بازدید 22675

برخورد دادستانی با توهین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنندگان به هاشمی

دادستان تهران رسیدگی به توهین‌هایی که نسبت به رییس مجمع تشخیص مصلحت می‌شود را نیاز به شکایت شاکی خصوصی ندانست
کد خبر: ۷۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۰ 23 December 2009
دادستان تهران رسیدگی به توهین‌هایی که نسبت به رییس مجمع تشخیص مصلحت می‌شود را نیاز به شکایت شاکی خصوصی ندانست و گفت: دادستانی در صورت اهانت به مسوولان رسمی و ارشد کشور از جمله روسای سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وظیفه خود می‌داند که طبق مقررات اقدام لازم را انجام دهد چنان که تاکنون نیز اقدام کرده است و در این رابطه نیازی به شکایت شاکی خصوصی نیست.

عباس جعفری دولت‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا تاکید کرد: ما در رسیدگی‌ها تبعیضی قائل نمی‌شویم چراکه تبعیض عدالت را مخدوش می‌کند.

دادستان تهران در پاسخ به این سوال که اخیرا برخی از روحانیون مطالبی را بیان کرده‌اند که ممکن است جرم تلقی شود، چرا دادستانی تهران با آنان برخورد نکرده است؟گفت: اگر روحانیونی مطالبی را بیان کنندکه جرم تلقی شود ، رسیدگی به آن از حوزه دادستانی خارج و در صلاحیت دادسرای ویژه روحانیت است.

جعفری با بیان اینکه توهین به آحاد ملت جرم است اما رسیدگی به آن مستلزم شکایت شاکی خصوصی است، تصریح کرد: در مورد کارمندان و مسوولینی که به سبب انجام وظیفه به آنها توهین می‌شود نیاز به شکایت شاکی خصوصی است اما جنبه عمومی هم دارد به این معنا که اگر شکایتی طرح شود، دادستانی مکلف به رسیدگی است و از آنجا که این جرم از جرایم غیرقابل گذشت است، علی‌رغم گذشت شاکی خصوصی، دادگاه می‌تواند از جنبه عمومی جرم، رسیدگی را ادامه دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار