بازدید 13051

کتاب‌های درسی دخترانه و پسرانه می‌شود

کد خبر: ۷۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۹ 22 December 2009
کتاب‌های درسی دختران و پسران از 9 سالگی متفاوت می شود. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات جدید در نظام آموزش و پرورش، خاطرنشان كرد: در این طرح كه براساس وضعیت آموزش و پرورش در 110 كشور پیشرفته دنیا پی‌ریزی شد، نظام آموزش و پرورش 2دوره 6ساله شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت كشور، حاجی بابایی دیروز در همایش استانداران سراسر کشور با اشاره به این كه كار تحقیقاتی عمیقی درخصوص این طرح انجام شده است، گفت: در این طرح دوره ابتدایی یك سال افزایش می یابد و کتاب های درسی نیز براساس سن دانش آموز تعیین می شود. وی ادامه داد: تا سن 7 سالگی تعلیم و تربیت كودك براساس بازی است در 9 سالگی کتاب های درسی بین دختران و پسران تفاوت خواهد داشت و از پایان دوره ابتدایی، کتاب‌ها به سمت تخصصی سوق پیدا می كنند و در دوره متوسطه نیمه تخصصی می شوند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: مجموعه‌ای با عنوان «فلسفه تعلیم و تربیت» تهیه شده است، که آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داده‌ایم و در قالب آن سند ملی آموزش و پرورش تهیه می‌شود كه به عنوان یك سند راهبردی و عملیاتی مبنای تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

وی با اشاره به تأكیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این كه در نظام آموزش و پرورش، روش های سنتی و حفظی باید به روش‌های ابتكاری، خلاقیت و نوآوری تبدیل شود، افزود: این یعنی این كه ما باید ساختار آموزش و پرورش را تجهیز و در كتاب های درسی و شیوه تربیت دانش آموزان تحول ایجاد كنیم.

وی با تأكید بر این كه برخی كارهای حاشیه‌ای آموزش و پرورش باید به متن برگردد، گفت: مطابق اصل 30 قانون اساسی و بنا به دستور رئیس‌جمهور، پیش دبستانی‌ها و مهدهای كودك باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرند.

حاجی‌بابایی در ادامه مدرسه را مهمترین پایگاه فرهنگی كشور دانست و افزود: مهمترین سیاست ما این است كه تجهیزات و امكانات موجود را در آموزش و پرورش با كمك استانداری‌ها به سمت و سوی مدرسه ببریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این كه جنبش دانش‌آموزی در دهه چهارم باید حول 3 محور تهذیب، تحصیل و ورزش متمركز شود، تأكید كرد: مبنای كار ما نیز همین موضوع است و در این جهت حركت خواهیم كرد.

حاجی‌بابایی افزود: با ساخت سالن‌های ورزشی در مدارس، علاوه بر این كه 14 میلیون دانش‌آموز ورزشكار خواهیم داشت، براساس موافقت با سازمان تربیت بدنی، این سالن‌ها بعد از ظهرها نیز در اختیار مردم قرار می گیرند.

حاجی‌بابایی با بیان این كه 100 هزار مدرسه بزرگ در كشور داریم، خاطرنشان كرد: برای مدارسی كه 500 تا یك‌هزار نفر دانش‌آموز داشته باشند، سالن ورزشی، نمازخانه و كتابخانه می‌سازیم.

وی از منصوب كردن فردی به عنوان قائم مقام امور ورزشی وزیر آموزش و پرورش در آینده نزدیك خبر داد و گفت: تمام امورات ورزشی زیر نظر این قائم مقام خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
خواب ديدي خير باشد.
ما که نفهمیدم این جماعت ها از کجا پیداشون میشه ؟!!؟!!؟
تا ما مدرسه می رفتیم می گفتم قراره کتابه حرفه و فن دختر ها و پسرها رو یکی کنند . بعدن فهمیدیم قراره خانومها هم کتاب آموزش دفاعی داشته باشن !!! و حالا میگن کتابهای درسی رو باید از لحاظ محتوایی تخصصی کرد . مگه آقایان چه تخصصی دارند که از عهده خانومها بر نمیاد . اونم در مقطع ابتدایی ؟؟؟؟؟ والله العان دیگه ما تعمیرکار خانوم هم داریم . شاسی کشی هم می کنند ! ولشون کنن با دست خالی . اما در رشته های تحصیلی مجاز به انتخاب نیستند . !!!
همه جاي دنيا رو به پيشرفته ما هنوز بين دختر و پسر داريم فرق ميزاريم
برای ما روشن کنید انقلابی که به فرمایش امام با همدوشی زنان و حتی زنان جلوتر از مردان به پیروزی رسید و در وصیت نامه ایشان به عنوان یکی از افتخارات نظام یاد می کنند، چرا با چنین کارههایی انهم بعد از 30سال که انتظار رشد فکری به مراتب بیشتر داریم ، چنین (به حتی عقب تر از زمان طاغوت) برمی گردد؟!!!!
و چرا هیچ کس جلوی ان را نمی گیرد؟!!!
به راستی مملکت دست چه کسانی افتاده؟!!
کتابها را جدا کنید. دیوارها را نامهای قرانی بنویسید. تراکت و بنر و بیل بوردها را اسلامی کنید ولی هیچ کدام اثری ندارد، چون باید خودمان اسلامی باشیم از کوزه همان تراود که در اوست
مگه چند کشور تو دنیا داریم که 110 تا از اونها کشورهای پیشرفته هستن؟
با همین جمله معلومه اطلاعاتتون چقدره. لااقل بگذارید مهر حذف دوره راهنمایی و پیش دانشگاهی خشک بشه بعد هر کاری خواستید بکنید.

با اين افكار متحجرانه به كجا ميرسيم؟
لابد آموزش و پرورش ما در سالهای 1350 پیشرفته بوده ولی بعد در طی 40 سال بعد پس فرته می شود و حالا دوباره می خواهد پیشرفته شود. جالب این است ما هر جا کم می آوریم می گوییم که سیستم ما مختص به خودمان است و الگوی ما غربی ها نیستند و غرب مادی گراست و ما انسان مداریم و ... وقتی هم که به نفعمان باشد می گوییم از کشورهای پیشرفته دنیا الگو می گیریم که یعنی می خواهیم به آنها برسیم در حالی که این مسائل شکلی نیست و یک مجموعه را باید با هم دید از وسعت مدارس، چگونگی اداره آن، نوع درس ها و تکالیف خواسته شده، امکانات آزمایشگاهی و تحصیلی و ... نه این که ما فقط جنبه مدت تجصیلش را بگیریم فرضا و از مسئله امکانات فارغ شویم....
من نمي فهمم خودشون بريدن خودشونم دوختن پس مجلس اين وسط چه كارست؟؟؟!!!!
مگه تغيير در نظام آموزشي نبايد به تصويب مجلس برسد؟؟!!!
اگر بنا باشد كه اين طور عمل كنند ما از رفتن بچه هايمان به سر كلاس هاي درس جلوگيري خواهيم كرد.
هر كس بخوبي مي داند كه بچه هاي سنين نوجواني را نبايد با بچه هاي دبيرستاني مخلوط كرد. چرا كه به طور قطع باعث بروز مشكلات احساسي ، عاطفي ، رقابتي و اخلاقي خواهد شد و انواع سوءاستفاده ها از آنان خواهد شد.
چطور شد كه اينجا از كشور هاي پيشرفته الگو مي گيرند شايد اين الگو هاي كشورهاي پيشرفته اصلا به درد يك كشور اسلامي با فرهنگ اسلامي نخورد.
ظاهرا آقايان خود را مجبور به ايجاد يك تغيير مي پندارند كه اصلا مهم نيست كه اين تغيير چه تأثيري خواهد داشت و كافي است كه جنبه خودشيريني قوي داشته باشد.
استانها رو هم جدا کنید!
اصلا بیاید یکی ار جنسها رو زنده بگور کنیم! نوبتی هم باشه نوبت پسرهاست! البته مارو نه از این به بعد!
آن وقت حس کنجکاوی بچه ها باعث می شود درسهای خودش را نخواند بلکه در س های جنس مخالفش را بهتر یاد بگیرد !

بعدا تو كنكور هم سوالاتشون فرق كنه كه خيلي جالب مي شه
داریم بر میگردیم به عقب کم کم
چه مسخره!مگه ما با همین کتابها دکتر و مهندس نشدیم و انقدر تو جامعه جهانی ندرخشیدیم!
امور ،کافی است لازم نیست با ات جمع ببندیم وبنویسیم امورات. فارسی را پاس بداریم.
خدا رو شكر
من خيلي نگران اين قضيه بودم.
همينجوري داشت به پايه هاي علمي اين مملكت ضربه مي زد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اي جاااااااان ... من ميميرم واسه اين آمارها به اين جملخ دقت كنيد : "این طرح كه براساس وضعیت آموزش و پرورش در 110 كشور پیشرفته دنیا پی‌ریزی شد"، نتيجه اخلاقي اينكه از كمتر از 200 كشور موجودروي اين پهنه خاكي ، 110 تاشون پيشرفته اند ...اي جاااااااااان من كه ديگه بقيه اش رو نخوندم
بهتره دخترا رو بفرستيد شمال كشور پسرا رو جنوب كشور و بينشون ديوار بكشيد تا خيالتون راحت بشه.
مردم موشهای آزمایشگاهی شما هستند.
واقعا که!! همینو کم داریم که کتابهارو جدا کنن!! کم تبعیض جنسیت داریم اینم روش!! واقعا فکر می کنن این به نفع مردمه؟؟؟
ای آقا مگر همین جناب وزیر نگفت که داستان حذف راهنمایی در کار نیست و قرار بر حذف پیش دانشگاهی است؟ فکر می کنند ملت گرفتار درد فراموشی شدند!
"براساس وضعیت آموزش و پرورش در 110 كشور پیشرفته دنیا پی‌ریزی شده ...". ميشه آقاي وزير اسامي اين 110 كشور "پيشرفته" رو بگن!!!!!!!!!!!
بابا ایول حالا حافظ در کتابهای دخترانه و سعدی در کتابهای پسرانه جا میگیرد؟
براتون متاسفم احتمالا اون 110 كشور هم كتاب هاي دختر و پسرها از هم جداست!!!!!
110 کشور پیشرفته دنیا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا نام طرحشان را بجای "فلسفه تعلیم و تربیت" نمیگذارند فلسفه آموزش و پرورش؟"اینها هر طرح یا بخشنامه در کشور مینویسند یک نام غربی روی ان میگذارند. اینها هنوز در نیافته اند که شهروند کشوری به نام ایران هستند و این کشور یک شناسنامه دیرین دارد که باید از آن نگهداری شود تا به زندگی ادامه دهد و بالنده بماند.
همین یه مشکلو تو مملکت داشتیم که بحمدالله والمنه داره حل میشه .
ای بابا کی کتاب مدرسه رو می‌خونه
بعد امتحان همه این کتابها پاره شده تو سطل زباله ریخته می شوند
باور نداری؟؟ بعد امتحانات نهایی برو دم در یک مدرسه
جالبتر از خبر نظرهاست!!! بدون اینکه چیزی راجع به جزییات این خبر بدونن نظر دادن
تازه خوبه به جز کتابهای فارسی و دینی سایر کتابها همش ترجمه است بعد میشه بگبن مثلا ریاضی دخترانه با پسرانه چه فرقی داره
ریاضی، فیزیک،شیمی، جغرافیاو یا حتی بینش اسلامی دخترانه یا پسرانه باشه واقعاً خنده داره !!
تو را خدا به نسل آینده فکر کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار