بازدید 4424

هنگام سفر چه داروهایی باید همراه داشته باشیم؟

کد خبر: ۷۸۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 16 March 2018

زمانی که به مناطق دیدنی دنیا سفر می‌کنید یکی از خطرهای فوق العاده جدی ابتلا به انواع بیماری‌هاست، به همین دلیل باید شرایط نگهداری و حمل دارو در زمان سفر را بیاموزید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،، کارشناسان علم پزشکی اعتقاد دارند همراه داشتن برخی داروها البته با نظارت پزشک و تایید او می‌تواند در مسافرت‌ها مانع از بروز برخی بیماری‌ها و انجام درمان‌های اولیه تا رسیدن به مراکز درمانی شود.

از جمله شایع‌ترین داروها که افراد به همراه خود به سفرهای دور و نزدیک و حتی برون کشوری می‌برند می‌توان داروهای برطرف کننده اسید معده، ضد دل درد، درمان بیماری مالاریا، آرام‌بخش ها، لوسیون‌های محافظت از پوست، مسکن ها، داروهای ضد حساسیت و داروهای خواب آور را نام برد.

البته در برخی کشورها مصرف و همراه داشتن برخی داروها منع قانونی دارد و حتی می‌تواند سبب دستگیری فرد شود.

علاقه به سفر بین عده زیادی از مردم کشورهای مختلف وجود دارد و آمارها نشان می‌دهند که تنها در سال ۲۰۱۶ بیش از یک و دو دهم میلیارد انسان در سراسر کره زمین به مسافرت‌های گوناگون رفته اند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند، تنها داروهایی که ضروری است را همراه با خود به سفرهای مختلف ببرند و از حمل بی جهت داروها خودداری کنند به ویژه اگر در کشور مقصد محدودیت حمل آن گونه خاص دارویی وجود دارد.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از مصرف داروهای خواب آور در طول سفرهای هوایی خودداری کنند، زیرا این کار می‌تواند سبب تجمع خون در رگ‌های پا و بروز مشکل هایی همچون ایجاد لخته و بروز سکته قلبی و مغزی در آن‌ها شود.

همچنین اداروی آنتی هیستامین یکی از داروهای بسیار متداول اسست که افراد در زمان سفرهای هوایی از آن استفاده می‌کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند استفاده از این گونه دارویی برای کودکان در سفرهایی هوایی بسیار مضر است و نباید کودک در جریان سفر هوایی، داروی آنتی هیستامین دریافت کند به جز درمواقع اورژانسی که جان او در خطر است.

خطر بروز بیماری عفونی اسهال یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جریان سفر است، به ویژه سفر به کشورهای خارجی و پس از مصرف مواد غذایی ناآشنا یا تهیه شدن به شیوه غیربهداشتی است.

همراه داشتن برخی داروهای درمان کننده اسهال در زمان سفر می‌تواند از آسیب بیشتر به افراد تا رسیدن به مراکز درمانی کمک کند؛ به ویژه اگر زمانی که برای یک پرواز ده ساعته در هواپیما به سر می‌برید بروز اسهال می‌تواند یک مشکل جدی برای شما، سایر مسافران و حتی خدمه پرواز باشد.

البته کارشناسان هشدار می‌دهند، استفاده بی رویه از داروی اسهال هم می‌تواند خطرناک باشد و به همین دلیل فرد باید در اولین زمان ممکن علت ابتلا به بیماری عفونی و گوارشی که سبب اسهال شده است را پیدا کند.

مصر ف داروی‌های مسکن به ویژه نوع کدئین دار آن در بسیاری از کشورهای جهان با محدودیت و ممنوعیت مواجه است به همین دلیل باید قبل از مسافرت داروی خود را دگرگون کنید یا از همراه داشتن آن خودداری کنید.

مالاریا نیز یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک است و افرادی که می‌خواهند به قاره آفریقا مسافرت کنند باید حتماً دارو، پشه بند، اسپری ضد حشره، انواع آنتی بیوتیک‌ها به ویژه داکسی سایکلین را به همراه داشته باشند و درصورت ابتلا به تب و سایر علامت‌های این بیماری به پزشک مراجعه کنند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند چنانچه قصد سفر به کشوری خارجی دارند قبل از حرکت از سفارت خانه ها، آژانس‌های مسافرتی و افرادی که به کشور مذکور چندین بار سفر داشته اند، درباره چگونگی حمل دارو و نوع‌های مجاز آن اطلاع لازم را کسب کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر