بازدید 4447

چاقی زودرس در کمین مصرف کنندگان شیرینی

کد خبر: ۷۸۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 29 March 2018

مصرف بیش از حد شیرینی جات و آجیل منجر به سیری کاذب در فرد شده و حجم زیادی از کالری را به بدن وارد می‌کند.

به گزارش میزان، مصرف شیرینی جات بیش از آجیل برای سلامت بدن مضر است. بر اساس تحقیقات انجام شده شکر سه برابر نیاز بدن در دنیا مصرف می‌شود بنابراین برای حفظ سلامت افراد جامعه لازم این میزان به یک سوم کاهش یابد.

مصرف شیرینی انرژی متراکم زیادی را به بدن وارد می‌کند که منجر به چاقی و اضافه وزن در افراد می‌شود. این در حالی است که روغن‌های جامد موجود در آن، صدمات جبران ناپذیری برای بدن دارد. چربی‌های اشباع شده، افزایش چربی و کلسترول خون از جمله عوارض سو استفاده از آجیل است.

خوردن بیش از حد شیرینی جات در کودکان منجر به کاهش اشتها و سیری کاذب شده و از جذب مواد مغذی لازم برای رشد آن‌ها جلوگیری می‌کند. استفاده از ترکیبات چاق کننده و مضر دیگر در تهیه شیرینی از رنگ‌ها، کاکائو و سایر موارد در تهیه و تزئین، مضرات شیرینی جات را دوچندان می‌کند.

لازم به ذکر است به منظور کاهش استفاده از شیرینی جات در ایام عید توصیه می‌شود از شیرینی بند انگشتی استفاده شود.

علاوه بر شیرینی، مصرف آجیل در ایام عید به شدت افزایش می‌یابد. با وجود مغذی بودن آجیل نسبت به شیرینی جات، مصرف بیش از حد آن‌ها کالری زیادی را به بدن منتقل کرده و نوع چربی و روغن موجود در آن برای هر گرم ۵ کالری محسوب می‌شود.

گفتنی است هیچ نوع از آجیل را نمی‌توان از لحاظ کالری از هم مستثنی کرد و کم و زیاد چربی را به بدن منتقل می‌کنند.

آجیل همانند دیگر مواد غذایی می‌تواند باعث مسمویت شود بنابراین از مصرف آجیل‌هایی که دارای ویژگی‌هایی نظیر بوی نا، ماندگی و پس دادن رنگ روی دست است باید خودداری شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر