بازدید 23067

آيت الله نوري همداني: سكوت جايز نيست

کد خبر: ۷۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۶ 22 December 2009
آيت الله العظمي نوري همداني با اشاره با اتفاقات روز گذشته در قم اظهار کرد: سکوت در برابر اين شعارها جايز نيست.

به گزارش ايسنا، اين مرجع تقليد در ديدار جمعي از اعضاي نيروي دريايي سپاه و پاسداران شهيد محلاتي تهران گفت: هدف اصلي دشمنان ضربه زدن به نظام اسلامي و تسلط بر نظام و ولايت فقيه است.

وي با تاکيد بر اين‌که قرآن و اهل بيت (ع) هدايتگر انسان‌ها هستند، اظهار كرد: پيامبر اسلام نيز 23 سال در مکه و مدينه مردم دوران جاهليت را به سمت اسلام گرايش داد.

استاد درس خارج فقه قم با اشاره به اين‌که وجود حاکم در يک جامعه اسلامي امري ضروري است، بيان داشت: بعد از رحلت پيامبر(ص)، ولايت حضرت علي(ع) را کنار زدند که اولين قرباني راه ولايت نيز حضرت فاطمه زهرا(س) بود که در برابر اين جريان قيام کرد.

وي افزود: اسلام ولايت را محور قرار مي‌دهد و وقتي انحراف از اسلام حاصل مي‌شود، بايد قيام کرد.

نوري همداني با اشاره به اتفاقات رخ داده در کشور گفت: متاسفانه جريان‌هايي به وجود مي‌آيد و پرده‌ها کنار مي‌رود و انسان بايد توجه داشته باشد که چه کاري را بايد انجام دهد و نبايد بي تفاوت از کنار آنها گذشت.

وي با اشاره به اينکه اسلام بي تفاوتي،تماشاگري و سکوت را نمي‌پذيرد، اظهار کرد: چه معروفي از نظام و چه منکري از استکبار بالاتر و بايد در نگهداري اين معروف که خون بهاي شهيدان است تلاش کرد.

اين مرجع تقليد با اشاره با شعارهايي چون شعار«نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» و

«استقلال، آزادي، جمهوري ايراني» بيان داشت: اين شعارها به معناي پايمال کردن خون شهدا و زيرپا گذاشتن ارزش‌هاي اسلامي است.

وي با اشاره به اين‌که دشمنان تلاش دارند تا ولايت فقيه را از بين ببرند و به همين دليل همه حملات را به آن معطوف دارند، گفت: دشمنان معتقدند اگر ولايت فقيه کنار برود تسلط آمريکا و اسرائيل خيلي آسان مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل