بازدید 14696

رادان:برخوردباتجمعات غيرقانوني تاسوعاوعاشورا

کد خبر: ۷۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۵ 23 December 2009
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به تمهيدات پليس در مراسم عاشورا و تاسوعا تاكيد كرد كه نيروي انتظامي با تجمعات غيرقانوني كه از خط قرمز عبور كند، برخورد خواهد كرد.

به گزارش ايسنا، سردار رادان امروز در حاشيه همايش تخصصي و كاربردي معاونت خدمات قضايي در پليس پيشگيري ناجا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌ كه آيا پليس تمهيداتي را براي تجمعات احتمالي روزهاي عاشورا و تاسوعا در نظر گرفته است؟ اظهار كرد: قطعا در عاشورا و تاسوعا تجمعاتي هست كه البته اين تجمعات براي عشق به اباعبدالله الحسين بوده و انشااله خداوند توفيق دهد كه ما هم در اين تجمعات شركت كنيم و يا حداقل در امنيت اين تجمعات نقشي داشته باشيم كه ما هم اسممان شايد در بين خادمان امام حسين (ع) ثبت شود.

وي تصريح كرد: غير از اين تجمعات كه مربوط به مراسم عاشورا و تاسوعا است، در رابطه با موضوعاتي كه مربوط به تجمعات غيرقانوني باشد برابر وظايفمان عمل خواهيم كرد كه اين موضوع را هم قبلا اعلام كرده‌ايم.

رادان ادامه داد: تجمع غيرقانوني كه از خط قرمز رد نشده باشد پليس در ابتدا تذكر خواهد داد و اگر آن تجمع از خط قرمز عبور كند با آن برخورد مي‌شود كه حتما يكي از برخوردها دستگيري خواهد بود.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با موضوعات مطرح شده مبني بر صدور قرار التزام براي وي، اظهار كرد: اين موضوع را از همان سايت‌هايي بپرسيد كه اين اخبار را منتشر كرده‌اند. البته اخبار ديگري هم مطرح شده مانند اين‌ كه بنده در كما هستم و يا در بيمارستان بستري شده‌ام. در هر صورت من فكر مي‌كنم كه آن‌ها مي‌خواهند بعضا ما به اين موضوعات پاسخ دهيم كه مشكل كسادي بازارشان را حل كنيم و ما هم اهلش نيستيم.

سردار رادان در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين‌كه گفته مي‌شود بحث متوقف شدن شماره‌گذاري پژو 405 از سوي پليس به دليل يك سري تعهداتي كه توليدكنندگان خودرو به نيروي انتظامي داشته و انجام نداده‌اند آيا اين موضوع صحت دارد؟ اظهار كرد: فكر مي‌كنم نه پليس خود را مي‌بخشد اگر چنين موضوعي در تصميم‌گيري حال حاضر وجود داشته باشد و نه مردم پليس را خواهند بخشيد. زماني كه طرح زمستاني پليس آغاز شده بود اشاره كرديم كه به هر حال اعلام كنيد قيمت جان مردم چقدر است. اگر سيستم ABS مي‌تواند بخش زيادي از تلفات را كاهش دهد، چانه‌زدن ندارد.

وي ادامه داد: ما هم قول داده‌ايم كه حقوق مردم را با كسي معامله نكنيم. اگر بخش حقوق مردم جزو موضوعاتي بوده كه ايران خودرو و يا شركت‌هاي ديگر توليدكننده در نظر نگرفته‌اند، بله ما سر اين حقوق با اين شركت‌ها مشكل داشته‌ايم و از شماره‌گذاري اين خودروها جلوگيري كرديم.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي تاكيد كرد: خواهش مي‌كنم توجه كنيد كه اين موضوع مربوط به دفاع از حقوق مردم و همچنين مصوبه‌ دولت است و بايد شركت‌هاي توليدكننده خودرو اين موضوع را اجرا كنند. اگر اين شركت‌ها مي‌توانند تا 30 درصد اين موضوع را عملي كنند پس مي‌توانند تا بين 70 و 80 درصد هم بحث مجهز كردن خودروها به سيستم ABS را اجرا كنند.

رادان با اشاره به اين ‌كه 20 هزار كشته در سال در جاده‌هاي كشور قابل قبول نيست، تصريح كرد: البته يك بخش از اين موضوع مربوط به مردم است و بخشي هم مربوط به قانون و تخلفات است كه بايد تشديد شود.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين‌كه در حال حاضر شماره‌گذاري در اين رابطه متوقف است، ادامه داد: تنها در صورتي شماره‌گذاري خودروهاي مذكور از سر گرفته خواهد شد كه آقايان تعهدي كه دارند را انجام دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
اقای رادان عقلانی رفتار کردن با ملت بهتر از خشونت های غیر منطقی است ما نیز با هرج و مرج و اشوب به شدت مخالفیم اما هر کاری یک راه حل معقول و خدا پسندانه هم دارد
پيامي كه مي‌نويسم، مدتهاست كه در ذهنم مي‌چرخد و پاسخي براي آن نمي‌يابم. موضوع، نوع برخورد با تجمعات و نظراتي است كه مخالف با نظرات رسمي دولت است. از اين كه نظام اين چنين در نحوه تعامل با معترضين بدون هرگونه روش جديدي است، دلخورم. از اينكه راه ديگري بنظرش نمي‌رسد بجز دستگيري و خشونت و ... بنظرم مي‌رسد كه اعتراضات مردمي، هر چند كه گروه قليلي را شامل شود، در نظامهاي پيشرفته هميشه وجود داشته است، مانند آنچه در پاريس هر چند وقت يكبار شاهد آنيم اما به تزلزل نظام نمي‌انجامد، به رويگرداني دانشجويان و نخبگان ختم نمي‌شود و هرگز به انقلاب منتهي نمي‌شود. آنجا دولتها بسيار منعطفند و با خواست مردم چرخش مي‌كنند و سر يك حرف ايستادن را اقتدار نمي‌دانند. بلكه مانورهاي منعطف را براي قبول خواست مردم اقتدار مي‌دانند و آن دولتي سر بلندتر است كه با چنين نوساناتي، ماهرانه تر نظامش را حفظ كند. آيا كسي هست كه فكري براي ايجاد آرامش و قبول حرف مردم داشته باشد؟ آيا كسي هست كه قابليت اجراي مانورهايي غير از روشهاي قديمي نظامي و امنيتي را در كشور داشته باشد. آيا اين قدر بي قابليت و دست و پا بسته و خشكيم كه بايد شاهد از دست رفتن بسترهاي 30 ساله باشيم؟
اگر پيامم را چاپ نمي‌كنيد اشكالي ندارد اما بگوييد چگونه مي‌توانم پاسخي براي سئوالم بيابم؟
آقا تاسوعا عاشورا مگه قانونی غير قانونی داره ؟
از کجا اجتماع قانونی و غیر قانونی رو میشه تشخیص داد؟ بابا جلوی قاچاق و ... رو بگیرید .
خب این خط قرمزها کجاست؟
یا حسین گفتن؟
یا حجه ابن الحسن، ریشه ظلم و بکن؟
چه خوب بود ایشان لطف می کردند و خط قرمزها را هم توضیح می دادند که چیست؟ چند تاست؟ و چه کسی تشخیص می دهد که طرف از خط قرمز عبور کرده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار