماس با این صیادان و تعاونی های منطقه، آنها هم از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

همینجا رسما اعلام می‌نمایم نظر به ارتباط مستقیم صیادان، تعاونی ها و اتحادیه های صیادی در هر موقع از روز با خود اینجانب، اخبار منتشره خارج از اطلاعات صید و جامعه صیادی در شبکه های اجتماعی را فاقد هویت اطلاع رسانی دانسته و باعث بی رونق جلوه دادن تلاش حلال صیادان می‌دانم که به لطف خداوند این تولید و برداشت در سال 1396 حدود 15 درصد رشد داشته که رونق خوبی برای این مردم خوب کشور به ارمغان آورده است.

البته در کنار این گفتمان باید گفت، تمامی شناورهای صنعتی و شناورها فانوس ماهیان که طبق قوانین ملی پرچم ایرانی دارند، با یک برنامه ملی در یک چارچوب تعریف شده زمان‌بندی شده برای مدتی محدود در یک زمان، مکان، و ادوات صید خاص مجوز صید گرفته و اقدام به صید می‌کنند که از شناوری تا نوع دیگر شناور این مجوز متفاوت است. شناورهای صنعتی و نیز فانوس ماهیان تجهیز به سیستم مکان یابی ماهواره ای شده‌اند که مکان آنها به لحظه قابل شناسایی است.

بدیهی است هر گونه تخلف آنها را با اشد مجازات صیادی برخورد خواهیم کرد و در این راستا تعاملی وجود ندارد و این موضوع به استان‌های جنوبی ابلاغ شده است. جریمه این شناورها به شکلی تنظیم شده که هزینه تخلف را برای آنها بقدری بالا برده‌ایم تا تخلف آنها به حداقل برسد.

ابلاغ نموده ایم صید ترال در خارج از فصل صید میگو ( آن هم توسط شناور مجاز ) در صورت گزارش یگان حفاظت و یگان های دریابانی باعث ابطال پروانه صید می‌شود.

تعرض شناور های کشتی به منطقه صید سنتی ضمن جریمه‌های معمول و معرفی به دادگاه باعث پیچیدگی اخذ مجوز برای صاحب کشتی خواهد شد که این نیز به استان های جنوبی ابلاغ شده است.

برای نظم بخشی هر چه بیشتر به این حوزه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و خود را سرباز جامعه صیادی می‌دانم و اجازه نخواهیم داد این حوزه محل تاخت و تاز اغراض سایر افراد شود.

با صیادان، تعاونی ها و اتحادیه های استانی و ملی صیادی عهد بسته‌ایم با هماهنگی، امور صید کشور را در تعاملی دو طرفه جلو ببریم و خواهشمان از همه عزیزان این است، کسب خبر را از خود اینجانب و یا صیادان منطقه و به خصوص تعاونی‌ها و اتحادیه‌های صیادی جویا شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان