بازدید 33434
۱

خارش پوست نشانه چه بیماری‌هایی است

کد خبر: ۷۸۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 07 March 2018

متخصص بیماری دیابت با اشاره به علل خارش پوست گفت: استفاده از شامپوی بدن به جای صابون برای جلوگیری از خشکی پوست بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

به گزارش فارس، مهریار خسروشاهى در ارتباط با دلیل خارش در بیماران دیابتی اظهارداشت: خارش مشکل شایعی در بیماران دیابتی بوده که معمولا می‌تواند نشاندهنده نوروپتی باشد.

وی افزود: به طور کلی علل مختلف دیگری همچون بیماری‌های اگزمای آتوپیک، پسوریازیس، گال، درماتیت تماسی، مشکل قارچی یاباکتریال، لیکن پلان و گزش حشره نیز سبب خارش در بیماران دیابتی می‌شود.

این متخصص بیماری دیابت با اشاره به علل سیستمیک خارش،‌ گفت: نوعی لنفوم با عنوان «هوچکین و نان هوچکین»، بیماری کبدی، التهاب و تومور مجاری صفراوی، پلی سیتمی یا خارش پس از استحمام نیز از دیگر علل خارش است.

خسروشاهى خاطرنشان کرد: استحمام با مدت زمان کمتر، قرارگرفتن در محیط مرطوب، استفاده از شامپوی بدن به جای صابون جهت جلوگیری از خشکی پوست و استفاده از کرم های مرطوب کننده برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، ورزش یکی از عوامل اصلی کنترل قندخون است، گفت: تحقیقات نشان داده که افزایش فعالیت بدنی نه تنها باعث پیشگیری از بروز دیابت می‌شود بلکه یکی از ابزارهای درمانی کارآمد در افراد مبتلا به شمار می‌آید.

این متخصص بیماری دیابت عنوان کرد: البته درصورتی که دیابت به‌خوبی کنترل نشده باشد و قندخون بیش از 250 میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، ورزش کردن قندخون را بالا می‌برد. در چنین مواقعی قبل از شروع برنامه ورزشی باید با پزشک معالج مشورت کرده تا در مقدار دارو و برنامه غذایی تجدید نظر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، دیابت یا بیماری قند یک اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است. در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.

نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف است. دیابت دو نوع اصلی دارد. در دیابت نوع یک، تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دو، مقاومت پیش رونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود.

در دیابت نوع دو مشخص است که عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بدن خارش گرفت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار