بازدید 14442

دو محصول پژو که ارزش خرید دارند

کد خبر: ۷۸۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 10 March 2018

خانواده‌ محصولات پژو در ایران بسیار نامدار و پرفروش بوده‌اند. سال ۹۵ پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ به ترتیب در نیمه‌ی اول سال، مقام دوم و سوم پرفروش‌ترین خودرو‌های ایران را بعد از پراید به دست آوردند و همچنان نیز در صدر پرفروش‌های بازار ایران قرار دارند؛ البته حضور خودروهای چینی در بازار ایران، سهم بازار خوروهای داخلی را کمتر کرده است. با استناد به این آمار۲ محصول پرفروش پژو در ایران در سال‌های جاری را بررسی خواهیم کرد.

پژو ۴۰۵

دو مدل GL و ‌GLX از این خودرو در بازار ایران موجود است. البته این دو مدل با حجم موتورهای مختلف و نوع دنده‌ اتوماتیک و ساده به بازار عرضه شدند.

۴۰۵ خودرو خوش قیافه‌ای نیست، چون طراحی بدنه‌ی آن به سال ۱۹۹۰ میلادی مربوط است؛ البته مدل‌ GLX در سال‌ ۱۳۸۶ طراحی شد وخوش قیافه‌تر و جوان پسند‌تراست. البته ناگفته نماند که طراحی آیرودینامیک این خودرو در زمان خودش جزو یکی از بهترین طراحی‌ها به حساب می‌آمد.

بعد از سال ۱۹۹۰ میلادی، ایران‌خودرو خط تولید ۴۰۵ را به راه انداخت و پژو ۴۰۵ در سال ۱۳۶۹ یعنی تقریبا بلافاصله بعد از تولید به بازار ایران آمد. مهندسان مرکز تحقیقات ایران خودرو انرژی، وقت و هزینه‌ی زیادی را به بازسازی پژو ۴۰۵ اختصاص دادند؛ آنها حدود ۸۴ قطعه‌ی جدید برای ۴۰۵ طراحی کردند.

بررسی فنی ۴۰۵

توان موتور این خودرو ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. شتاب صفر تا صد آن ۱۱ ثانیه است. پژو ۴۰۵ یک باک ۷۰ لیتری دارد و به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۹.۱ لیتر بزنیم مصرف‌ می‌کند. مصرف سوخت این خودرو در برابر خودروهای داخلی که هم قیمت پژو ۴۰۵ هستند، زیاد است. این مقدار در مصرف شهری به تقریبا ۱۳ لیتر برای هر صد کیلومتر مسیر داخل شهری می‌رسد.

مدل‌های جدید این خودرو به کیسه هوا مجهز شده‌اند و خرید پژو ۴۰۵ را به تجربه‌ای لذت بخش‌تر تبدیل کرده‌اند؛ البته نباید انتظار زیادی داشته باشید، اما به طور کلی در این رده‌ی قیمتی خودروی و با صرف نظر از مصرف سوختش، خودروی تقریبا به صرفه‌ای است.

پژو ۲۰۶

دیگر محصول نامدار خانواده پژو در ایران ۲۰۶ است. این محصول به قدری در ایران و جهان پرطرفدار است که مدل ۲۰۷ به عنوان یک کپی پیشرفته از آن تولید شد. بر کسی پوشیده نیست که ۲۰۶ ماشین جوان‌پسند، پرشتاب و کم مصرفی است؛ اما متاسفانه هزینه تعمییر و نگهداری آن بالا است و از طرفی امنیت آن به خصوص برای سرنشینان عقب،‌ در سطح مناسبی نیست.

اگر یک خانواده دو نفره یا تک نفره هستید، خرید پژو ۲۰۶ را به شما توصیه می‌کنیم؛ اما اگر از ۲ نفر بیشتر هستید، خصوصا اگر می‌خواهید برای مسیرهای طولانی از این ماشین استفاده کنید، بهتر است به ماشین‌های دیگر فکر کنید.

بررسی فنی پژو ۲۰۶

زمانی که تصمیم می‌گیرید که پژو ۲۰۶ بخرید، اولین سوالی که اطرافیان و فروشنده از شما می‌پرسند این است که می‌خواهید چه تیپی از این خودرو را خریداری کنید. بدون اینکه شما را وارد پیچیدگی خاصی بکنیم، باید بدانید ۲۰۶ که بنا بر اعلام سایت ایران خودرو در حال حاضر فقط تیپ ۲ و ۵ آن در ایران تولید می‌شوند. تفاوت این دو مدل در نوع موتور و برخی آپشن‌های آنها است. تیپ ۵ از نظر قدرتی از تیپ ۲ قوی‌تر است. ۲۰۶ باک ۵۰ لیتری دارد و مصرف ترکیبی آن حدود ۶ لیتر است. البته اگر قصد خرید تیپ‌های دیگر را دارید باید سراغ خودروهای کارکرده‌ بازار بروید.

خرید و فروش پژو در ایران همچنان رونق خود را دارد و خودروهای این خودروساز فرانسوی در مقایسه با خودرو‌های چینی کیفیت مطلوب‌تری دارند. جهت اطلاع از قیمت‌های روز خرید و فروش پژو می‌توانید آگهی‌های سایت دیوار را بررسی کنید. دیوار بستر مناسبی نیز جهت فروش پژو دارد و انتشار آگهی در آن باعث دسترسی بی واسطه به هزاران مشتری بالقوه خواهد شد، پس همین حالا اقدام به ثبت‌نام و ثبت آگهی در دیوار کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار