بازدید 2289

پیش از کاشت درخت درباره آن تحقیق کنیم

کد خبر: ۷۸۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 06 March 2018

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن ارایه توصیه‌های زیست محیطی به کسانی که علاقه به کاشت درخت دارند، گفت: پیش از کاشت هر گونه گیاه در سطح شهر درباره آن تحقیق کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد حسین بازگیر با اشاره به فرارسیدن روز درختکاری اظهار کرد: کاشت نهال اقدام خوب و پسندیده‌ای است که بزرگان دین ما نیز به آن سفارش کرده‌اند اما باید توجه داشته باشیم که مراقبت و حفاظت از درختان موجود مقدم بر کاشت درخت جدید است. اگر ما درختی بکاریم و آن‌ را به حال خود رها کنیم و شرایط مناسب را برای رشد درخت فراهم نکنیم کاشت آن درخت چه فایده‌ای دارد؟

وی با تاکید بر اینکه درختان شهری موجود نیاز به حمایت مردم و مسئولان شهری دارند، گفت: به دوستداران محیط زیست توصیه می‌کنم که با استفاده از ظروفی که در خانه دارند و دیگر از آن استفاده نمی‌کنند بذری بکارند و در خانه از آن نگهداری کنند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: برای درختکاری در سطح شهر نیز باید نکاتی را رعایت کنیم. برای مثال باید دقت کنیم بذری که می‌کاریم گونه بومی کشور ما باشد و بتواند در شرایط اقلیمی منطقه‌ای که در آن کاشته می‌شود زندگی کند.

بازگیر در پایان به کسانی که قصد درختکاری در این هفته را دارند، تاکید کرد: اطلاعات نوع گیاهی که قرار است بکاریم و اطلاعات محل کاشت آن را حتما پیش از تهیه بذر و نهال پیدا کنیم و درباره کاشت آن از کارشناسان نظر بخواهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست