بازدید 15320
رایزنی دفتر رئیس جمهور با نمایندگان مجلس؛

در جلسه امروز روحانی با سه وزیر استیضاحی چه گذشت؟

در حالی که قرار است سه وزیر عضو کابینه «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی، «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی و «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه شنبه و چهارشنبه این هفته استیضاح شوند، یک منبع آگاه به برخی شایعات درباره این موضوع پاسخ داده و جزئیاتی را از جلسه امروز رئیس جمهور با وزیران مذکور بیان کرده است.
کد خبر: ۷۸۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶ 10 March 2018

در حالی که قرار است سه وزیر عضو کابینه «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی، «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی و «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه شنبه و چهارشنبه این هفته استیضاح شوند، یک منبع آگاه به برخی شایعات درباره این موضوع پاسخ داده و جزئیاتی را از جلسه امروز رئیس جمهور با وزیران مذکور بیان کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ برخی به دلیل امضای طرح استیضاح سه وزیر دولت دوازدهم از سوی تعداد محدودی از نمایندگان حامی دولت و همچنین برخی اعضای فراکسیون امید (اصلاح طلبان) مجلس در حال تقویت شایعه و طرح این ادعا هستند که استیضاح های مذکور با موافقت غیرمستقیم دولت انجام می شود تا از این طریق رأی مثبت نمایندگان مجلس به استیضاح سه وزیر را کسب کنند، در حالی که یک منبع آگاه و نزدیک به دولت این خبر را تکذیب کرد.

در جلسه امروز روحانی با 3 وزیر استیضاحی چه گذشت؟/ خبر موافقت دولت یا استیضاح 3 وزیرش واقعی است یا خیالی؟

به گفته این منبع آگاه، «حجت الاسلام حسن روحانی» رئیس جمهور صبح امروز با هر سه وزیری که برخی نمایندگان مجلس به دنبال استیضاح آنهاست، یعنی «محمود حجتی»، «عباس آخوندی» و «علی ربیعی» دیدار و نکاتی را به آنها یادآوری کرده است.

بر این اساس شنیده شده که رئیس جمهور از وزیران جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته است تا ضمن دفاع قوی از عملکرد خود، با قوت و قدرت بیشتر به ادامه مسیر خدمت در دولت دوازدهم پایبند باشند و در این راه در جلسه استیضاح با قوت حاضر و به سئوالات پاسخ بگویند.

همچنین خبر رسیده که «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور در جلسات متعددی که با برخی بزرگان و چهره های تأثیرگذار در مجلس داشته، بر حمایت و پشتیبانی قاطع و صد در صدی دولت از وزرای کابینه تأکید و خواستار ادامه حمایت حداکثری نمایندگان قوه مقننه از وزیران کابینه دوازدهم شده است.

به گفته این منبع آگاه، بر اساس شواهد متعدد، مقامات دولتی نه تنها موافق انجام استیضاح های سه وزیر یاد شده نیستند، بلکه در اوضاع کنونی این استیضاح ها را سیاسی و به دلیل عدم موافقت وزیران مربوط با درخواست تعداد محدودی از نمایندگان مجلس می دانند.

نکته قابل تأمل در سه استیضاح مطرح شده اخیر که قرار است در روزهای پایانی سال جاری انجام شود، این است که تعداد محدودی از نمایندگان درخواست کننده استیضاح ترکیبی از نگاه های قومیتی، منتقدان اصلاح طلب و مخالفین دولت را شامل می شود که در کنار هم قرار گرفتن آنها در نوع خود قابل توجه است.

در حقیقت خبر مذکور به دو نکته خیلی مهم پاسخ داده است؛ اینکه برخی تحلیل ها بر این مبنا بود که رئیس جمهور و دولت به دلیل عملکرد برخی از وزیرانی که قرار است مورد استیضاح مجلس قرار بگیرند و همچنین حمایت هایی که از بیرون دولت درباره این افراد اعمال می شود، خیلی هم بدشان نمی آید که دیگر شاهد حضور این چهره ها در دولت نباشند.

همچنین در تحلیل دیگری عنوان شده بود که رئیس جمهور و برخی در دولت به جهت اینکه ترکیب یکدست تری در درون دولت باشد و بتوانند چهره های اصلاح طلب قوه مجریه را تا حد ممکن تعدیل کنند، خیلی هم از استیضاح حجتی، آخوندی و ربیعی ناخرسند نیستند!

در خبر مذکور، صراحتا اشاره شده که یکی از دلایل استیضاح های مذکور، عدم موافقت وزیران مربوط با درخواست تعداد محدودی از نمایندگان مجلس است؛ موضوعی که اگر دولت بتواند آن را به اثبات برساند، به نظر باید در ادامه فعالیت نمایندگانی که چنین خواسته هایی داشته اند، تجدید نظر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۸
بنظرم حکم عدم کفایت سیاسی ریس جمهور باید صادر بشه
پاسخ ها
دكتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
شما بفرماييد از نظر شما كدام يك از مقامات سابق و حاضر كفايت سياسي داشته اند؟ به نظر من روحانى از بقيه بسيار باكفايت تر بوده و خرابكارى هاى فاجعه آميز دوره رييس جمهور مهرورز و نعجزه هزاره چيزى نيست كه بشود به اين زودي اصلاح شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
ما منتظر آن روز می مانیم، هرچند که بعید است فرا برسد.
وزارت خانه هایی که مردم از انها هیچ خیری ندیده اند
پاسخ ها
كارشناس اقتصاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
بوده دولتهايى كه از هشت سال حضورشان جز شر به كشور نرسيده! بيست سال ديگه هم بايد براى جبران خدماتشون(!) به كشور صرف بشه. تازه اين دولت بهترين دولت ممكن در اين سيستمه. خودتون و مردم رو فريب ندين!
بهشون گفته که باید هوایه دخترای مظلممون رو بیشتر داشته باشیم.
پاسخ ها
جامعه شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
واقعاً دفاع از حقوق زنان و دختران در اين زمانه در برابر تنگ نظريها از اولويتهاى اجتماعى كشور بايد باشد.
فکر کنم رئیس جمهور محترم فلفل ریختن دهنشون
حتما" انواع لبخند ملیح در برابر سئوالات رو آموزش دادن بهشون!!!!
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
لبخند هيچ كس مثل لبخند هاى پرزيدنت احمدى نژاد نميشه. هنوز يادمون نرفته!
امیدوارم هر 3 از کار برکنار شوند. باید تغییراتی ایجاد شود. یا خودشان تغییر بدهند یا مجلس تغییرشان بدهد.
لطفا سيف و وزير اقتصاد برکنار شود مجلس به دليل بحرانهاي مالي-اجتماعي و هزينه امنيتي براي کشور بايستي وزير اقتصاد و سيف را برکنار کنيد
پاسخ ها
دانشگاهى
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
با نگاه غرض ورزانه و غير تخصصى نظر ندهيد. اتفاقاً سيف بسيار هم موفق عمل كرده. اوضاع اقتصادى كشور بر اثر آشفتگى دوره احدى نژاد و دخالت نهادهاى نامرتبط در اقتصاد و محدوديت هاى تحريم آن قدر بحراني است كه به راحتى قابل اداره نيست چه برسد به اصلاح و پيشرفت.
نمایش بیهوده در استیضاح. اخوندی اصلا رای اعتماد نباید میگرفت.
این وزراء در واقع جان فدای رییس جمهور می شوند. نماینده ها اینان را استیضاح می نمایند و دو نفر از سه نفر رأی اعتماد می گیرند و یک نفر هم رأی عدم اعتماد.
حواس مردم نیز به این قضیه پرت می شود و کاسه کوزه های ناکارامدی دولت سر این سه نفر می شکند .
و همه چیز آخر سال به خوشی تمام می شود
پاسخ ها
ايرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
اگر قرار بر برخورد با مقامات ناكارآمد باشه، اين دولت و مقاماتش بايد ته صف باشن. نيست بقيه خيلى كارآمدن! كارآمدى دولت مهرورز مورد تاييد كل جناح راست با هفتصد ميليارد دلار درآمد تكرارنشدنى رو يادمون هست چه قدر بالا بود.
اگر این وزیر ها نباشند کار وزراتخانه هایشان بهتر پیش می رود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
يكى ديگه وضع رو به اين روز انداخته، كاسه كوزه ها رو سر اين دولت مى شكنن.
بسمه تعالی
امیدوارم هر سه نفرشون برند تعطیلات.
وزیر کار آدم حسابی هست.

کاش وزیر بهداشت را استیضاح می کردید تا مشخص شود بودجه بی حساب کتاب طرح تحول الان کجاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
بالاخره برای مجلس بعدی هم باید چند نفری بمونند دیگه. اگر با همین فرمون پیش بره در مجلس بعدی خود روحانی هم استیضاح می شود.
تازه فهمیدید ؟؟ اینهمه دانشگاه که حتی در شهرهای کوچک تاسیس شد و عملا دانشگاه را مثل یک مدرسه کرد به چه دلیل بوجود آمد
فراکسیون امید بایستی خیلی حواستان باشد در صورت حمایت از این وزرا دیگر دوران نمایندگی را نخواهند دید چون ملت ، کارگر و کارمندان می دانند چه خیانتی در حق شأن صورت گرفته ، پس عاقلانه عمل کنند در صورت حمایت از وزرای استیضاحی جواب دندانشکنی از سوی ملت خواهند دید .
سالهاست است داریم استیضاح میبینیم. نتیجه؟
نتیجه اصل بقای ناکارآمدها. از منصبی به منصبی منتهی کمی آنطرف تر از نگاه مردم. سفیری در کشوری شاید یا ....
و داستان همچنان ادامه دارند و مردم همچنان امیدوار به نتیجه استیضاح ها
واقعیت این است که برخیاز وزیران دولت با وعده وعیدهای مختلف و عدم توان بر انجام آنها عملکرد سایر وزرا و دولت را زیر سوال می برند لذا وظیفه نمایندگان محترم است که بدون ملاحظات سیاسی نسبت به استیضاح وزرا بی کفایت اقدام کنند و دولت نیز به ریس جمهور محترم از این اقدام مجلس حمایت نماید تا یک تحرکی به کابینه دولت داده شود به نظرم به غیر وزرای مذکور تعداد دیگری از اعضای کابینه دولت از تحرک و پویایی خدمت بر خوردار نیستند و قطعا ریس جمهور نیز به آن واقف است فلذا ضروری است در این موقعیت حساس نظام بایستی بدون در نظر گرفتن تمایلات جناحی اقدام مقتضی انجام دهند کشور به این تحولات نیاز مرم دارد
اصلن مشکل استیضاح نیست مشکل امریکاست تا امریکا هست همین اش وهمین کاسه هست باید مرگ بر امریکا رو بلند تر بکیم
دیگه تاخیر هواپیماها سقوط بی کفایتی مشکلات جاده ای مشکلات فرودگاه امام خمینی و مهرآباد که با یک برف ساده ابروی کشور را در نزد توریست های خارجی برد، نارضایتی مهندسان نظام مهندسی و ... باید به کجا برسه ؟ چرا عملکردشون رو نقد نمی کنی تابناک یعنی واقعا همه کارهاشون گل و بلبل بوده ؟ انصافت کو ؟
اصرار به حفظ وزرای ضعیف خیانت محض به مردم و حقوق جامعه وبیت المال است این کابینه به درد اداره یک صندوق قرض الحسنه هم نمیخوره چه رسد به اداره یک کشور باید نخبگان خانه نشین را با این جماعت جایگزین کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست