بازدید 14390
پرده جدیدی از دعوای دو وزیر؛

آینده تاریکی که می‌تواند با استیضاح فردا رقم بخورد!

پرده آخری که مقدمات اجرای آن با طرح استیضاح فراهم آمده و ممکن است فردا اجرا شود، اما در حالی مقدمه چینی شده که حال طرح تحول نظام سلامت و مجری آن یعنی وزارت بهداشت چندان مساعد نیست. این را می‌شود از اخباری دریافت که در خصوص این طرح منتشر می‌شود و به شدت نگران کننده است.
کد خبر: ۷۸۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶ 12 March 2018
دعوای دو وزیر در دولت یازدهم را که یادتان هست؟ همان دعوایی که در مقطعی آنقدر بالا گرفت که هیات دولت را متشنج کرد و رئیس‌جمهور را در جایگاه حکم دعوا قرار داد. فردا قرار است پرده جدیدی از این دعوا رونمایی شود!
 
به گزارش «تابناک»، میانه راه دولت قبل خبری در صد اخبار رسانه‌ها قرار گرفت که حکایت از اختلاف شدید دو وزیر کابینه داشت و حتی تا آستانه رقم زدن اتفاقاتی غیرقابل کنترل در کلیدی‌ترین طرح دولت وقت پیش رفت؛ طرح تحول نظام سلامت که آن روزها بسیار آب و تاب داده می‌شد و حالا مدتی است در سراشیبی قرار گرفته و نشان داده که چقدر مجادله آن روز‌ها کلیدی بود.

اختلاف آن روز‌های ربیعی و قاضی‌زاده‌هاشمی، وزرای «تعاون، کار و رفاه و اجتماعی» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» آنقدر پرحاشیه و جنجالی بود که نیاز به توضیح و یادآوری نداشته باشد؛ اختلافاتی عمیق بر سر مسائلی پیرامون طرح تحول نظام سلامت و به طور ویژه در خصوص بیمه سلامت ایرانیان و بخش درمان سازمان تامین اجتماعی که موجب شده بود دو وزیر علیه هم موضع گیری کنند.

موضوعی که البته اکنون زمان زیادی از آن گذشته و تنش‌های آن نیز فروکش کرده، اما به طور کامل پایان نیافته است. مجادله‌ای که صد البته در حوزه کاری‌ست و از این رو، ادامه آن غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد تا جایی که می‌بینیم هر دوی این وزرا توسط رئیس جمهور در دولت دوازدهم هم به عنوان گزینه تصدی وزارت‌خانه‌ها معرفی شده و با رای اعتماد مجلس، دوران وزارتشان تمدید شد.

تصمیمی که این سوال را به دنبال داشت که فرجام اختلاف دو وزیر چه خواهد شد و چه زمانی این پرونده بسته خواهد شد. موضوعی که با قرار گرفتن ربیعی در معرض استیضاح و احتمال عزل وی، ممکن است برای همیشه یکسره شود. با این ملاحظه که خروج ربیعی از کابینه یعنی برنده شدن قاضی‌زاده‌هاشمی در مجادله با وی، چه خروج ربیعی از کابینه به سرپرستی فردی برای وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی گره بخورد و چه وزیری تازه جایگزین او شده و اختلاف با وزیر چند ساله‌ی بهداشت به وی تفویض گردد.

پرده آخری که مقدمات اجرای آن با طرح استیضاح فراهم آمده و ممکن است فردا اجرا شود، اما در حالی مقدمه چینی شده که حال طرح تحول نظام سلامت و مجری آن یعنی وزارت بهداشت چندان مساعد نیست. این را می‌شود از اخباری دریافت که در خصوص این طرح منتشر می‌شود و به شدت نگران کننده است.

درباره حال و روز ناخوش این طرح همین بس که هزینه‌های مردم در مراجعه به مراکز درمانی رو به افزایش گذاشته، میزان بدهی طرح بسیار زیاد شده، مراکز درمانی غیردولتی از شمول اجرای آن به نوعی خارج شده و از همه مهم‌تر، نظام پرداخت به افراد شاغل در حوزه سلامت را به شکل دردناکی نابسامان کرده است. طرحی که به باور کارشناسان منفعت بزرگی نصیب عده‌ای کوچک کرده و مزایای آن برای دیگران روز به روز در حال کاهش است.

مواردی که نشان می‌دهد چقدر پیروز نشدن وزیر بهداشت در دعوایش با وزارت تعاون اتفاق خوبی بوده است چراکه اگر این غائله با پیروزی وزارت بهداشت همراه می‌شد، ممکن بود ابعاد زیانِ حاصل آمده از اجرای طرح تحول وسیع‌تر از چیزی باشد که در حال حاضر است. وضعیتی که آن را مدیون مقاومت وزارت‌خانه تحت امر ربیعی هستیم و احتمالا با رفتن وی از این وزارت خانه پایدار نخواهد ماند؛ زیان عمومی با بر هم خوردن تعادل و بالانسی که دعوای دو وزیر ایجاد کرده و حالا با استیضاح یکی از ایشان و احتمال رفتنش، بعید است پابرجا بماند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۸
وزیر بهداشت دست پزشکان را باز کرد و یارانه ی خیلی از مردم را هم قطع کردند و دادند به پزشکان تافته ی جدا بافته و سرانجام کیفت خدمات از قبل هم بدتر شد و آنچنان درآمد پزشکان را بالا برد که الان تمام دانش آموزان را متقاضی رشته ی تجربی کرده و در آینده دودش در چشم مردم خواهد رفت
واقعا در این مملکت که دکترای اغلب رشته ها بیکارند چرا باید دولت به عده ای پزشک زیاده خواه اجازه ی درآمدهای میلیاردی بدهد و حتی یارانه ی معلمان را هم قطع کندو به این پزشکان دادند؟
پاسخ ها
امیر
| Germany |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
گویا بد حسرت پزشک شدن داری، چون اگه اندازه 1 اتم هم درباره نظری که می دی اطلاعات داشتی می دونستی که الان پزشک ها با کار 100 برابری بیشتر از 12 ماه که کارانه نگرفتن، پزشک ها به هیچ عنوان از این طرح راضی نیستن، یه زمانی یه پزشک توی مراکز عمومی نهایتا 15 تا 20 مریض می دید الان با ویزیت 500 تومنی شده بالای 200 تا، نظر بیهوده و بدون اطلاع قبلی دادن توی این اوضاع درست نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
جناب امیر، نمیدونم حضرتعالی پزشک هستی یانه، ولی قدری از پزشک های کانادایی یاد بگیرید که به افزایش حقوقشون اعتراض کرده بودند.
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
جناب ناشناس که به امیر گیر دادی این را بدون که اکثر پزشکان با طرح سلامت مخالفن و همون طرح غیر سلامت را که شما هم راضی باشید میخان.ضمنا اون اعتراض پزشکان کانادایی تکذیب شد و البته دردهمان گزارش گفته شده پزشکان کانادایی متوسط ۳۵۴ هزار دلار در سال حقوق میگیرن.تو هم بودی اعتراً میکردی چون نمی تونستی خرجش کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
مطمئن باش كه خيلي ها شغلشان رو خيلي بيشتر از پزشكي دوست دارند و لذت مي برند معيار شغل كه فقط درامد نيست! حالا تو ايران در يك مقطعي بدليل ناداني مسوولان باسم پزشك پول درو ميكنن اين دليل نميشه كه كسي آرزوي پزشك و طبيب شدن داشته باشه...
سعید
| United States |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دکتر امیر ،

درست مثل مردم آمریکا که میگن ، دکتر نه دزد !!!!!!!!!

فقط تو همین سایت ها و خیابون وجه خودتون رو دریابید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
جناب امیر خان.از این سفسطه ها کمتر بیان کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
جناب آقای امیر که احتمالا پزشک هم هستید
خودتان هم خوب میدانید که کاملا نادرست میفرمایید.پزشکی که قبلا حقوق متعارف و معمولی داشت الان فقط در فکر خرید فلان ماشین و سفر فلان کشور و ...است.با حقوق های بالای 15 تومن برای پزشک عمومی.حالا این لفظ حقوق را شما هر چقد پیچانید و بگویید حقوق زیر حکم ما فلان است و بهمان همه میدانیم که دریافتی خیییلی بالاتر از حفوق زیر حکم دارید و نهایتا به جیب شما میرود حالا اسمش هر چه میتواند باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
آینده تاریک ؟ ازاینهم تاریکتر میتونه بشه ؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اطلاعات نداری حرف نزن درآمد پزشکان در دولت فعلی نه تنها افزایش پیدانکرده بلکه بعضی تعرفه ها تا 50 درصد هم کاهش داشته
امیر
| Germany |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
لازم شد چند تا نکته را توضیح بدم، اولا در مورد حقوق، اینکه من زمان طرحم توی یک مرکز شهری شبانه روزی کار میکردم و حداقل روزانه 200 تا مریض می دیدم (که بابت هر مریض اون مرکز درمانی 10600 تومن از بیمه بابت هر مریض می گرفت، حالا به اضافه درآمد تزریقات و فروش دارو و نوار قلب که بماند)، یعنی مجموعا روزی حداقل 2 میلیون و خورده ای برای اونجا درآمد داشتم که به من ماهانه 8 میلیون می دادن که 2 تومن هم مالیاتش بود میشد 6 تومن، پس هی الکی نگید چقدر پزشکا میگیرن، هرچی میگیرن 100 برابرش برای اون مجموعه درآمد زایی دارن، حالا قبول شدن توی کنکور پزشکی و دوره اینترنی وحشتناک بماند، البته نا گفته نماند که من برای این حقوق 10 کشیک 24 ساعته هم می دادم، با این وجود اوضاع به قدری سخت بود با این طرح سلامت که مجبور به مهاجرت شدم، حالا اگر دکتری رشته های دیگه بیکارن ربطی به پزشک ها نداره و مقصرش دولت هست، همین الان همکارای من تو ایران 1 سال که کارانه نگرفتن و همون حقوق 2 تومنی با این همه فشار کار میگیرن، خواهشا دست از سر پزشکان بردارید، و لطفا در مواردی که هیچ گونه اطلاعی ندارید طبق شنیده هاتون نظر ندید
منظورتان طرح تحول جیب پزشکان است دیگر؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
بنده یک دانشجوی دکترای رشته ی علوم پایه دانشگاه دولتی هستم که مشابه بسیاری از مردمان سرزمینم حقوقی که در شان تلاش های شبانه روزی ام باشد دریافت نمی کنم و به آینده ی شغلی خود نیز امیدوار نیستم. آنچه بسیار در اخبار مربوط به حقوق پزشکان می بینم شکایت های مداوم مردم است، حال اینکه به نظر بنده شاید تنها قشری در جامعه که حق و حقوق خود را از این کشور توانسته بگیرد - که اگر واقعا بگیرد- جامعه ی پزشکی است. واقعیت این است که این قشر حق و حقوق واقعی خود را میگیرند و مابقی ملت بسیار کمتر از آنچه حق شان است دریافت میکنند و این شائبه پیش می آید که پزشکان درآمد بالایی دارند. نخیر عزیزان این ما هستیم که درآمدمان بسیار پایین است و به جای کوبیدن هموطنان پزشک به دنبال احقاق حقوق از دست رفته ی خود باشیم...
این طرح اگرچه به ظاهر خوب بود ولی از همان اول مشخص بود با اتکای زیاد به تزریق پول از منابع ملی و افزایش توقعات مالی قشر پزشک در آینده نه چندان دور افزایش هزینه های وحشتناک آن پابرجا مانده ولی از پرداخت سهم دولت خبری نخواهد بود. دقیقا مثل بحث یارانه ها و انرژی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
نه خیر مال دولت و منابع ملی و ... نیست
یک درصد از نه درصد مالیات ارزش افزوده ای که از من و شما کم میشه به عناوین مختلف قرار بود خرج بهداشت و درمان خودمون بشه که رسما شد حقوق نجومی آقایون
با توجه به وضعیتی که در طرح تحول سلامت به وجود اومد و حجم بسیار بالای مشکلات مالی این طرح من از ماهها قبل نظرم این بود که اگر وزیری باید استیضاح میشد وزیر بهداشت بود! خصوصا با رفتار بسیار تندی که دارن و نمونه اش توی مصاحبه هاشون توی تلویزیون و ... مشخص شد. وقتی برخی نمایندگان این طور عمل بکنند وضعیت همینی هست که میبینیم. اونی که قدرت بیشتری داره طرح های شکست خورده رو یکی پس از دیگری اجرا میکنه و وزیری که قدرت سیاسی زیادی نداره بجاش استیضاح میشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
به نظر هر دو در حوزه کاری خودشان بی کفایتند!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
احسنت.کاملاحرفتون درسته.واقعا تاسف باره
تحلیل بسیار مبهمی بود، چون اصلا معلوم نشد دعوا سر چیه! بعد شما تحلیل اش رو هم نوشتین!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
هیچی دعوا سر پس انداز کارگرانه که قراره توسط یکسری پزشک محدود بلعیده بشه
هم نویسنده و هم آنهایی که نظر داده اند مطمئناً هرگز بیماری جدی و مزمنی نداشته و احتمالاً جوان و باز یحتمل بیکار هستند.
نظام تامین اجتماعی ایران در دنیا منحصر به فرد است البته از نوع منفی و عجیب آن.
همه کارشناسان حوزه مدیریت، بیمه و سلامت از وجود بیمه گری که خودش متولی اصلی رائه ی خدمات درمانی و دارویی است حیرت زده اند.
اگر بیمه ایران به شما بگوید که پس از تصادف فقط حق دارید قطعاتی را که ما میدهیم استفاده کنید و در صافکاری و نقاشی که مال ماست خودروی صدمه دیده تان را صافکاری و نقاشی کنید آنوقت باید ساده باشید که این بیمه را قبول کنید زیرا منافع بیمه گرتان در آن خواهد بود که اجناس بنجل و ارزان ترین صافکار و نقاش را انتخاب کند و شما را از حق انتخابتان محروم کند.
حالا تامین اجتماعی بزرگترین تولید کننده داروی کشور، بزرگترین توزیع کننده دارو تجهیزات پزشکی کشور و گسترده ترین ارائه کننده خدمات درمانگاهی و بیمارستانی بعد از وزارت بهداشت است.
با بی کیفیت ترین پزشکان و سایر متخصصان درمان قرارداد میبندد و کارکنانش اعم از پزشک و غیرپزشک از حقوق و مزایای بالاتر از نرم کشور برخوردارند و از همه مهمتر آنکه در ارائه خدمت به بیماران خصت به خرج میدهد.
البته مشکل مهم در برچیدن این بساط عجیب و غیراخلاقی، وجود نمایندگان و مقاماتی است که یا خود یو با بستگانشان در حوزه درمانی این سازمان کار میکنند که به این امر"تضاد منافع" میگویند.
حالا کی و چطور باید بساط این سازمان عجیب برچیده شود؟ خدا میداند.
پرداخت حق بیمه کارگران به پزشکان میلیاردی به بهانه طرح سلامت به هیچ وجه طرح درستی نیست!
متاسفانه عادت كرده ايم عده اي كارنابلد را به دليل شرايط عده اي ديگر رييس جمهور كنيم كه واقعا شم مديريتي نداشتند! روحاني واقعا خراب كرد فقط وزارت بهداشت و طرح تحول جيب پزشكان نيست، وزارت نفت هم همين هست که سالهاست كه فرصتها رو سوزانده به بهانه اينكه توتال بيايد اني بيايد فلاني بيايد در حالي كه كافي بود اين پروژه ها را با توزيع اوراق قرضه بيست درصد با تضمين شركت نفت، تامين بودجه كرد و هم نرخ تورم و نقدينگي را كنترل كرد و هم نفت را كه تا بيست سال آينده با توسعه انرژي هاي نو ديگر ارزشي نخواهد داشت تبديل به ثروت كرد اين را محمد بن سلمان هم فهميده كه آرامكو را ميخواهد پيش فروش كند ولي ما نفهميديم. در زمينه اقتصاد هم طيب نيا بدرد بخور بود كه اونم نوبخت و نهاونديان زيرابشو زدن رفت! عده اي پزشك با ايجاد رانت و كنترل ورودي دانشگاهها و به كمك وزير پزشك و سازمان نظام پزشكي بر اساس استانداردهاي كتاب كاليفرنيا براي خودشون نرخ و تعرفه تعيين ميكنند! آيا اينجا كاليفرنياست؟ چرا درامد پزشكهاي ايراني در جهان اول است؟ آيا براي مجلس سخت است كه قانون تصويب كند كه گرفتن پول نقد در مطبها و بيمارستانهاي خصوصي تخلف هست؟! كه بهمين راحتي قشر مثلا تحصيل كرده از دادن ماليات خودداري ميكنند و كارمند بدبخت فقط نقدا بايد ماليات بدهد!
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
این که درامد پزشکان ایرانی در دنیا اول هست ، یه دروغ بزرگه که بعضی از اون خیلی خوششون میاد، درامد اغلب پزشکان پایین تر از کشورهای توسعه یافته است و البته با کار چندبرابری وفشارواسترس بیشتر ،،این که عده ای از پزشکان هم درامد خیلی بالا دارند ، در همه دنیا چنین پزشکانی هستند با درامدهای خیلی بالا ، افرادی که مانند یه برند پول میگیرن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
در همه دنيا توازن ميان پرداختيها به قشرهاي مختلف جامعه وجود دارد! با اين مدلي كه ما پولها رو ميريزيم تو جيب پزشكان، علاوه بر اينكه پول مفت و بادآورده به يك قشر مي دهيم كه سوادي جز ساخت و ساز ندارن، ساير اقشار جامعه را هم از فعاليت و تلاش نااميد مي كنيم! خصوصا قسمتهاي صنعت مملكت كه باعث ايجاد اشتغال و كارافريني و توليد ثروت ميشود! واقعا لازم است يكسري از مطالب را براي آقاي روحاني بيشتر توضيح داد تا دليل ايجاد بيكاري و نارضايتي در متوجه شوند! ريختن پول در جايي كه باعث ايجاد كندي در چرخش پول ميشود از عوامل بيكاري و عدم رشد اقتصاديست! يك پزشك نهايت كارافرينيش يك مطب با يك منشيست در حالي كه يك مخترع يا يك كارافرين مي تواند با همان پول چندين برابر شغل و ثروت ايجاد كند....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
جناب حسین میزان درآمد پزشکان را با سرانه درآمد کشور مقاسه کنید اونوقت میفهمید که درآمد پزشکان ایرانی اوله.سفسطه نکنید
مجید
| United States |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
حسین کار چند برابری ؟ ساعت ۹ صبح میرن بیمارستان تا ساعت یک بعد میرت خونه و ساعت ۵ تا ۸ هم میرن مطب ؟ ما که از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب داریم کار میکنیم فشار و استرس بیشتری داریم یا اونا ؟؟؟
توی این طرح منابع زیادی صرف زیباسازی بیمارستانهای کهنه شد که از جمله آثار تاریخی بحساب می آمدند که مسئولین بیمارستانها آنرا طبق سلیقه خود هزینه کردند که بجای آن می توانستند بیمارستانهای جدید بسازند، اوایلش درآمد پزشکان بسیار بالا رفت و گفته می شد بعضی پزشکان هر ماه یک خانه می خرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دقیقا من هر ماه در دوسال طرحم خانه خریدم...فقط خانه ها پوشالی بود و بعد از طرحم به دلیل سر و کله زدن با محرومترین افراد و سختی و طاقت فرسا بودن کارم دچار افسردگی ماژور شدم...امیدوارم کارتون به ما پزشکا نیفته که اگر افتاد ........
آینده روشنی که فردا رقم میخورد
از همه واجب تر واسه استیضاح وزیر اقتصاد بود بعدم راه فقط این دو داغون کزدن مملکتو ارز و راه و حمل و نقلو
این مطالبی که شما نوشتید یادمه موقع ارائه طرح یه سری داشتن داد می زدن. البته شما خیلی سانسور کردید. یادمه می گفتن دارید دریافتی ها رو سه برابر می کنید از اون ور میگید مردم یک سوم درصد هزینه قبل پرداخت می کنن. که ضربدر هم همون میشه. بار مالی وحشتناک بریدین برا بیمه ها. 2 2 تا چهارتا بیمه ها نمی تونن جوابگو باشن و بدهکار می شن. بعد میگن شرمنده ما نمی تونیم بدیم. حالا هزینه های یه شبه3 برابر شده و ملت می مونن با هزینه ها. تو این مملکت چی ارزون شده. وظیفه دولت ها و مجلس ها باید حاکمیتی و نظارتی باشه حالا فرق نمی کنه کجا و کدوم وزارت خانه باشه. متاسفانه مسئولین ارشد و وزرا و حتی نمایندگان از ذینفعان مستقیم هستند! وزارت بهداشت که دیگه تو این زمینه نوبره. چه انتظاری دارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دوست عزیز مگر پزشک مجنون هست که بدون حقوق مناسب برای اجرای این طرح به محرومترین و دورافتاده ترین نقاط کشور برود....همین الان هم ماههاست حقوق نگرفتیم و در راه رضای خدا خدمت میکنیم.....
این استیضاح یک مرگ بر انگلیس واقعی است
بقول تحلیل قبلی تابناک
سیاستهای مسکن از سال 72 به بعد خانه دار شدن را دست نیافتنی تر کرد
با حذف قانون امام ره که هر ایرانی یک خانه تحت عنوان زمین شهری یا تعاونی مسکن
هزینه های سرسام آور در حوزه پزشکی خصوصا حقوق و کارانه پزشکان امکان تنفس را از سایر گروه ها و صنایع گرفته است رقابتی که وزارت بهداشت برای پرداخت هر چه بیشتر به همکارانش بوجود آورده عملا دستیابی به خدمات پزشکی را برای مردم غیر ممکن کرده است حال هزینه ها به گونه ای وحشتناک بالاست که خود دولت هم توان پرداخت آنرا ندارد با حذف یارانه ها و تزریق آن نیز گشایشی پیش نیامد حال می خواهند سرمایه های مردم در تامین اجتماعی را به این چاه ویل تزریق کنند باید دید کی و توسط چه کسی و چگونه پذیرش رشته های پزشکی بر خلاف میل وزارت پزشکان افزایش یافته و مشکلات دردناک مردم در این حوزه برطرف خواهد گردید.
سال 94 برای جراحی قلب باز پدرم و حدود دو هفته بستری شدن حدود 700 هزار تومان پرداخت کردیم تحت بیمه سلامت. یادم میاد که وقتی جهت پرداخت رفتم حدود ده تومن تو کارتم بود و واقعا از 700 تومن دادن شکه شدم! منی که قشر متوسط جامعه بودم و دادن 5 تومن برام قابل انتظار و عادلانه بود.
از همون موقع براحتی فاتحه این طرح را خواندم! طرحی که در بوق و کرنا شد و کاملا مشخص بود که بودجه دولت را می بلعد. واقعیت این است که نه تنها این طرح بلکه همه طرحهای دیگری که با شدت و یهویی اجرا و یهو بخش عمده ای از بودجه را میگیرند محکوم به فناست چه طرح سلامت روحانی باشد چه مسکن مهر احمدی نژاد و ...
البته که همین اصول بدیهی در این مملکت که عملا صاحب ندارد! هم نادیده گرفته میشود و روز بروز داریم با شدت بیشتری به قهقرا نزدیک میشویم
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
برای جراحی قلب ، هفتصدهزار تومن اگه زیاده ، دیگه ...
طرح سلامت= جيب پزشكان= بدبخت شدن مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
کل پرداختی حقوق پزشکان و ماما و پرستار و...از بودجه طرح تحول 16 درصد هست...84 درصد این بودجه از جیب من و شما هزینه برای بیماران و روستاییان و ....میشود . کمی اطلاعات کسب کنید و حسادت نورزید
مرگ من وزنده شما اگر تا چند سال دیگر گوشت هم را نخوردیم خرابی چون به نهایت رسد اباد گردد
مشکل اینه که این طرح به علت ارزانی بیش از حد ، علاوه بر محاسنی که برای عده ای که واقعا بیمار بودن داشت ،باعث خودارجاعی و مراجعات بیدلیل بسیاری هم شد که هزینه های جانبی را بالا برد ، بودحه پرسنل درمانی هیجده درصد طرح است ، ولی وقتی همه در حال چکاپ سه ماه یکبار هستند و بخصوص در شهرهای کوچک هفته ای یه بار دکتر میرن با ویزیت سه چارتومنی ،یابرای کوچکترین مشکلی میخوان بستری بشن با پرداخت سه تا ده درصدی ، و بیمه ها هم نظارتی ندارن ، میشه یه طرح شکست خورده.
همیشه حق کارگران توسط ثروتمندان بلعیده شده
خیلی جالب است دراین مملکت همه باید کار کنند تا طرح سلامت(طرح پزشکان) اجرا شود. پزشم پول دوست ما را اگر جایی در دنیا راه میدادندو حقوق بیشتری میدادند همین امروز کشور را ترک میکرد. مهندسان مارا دنیا قبول دارد اما پزشکان را نه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دوست عزیز از سر بخل و حسادت صحبت نکنید....
طرح تحول سلامت باید بازنگری شود کارانه حذف شود یا حداقل منطقی گردد.
پول ویزیت 500 تومانی بی معناست و خانه ها را تبدیل به داروخانه نموده است ...
طرح تحول سلامت نمیدونم چیه اما میتونم حدس بزنم >> امکانات نداشته سازمانهای بیمه گر مثل تامین اجتماعی که جوابگوی بیمه شدگان نبوده را حالا به کلیه مردم ایران می خواهند تعمیم بدهند خب حسابشو بکنید پدر خانواده ای که شکم فرزندانشو نمیتونه سیر کنه مامور سیر کردن یک محله بشه !!! تامین اجتماعی قبلا 90 درصد هزینه های یک ازمایش منو می داد امروز کمتر از ده درصد هزینه منو میده و حالا از جیب من باید کسانی که بیمه پرداخت نکرده اند را هم پوشش بده هر اتفاقی هم که می افته یک مقام دستور میده یک ملیون نفر به افراد تحت پوشش اضافه کنند راننده بیابونی و خیابونی و کول بر و کارگر ساختمانی و زن های بی سرپرست و ...... خب با این وضعیت که خواجه حافظ هم میتونه از اون دنیا تمام مردم ایران را تحت پوشش قرار بده کاری که اوباما رییس جمهور پول دار ترین کشور دنیا نتونست بکنه
متاسفانه رسانه ها در خيانت به مردم و پزشكان ودر نهايت بدبخت كردن مردم سهم بسزايي دارند طرح تحول سلامت يعني بيگاري كشيدن از پزشكان وافزايش تعداد ويزيت به علت ارزانتر بودن ويزيت از يك پفك = ندادن كارانه هاي متخصصان تا ١٤ ماه =افت انگيزه متوليان امر سلامت مردم و پزشكان= كاهش كيفيت خدمات = ناراضي شدن مردم و پزشكان = بحران اجتماعي
تنها وزیر سالم دولت ربیعیه
طرحی که حتی به دروغ هم اجرا نشد در ماه گذشته خانمی معلمی با 25 سال خدمت با تشخیص تومور بد خیم در پا جهت برداشت تومور به متخصص انکولوژی و جراح ارتوپد و پرداخت 20 میلیون ]فقط 7 میلیون آن توسط بیمه طلایی پرداخت شده و 13 میلیون دیگر از جیب داده شده اما نکته جالب توجه این موضوع طبق دستور پزشک جراح مبلغ 250000 هزارتومان برای ساخت پروتز گرفته شده ولی وقتی به پروتز ساز دیگر مراجعه کردیم با تعجب قیمت پروتز را 100000 هزار تومان اعلام نموده که متوجه همدستی شخص پزشک و پروتز ساز می شودید
ونگاهی تا پزشک محترم حق زیر میزی نگرفته هیچگونه اقدامی برای برداشت تومور انجام نداده خسته نباشی آقای وزیر من معلم چکار کنم با فرزندناخلف این کشور لعنت بر ما که شما را آموزش دادیم لعنت برما که شما را پزشک کردیم لعنت برما که شما وزیر کردیم لعنت برما لعنت برخودم که زندگی خودمان تباه کردیم
طرح تحوب درامد نجومی پزشکان دارای قصور پزشکی
اگه نصف بودجه وزارت بهداشت به وزارت ورزش و کشاورزی داده بشه اینهمه سونامی سرطان و دیابت و... نخواهیم داشت
وزارت درمان بهتر است بگوییم نه بهداشت
طرح تحول سلامت پزشکان و کادر پزشکی را آنقدر حریص کرده که مرده فروشی میکنند .
جریان از این قراراست که در اواخر سال 95 مادرم بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستان امام رضای تبریز بستری شدند
وقتی متوجه شدند که دارای بیمه تکمیلی است به بهانه اینکه در این بیمارستان جا نیست به یکی از بیمارستانهای خصوصی هدایتمان کردند . در مرکز فوق از سوپر وایز در رابطه با هزینه ها صحبت کردم . در بین صحبتها فرد مذکور اعتراف کرد که جزء کادر مالی همان بیمارستان دولتی است . این بود که متوجه شدم آقایان مرده فروشی میکنند چون با وضعیتی که مادم داشت امیدی به بهبودی نبود و دیر یا زود به رحمت خدا میرفت در آخر هم با داشتن دفترچه بیمه حدود 30 میلیون تومان خرج بیمارستان نیمه دولتی شد
اخیرا جیب بر زیاد شده اونم تو روز روشن طوری جیبتو میزنن که پدرت هم خبر نداره
منم پورشه میخام
هدف وزارت بهداشت اینه که بیمه رو از وزارت تعاون بگیره مثل طرح سلامت بخوره بره
من به عنوان یک پزشک و طبق وظیفه ارزو میکنم دوستان هیچگاه بیمار نشوند ولی در صورت خلاف این و نیاز به پزشک در امراض صعب العلاج و .... حتما شرمگین از ین ظرات مغرضانه خواهند شد...اصولا حسادت یک امر نهادینه در جامعه ما به دلیل عدم توانایی رسیدن عموم افراد به جایگاه طبقه تحصیل کرده میباشد...دوستان عافیت طلب توجه کنند که هفت سال تحصیل در سخت ترین دروس و کار شبانه روزی در زجراورترین بخشهای بیمارستانی و سپس دو سال رفتن طرح در محرومترین شهرهای کشور که قبلا برای تنبیه مجرمین انجا تبعید میشدند سپس چهار سال تحصیل در دوره رزیدنتی بدون کمترین حقوق و سپس رفتن دو سال طرح دادن سخت ترین ازمونها .... در توانایی عموم افراد نیست .پس ما یاد میگیریم صبور باشیم و به این هجمه ها که تنها از بخل و نااگاهی میاید توجه نکرده و به خدمترسانی بپردازیم....درضمن طرح تحول از دید پزشکان بدترین اتفاق بود هست...و به زودی برچیدن ان تمام روستاییان ...دهها کیلومتر برای ویزیت همان پزشک باید رفت و امد کنند.... به امید ان روز
.......با سلام من حدود 40 سال است كه كار پزشكي انجام ميدم باور بفرماييد بيش 90در صد مطالبي كه در باره پزشكان از نظر درامد نوشته كاملا صحيح است...متاسفانه خود مردم مقصر هستند كه عادت ندارند كمي اطلاعات خود را بالا ببرند..
بسم ا... الرحمن الرحيم
با سلام و احترام
تابناك عزيز
شك نكنيد كه طرح بيمه سلامت براي طيفي از جامعه بسيار به جا و فرياد رس بود! بنده ساكن قشر متوسط هستم!
و اگر اين بيمه شامل حال پدر و مادر اينجانب نمي شد تا الان ما مي بايست براي هزينه درمان و باقي مشكلات پيش آمده فرش زير پايمان را هم مي فروختيم اما اين بيمه فريادرس حال و روز ما شد!
قرار نيست كه هر نوع خدمات درماني شامل حال همه شود. همانطور كه خيلي خدمات درماني هست كه شامل حال كامنت گذاران بالا مي شود و بنده و امثال ما ممكن است از آن محروم باشيم. هر طيفي از اجتماع به فراخور خود از شرايط بيمه و درمان برخوردار است. اين را مطمئنم! دليل نمي شود عده اي كه بيمه نبودند فداي باقي مملكت شوند و غيره! وزير بهداشت به داد 5 ميليون ايراني و خانوارهاي آنها رسيد و آنها را از يك مصيبت اقتصادي نجات داد! هموطنان عزيز!‌
بيمه حق تمامي اقشار ايران است و دستمزد پزشك و يارانه و .... ساير مسائلي كه در كامنت هاي بالا ذكر شده اساساً هيچ ارتباطي به اين موضوع ندارد و سفسطه اي بيخود و بي جا است!
آسمان و ريسمان به هم بافتن است! سر و ته مسائل مختلف را به هم بافتن است!
مثل اين مي ماند كه ما بگوييم چون ما بدون بيمه به دولت ماليات مي داديم بايد ديگران هم از خدمات تأمين اجتماعي محروم باشند! چون ما نداريم بقيه هم نداشته باشند!
تنگ نظري نسبت به يكديگر خوب نيست! بايد به بسط خدمات و امكانات فكر كنيم! تنگ نظري چرا!
مشكل مملكت ما بيمه سلامت نيست! عده اي هميشه معترض هستند كه ربط و بي ربط با منطق و بي منطق در حال اعتراض هستند حتي اگر از ايشان بپرسيد چرا در همه مسائل معترض و صاحب نظرند نمي توانند پاسخ درستي بدهند!
هاي و هوي و سياه نمايي و هرج و مرج گاهي خواسته عده اي است كه خودشان هم نمي دانند از خدا و ملت چه مي خواهند!
عده اي هم اين وسط بي اينكه بگويند منافعشان در راستاي اين طرح به خطر مي افتد و بي اينكه از هدف پنهاني خود كه رسيدن به منافع و زياده خواهيشان است سخن بگويند همه چيز را به هم مي ريزند! مملكت تضمين طمع ديگران نيست براي ملت است و ملت يعني همه! همه اقشار! همه ما! همه ايران!
از هر آنچه كه براي همه اين ملت است به تمام وجود دفاع مي كنم! و منافع هيچ انسان زياده خواهي برايم مهم نخواهد بود! زيرا ايران كشور ما و متعلق به 80 ميليون در داخل كشور و حتي ساير ايرانيان مهاجر است! هيچكس حق ندارد به بهانه هاي واهي ملت را از آنچه كه حق اوست و مال اوست محروم و بي بهره سازد!
الا ملك ايران بزي جاودان!
تابناک در مورد قطع حق بیمه درمانی دانشجویان از سوی دولت چرا چیزی نمیگی؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر