بازدید 3569

مهلت3ماهه تعویض کارتهای ملی با اعتبارسال96

کد خبر: ۷۸۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 07 March 2018

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت :افرادی که اعتبار کارت ملی (نمونه قدیم )آنها تا پایان سال 96 است با پیش بینی های انجام شده تا پایان بهار (خرداد) 97 فرصت دارند برای گرفتن کارت هوشمند ملی اقدام کنند .

به گزارش ایرنا، سازمان ثبت احوال پیش از این اعلام کرده بود که اعتبار کارت های ملی نمونه قدیم که از سال 1380 تا 1389 است تا پایان سال 1396 پایان می یابد و از آغاز سال 97 فاقد اعتبار خواهد بود، اما کارت ملی نمونه قدیم بعداز تاریخ 1389 همچنان دارای اعتبار است.

این موضوع باعث شده است که شمار مراجعه کنندگان برای دریافت کارت هوشمند ملی در روزهای پایانی سال نسبت به دیگر ایام، حتی ماه گذشته افزایش یابد و این افزایش هم با خود مشکلاتی را به همراه داشته است.

سیف الله ابو ترابی روز چهارشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود : به دلیل حجم بالای درخواست ها و تعداد زیاد مراجعه کنندگان به منظور گرفتن کارت هوشمند ملی و همچنین مواجه شدن با ایام تعطیلات نوروز و نیاز مردم به کارت های ملی، یک فرصت سه ماهه (فروردین ،اردیبهشت و خرداد) 1397به منظور درخواست برای کارت هوشمند ملی در نظر گرفته شده است .

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه حجم مراجعه کنندگان برای درخواست کارت هوشمند ملی بسیار افزایش یافته است ،همه افرادی که تاریخ اعتبار کارت ملی آنها تا پایان سال 96 به اتمام می رسد ،می توانند از این زمان سه ماه استفاده کنند .

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت : در دی و بهمن ماه امسال و همین طور در 10 روز ابتدای اسفند ماه به اندازه 9ماهه گذشته با متقاضیان صدورکارت هوشمند ملی مواجه بودیم .

وی اعلام کرد: در حال حاضر ماهانه 2 و نیم میلیون کارت هوشمند ملی برای افراد واجد شرایط صادر می شود .

ابوترابی تاکید کرد:12 هزار و 500ایستگاه در سراسر کشور با بهره گیری از 14 هزارو 500نفر آماده ارائه خدمات برای گرفتن کارت هوشمند ملی است .

به گزارش ایرنا،متقاضیان برای دریافت کارت هوشمند ملی می توانند از طریق سامانه www.ncr.ir به طور رایگان پیش ثبت نام کنند و یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت نام را انجام دهند .

متقاضیان برای دریافت کارت هوشمند ملی در مجموع حداکثر 31 هزار تومان باید پرداخت کنندکه از این رقم 11 هزار تومان بابت هزینه صدور کارت و تحویل آن است و 20 هزار تومان هم به خزانه دولت واریز می شود.

برای صدور کارت هوشمند ملی تمهیدات خاصی اندیشیده شده است تا برای افراد متقاضی از15 روز تا حداکثر یک ماه این کارت صادر شود.

در حدود 64 میلیون نفر بالای 15 سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند که در حال حاضر نزدیک به 36 میلیون نفر کارت هوشمند ملی دریافت کره اند .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان