بازدید 3651

همراهی وزارت نیرو با حرکت جهانی ساعت زمین

کد خبر: ۷۸۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ 24 March 2018

 همزمان با رویداد «ساعت زمین»، وزارت نیرو ضمن همراهی با این اقدام جهانی از عموم مردم ایران خواست تا با خاموش کردن لامپ‌ها و وسایل برقی غیرضروری در این ساعت، در این رویداد بین‌المللی شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، طرح ساعت زمین به عنوان یک ایده نمادین جهت صرفه جویی در مصرف انرژی و به تبع آن کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در آخرین شنبه ماه مارس برگزار می‌شود.

این رویداد بین‌المللی از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون هر ساله توسط صندوق جهانی طبیعت اجرا میشود و در این زمان علاوه بر خاموشی برق سازه‌های مهم که اغلب نماد سازه‌ای یک شهر محسوب می‌شوند، بخش‌های دیگر جامعه نیز همچون خانواده‌ها، سازمان‌های داوطلب و دارندگان کسب و کار نیز با پیوستن به این حرکت چراغ‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی غیرضروری خود را به مدت یک ساعت خاموش می‌کنند.

ایران نیز در طی ۱۰ سال اخیر به جمع کشور‌های منطقه این رویداد بین‌المللی پیوسته است، در همین مقطع زمانی یاد شده این طرح در شهر‌های مختلف کشورمان از جمله تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز، ارومیه، پلدختر و میبد به صورت نمادین در ساعت زمین که بین ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به وقت محلی تعیین شده، برق سازه‌های مهمی، چون برج‌های میلاد و آزادی تهران، سی و سه پل اصفهان، پل سفید اهواز، میدان شهرداری رشت و ... خاموش شده اند.

بر این اساس، امسال نیز از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ با خاموشی چراغ‌های ساختمان مرکزی وزارت نیرو، ساختمان توانیر و شرکت‌های داوطب توزیع برق در استان‌های مختلف، صنعت برق کشور نیز با این رویداد جهانی همراهی خواهند کرد.
این کنش جمعی و مشترک جهانی نوعی تاکید بر اهمیت زمین و طبیعت است و مردم دنیا چراغ‌های غیرضروری ساختمان‌های معروف و نماد‌های شهر‌ها برای مدت یک ساعت به احترام زمین خاموش می‌شود. این اقدام با هدف مقابله با تغییرات جوی و یادآوری درباره لزوم کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی صورت می‌گیرد.

برج میلاد به احترام زمین خاموش می‌شود

مدیرعامل برج میلاد اعلام کرد: ششمین برج مخابراتی دنیا همزمان با روز جهانی ساعت زمین برای هشتمین سال متوالی امشب ۴ فروردین از ساعت ۲۰:۳۰ به مدت یک ساعت، خاموش خواهد شد.

به گزارش شهرنوشت، علی درویش پور با اعلام این خبر افزود: هدف از این اقدام حرکت و همکاری جمعی و جهانی برای حفاظت از زمین عنوان شده است و همه ما وظیفه داریم به عنوان نگهبان زمین به آن احترام بگذاریم.

صندوق جهانی حیات وحش (World Wildlife Fund) طرح ساعت زمین را از سال ۲۰۰۷ برای نخستین بار در استرالیا اجرا کرد که با استقبال کم نظیر مردم سراسر جهان مواجه شد، به گونه‌ای که بیش از ۱۲۸ کشور جهان در این طرح مشارکت داشتند.

بر اساس این طرح، در آخرین شنبه ماه مارس هر سال به مدت یک ساعت میلیون‌ها نفر از مردم جهان در ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ با خاموش کردن چراغ‌های اضافی و با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی به صورت یک حرکت جهانی در طرح شرکت می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان