بازدید 2923

بخشودگی دیرکرد ۲ برابری جرایم رانندگی تا پایان سال96

کد خبر: ۷۸۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 26 March 2018

جانشین فرمانده ناجا گفت: با توجه به پیشنهاد ناجا دیرکرد ۲ برابری جرایم رانندگی تا پایان سال ۹۶ بخشوده شد و از ۵ فروردین رانندگان می توانند اصل خلافی، را بپردازند.

به گزارش ایلنا، سردار مومنی - جانشین فرمانده ناجا در حاشیه بازدید از پلیس راه شرق استان تهران اظهار داشت: مردم امسال بسیار خوب با پلیس همراهی کرده و سفر خود را مدیریت کردند.

وی افزود: با توجه به پیشنهاد ناجا دیرکرد ۲ برابری جرایم رانندگی تا پایان سال ۹۶ بخشوده شد و از ۵ فروردین رانندگان می توانند اصل خلافی، را بپردازند.رانندگان تا پاییز برای استفاده از این تسهیلات فرصت دارند.

وی اضافه کرد: در خصوص سفرها بار ترافیکی را هم در مسیر رفت و هم برگشت داریم. ۴ و ۵ فروردین پرتصادف ترین روزهای سفرهای نوروزی بود. مازندان، گیلان، قم، فارس و خراسان رضوی پرترددترین استان ها در نوروز امسال بودند

سردار مومنی افزود: فارس، اصفهان، کرمان و خراسان رضوی پر تصادف ترین استان های نوروزی بودند. مسافران دور دوم بیش از پیش رعایت کنند. تجربه نشان داده سرعت غیرمجاز تنها ۱۰ دقیقه زمان رسیدن به مقصد را کاهش می دهد لذا رانندگان از عجله و شتاب در سفرهای نوروزی خودداری کنند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه آمارها حاکی از افزایش ۱۲ درصدی سفر و کاهش تلفات در نوروز ۹۷ است، گفت: تعطیلات نوروزی ۲ هفته ادامه دارد و مردم پس از یکسال کاری به مسافرت می روند. طی ۱۰ سال گذشته سفرها کم نشده بلکه افزایش یافته است. سال ۹۶ بیش از یک میلیون خودرو جدید و ۲ میلیون راننده جدید وارد چرخه حمل و‌نقل شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال ترافیک های سنگین خیلی نداشتیم و متوسط سرعت در نوروز امسال یک کیلومتر بر ساعت افزایش یافت، گفت: امروز هم مسیر رفت و هم برگشت به سمت شمال کشور پرتردد است. مردم همکاری خوبی با همه دستگاه ها داشتند. هر سال روند کاهشی سوانح و حوادث و افزایشی رعایت قوانین را شاهدیم

سردار مومنی ضمن بیان این مطلب که همچنان ۱۶ هزار کشته رقم بالایی است و همه باید تلاش کنیم که این میزان کاهش یابد، تاکید کرد: تعداد کشته های تصادفات کشور به ازای ۱۰ هزار وسیله نقلیه از میانگین دنیا کمتر هستیم. ایجاد هم افزایی با همکاری و تعامل و جلب اعتماد مردم ضروری است. هیچ منافاتی بین اقتدار در اجرای قانون و رعایت ادب و احترام نیست. رانندگان هر ۲ ساعت رانندگی استراحت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر