بازدید 5729

ارتش فیلیپین رهبر گروه «ابو سیاف» را دستگیر کرد

کد خبر: ۷۸۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 29 March 2018

«دلفین لورنزانا» وزیر دفاع فیلیپین از تسلیم شدن «نور حسن جمیری» رهبر گروه تروریستی 'ابوسیاف' و 13 نفر از پیروانش، به ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش روزنامه «فیل استار»، «لورنزانا» در مورد دستگیری اعضای این گروه تروریستی همپیمان با داعش گفت: امیداوریم تسلیم شدن قابل توجه «نور حسن جمیری» و تمامی اعضای گروهش پس از مذاکرات و عملیات ارتش، به سقوط کامل گروه ابو سیاف منجر شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: این رخداد به برقراری صلح در جزیره «باسیلان» واقع در جنوب فیلیپین و محل فعالیت‌های تروریستی «نور حسن جمیری»، منجر شود.

فرمانده ارتش فیلیپین در «میندانائو» غربی، در گزارش دستگیری«جمیری» و 13 نفر از پیروانش را به وزیر دفاع گفت بیش از 10 قبضه سلاح خودکار و صدها فشنگ و همچنین مواد منفجره شامل نارنجک از این گروه ضبط شده است.

گروه تروریستی «ابوسیاف» از هم پیمانان تکفیری های داعش است که در جنوب شرق آسیا و به خصوص در جنوب فیلیپین فعالیت می‌کند.

در ماه مه 2017 (خرداد 96) این گروه تروریستی با حمله مسلحانه به شهر «مراوی» در جنوب شرق فیلیپین، پنج ماه آن را به اسارات درآورد که عملیات آزاد سازی آن توسط ارتش فیلیپین بیش از یک هزار و 100 نفر کشته برجای گذاشت و حدود نیم میلیون نفر را مجبور به ترک خانه های خود در این منطقه کرد.

طبق گزارش رسانه‌ فیلیپینی، رهبر تروریستی بازداشت شده، سابقه شرکت در عملیات بمب گذاری سال 2002 و همچنین حمله به نیروهای پلیس در سال 2001 را در کارنامه خود دارد. وی همچنین به آدم ربایی و جرائم مختلف دیگری در جزیره «باسیلان» متهم شده است.

طبق اعلام پلیس فیلیپین، از ابتدای سال 2018 تاکنون، 216 نفر از اعضای گروه‌های تروریستی در این کشور تسلیم شده اند.

«رودریگو دوترته» رئیس جمهوری فیلیپین چند روز پیش تأکید کرده بود که شبه نظامیان در صورت تسلیم شدن داوطلبانه، با تخفیف در مجازات رو به رو خواهند شد.

به گفته وزیر دفاع فیلیپین، پس از اظهارات «دوترته»، تعداد زیادی از اعضای گروه تروریستی «ابوسیاف» داوطلبانه تسلیم شده اند.
وی ابراز امیدواری کرد که این روند برقراری صلح، بدون نیاز به خونریزی به دست آید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان