بازدید 51063
رژه مسئولان ثبت احوال روی اعصاب مردم؛

فرایند پر اشکال صدور کارت ملی هوشمند و خسارت های سنگینی که به مردم تحمیل می شود

اگرچه برخی بر این باور هستند که نمی شود به صرف نداشتن کارت ملی آن هم از نوع هوشمند، شهروندان را از حقوق عادی شان محروم کرد، اما مسئولان بنای دیگری دارند و پیوسته با خط و نشان هایی که برای مردم می کشند آنها را تهدید می کنند و هشدار می دهند که در اسرع وقت نسبت به دریافت کارت ملی اقدام کنند.
کد خبر: ۷۷۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 28 February 2018

 فرایند پر اشکال صدور کارت ملی هوشمند و خسارت های سنگینی که به مردم تحمیل می شودمدیران ثبت احوال کشور برای تغییر کارت های ملی بیش از 80 میلیون ایرانی، دست به دامان سامانه ای شده اند که با اشکالات زیرساختی فراوانی دست و پنجه نرم می کند. ماه هاست که شهروندان ایرانی برای ثبت نام در این سامانه با مشکل رو به رو هستند و هر روز مدیران خبر از حل مشکل می دهند؛ خبرهایی که البته با حقیقت فاصله دارد و مشخص نیست این سامانه تاکنون به چه میزان به مردم خسارت وارد کرده است؟

به گزارش«تابناک»، چند ماهی است که مدیران ارشد اجرایی کشور و به ویژه متولیان سازمان ثبت احوال با هدف تغییر کارت های ملی سابق به هوشمند، از عموم مردم دعوت کرده اند تا با مراجعه به پورتالی که به همین دلیل طراحی شده است، درخواست اولیه خود را برای تغییر کارت ملی ثبت کنند؛ پورتالی که از نظر زیر ساختی بسیار ضعیف است و کارایی آن با توجه به میزان مراجعه اصلاً قابل قبول نیست.

نحوه ثبت درخواست در این سامانه به دو روش مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان و مراکز پست و نیز به صورت شخصی و از طریق اینترنت ممکن است؛ شرایطی که البته در مراجعه حضوری نیز تفاوت چندانی با ثبت نام شخصی و از منزل یا محل کار ندارد و در مراجعه حضوری هم باید فرد خود از طریق سیستم های تعبیه شده این کار را انجام دهد.

درج مشخصات اولیه مثل شماره ملی، شماره سریال شناسنامه، تاریخ تولد، نام مادر و کد محل زندگی از جمله پیش شرط های است که برای ثبت درخواست اولیه لازم است. البته این در حالی است که متقاضی دریافت کارت ملی هوشمند بتواند از سد پیام های خطای مکرری که در سامانه رخ می دهد عبور کند.

به رغم شکایت های مکرر مردمی و رسانه ای شدن مشکلات عدیده ای که در سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند وجود دارد و نیز ارتقای سیستم، اکنون که در روزهای پایانی سال شمسی قرار داریم، همچنان سامانه دچار مشکل است و به خوبی پاسخ متقاضیان را نمی دهد.

مشکلات آنقدر بالا گرفته که مدیران ارشد سازمان ثبت احوال نیز ضمن پذیش آن، با اعلام تمدید بازه زمانی این ثبت نام تا 3 ماه نخست سال 1397 تلاش دارند تا میزان مراجعه به سامانه و ترافیک پیش آمده را تا آنجا که ممکن است، کاهش دهند.

با اینحال گویا این تصمیم و اقدام نیز در بالارفتن کارایی سامانه و افزایش کیفیت خدمات رسانی موثر نبوده است و اشکالات موجود به روش های مختلفی ادامه دارد.

مراجعانی که در روزهای اخیز اقدام به ثبت مشخصات خود برای دریافت کارت ملی هوشمند انجام می دهند، اعلام می کنند که این سامانه به رغم دریافت مبلغ ثبت نامی آنها به میزان 200هزار ریال، رسید و گزارش تأیید نهایی را به آنها ارئه نمی کند و این اتفاق در حالی است که پول از حساب آنها کسر می شود.

جالب تر از کسر هزینه ثبت بدون ارئه گزارش و تأیید نهایی این است که شهروندان اگر دوباره و از ابتدا به سامانه مراجعه کنند این سامانه بدون درج مشخصات آنها به عنوان ثبت نام کننده نهایی، امکان ثبت نام دوباره و چندباره و پرداخت هزینه را آزاد گذاشته است. این یعنی از شهروندانی که با فرض عدم نهایی شدن ثبت نام دوباره ثبت نام می کنند، دوباره مبلغ 200هزار ریال اخذ می شود.

 به زمان دقیق پرداخت ها دقت کنید، سامانه قادر است چندین بار از شهروندان مبلغ دریافت کند

اطلاع رسانی این سامانه به قدری ضعیف است که مراجعان عملاً نمی توانند از آخرین وضعیت ثبت نام و پرداخت های خود مطلع شوند. این را می توان از مراجعه دوباره با یک کد ملی یک فرد که قبلا در سامانه پرداخت را انجام داده و هزینه از حساب او کسر شده است، اثبات کرد. سامانه ای که تأیید نهایی ثبت نام را ارائه نداده است، دوباره امکان دریافت هزینه دارد.

فرایند پر اشکال صدور کارت ملی هوشمند و خسارت های سنگینی که به مردم تحمیل می شود

جدا از مشکلی که به آن اشاره شد، نحوه زمان دهی سامانه نیز با محدودیت های زمانی و مکانی فراوانی همراه است که عملاً نظر و سهولت دسترسی را برای شهروندان سخت کرده است. به این معنا که ترافیک مراجعه به دفاتر فعال بسیار بالاست و این موضوع آزادی عمل مردم را در انتخاب دفتر و زمان مناسب از آنها گرفته است.

این مشکلات البته تنها ایراد فرایند صدور کارت ملی هوشمند نیست و در این مسیر جدا از مبلغ 20 هزار تومانی که مشخص نیست قیمت عادلانه ای برای صدور کارت هست یا خیر، مبالغ جزئی و عجیب دیگری نیز از شهروندان دریافت می شود که مشخص نیست علت دریافت آنها چیست؟

جدا از ایرادهای ساختاری و عملیاتی که ماه هاست با اعصاب و روان مردم بازی می کند و آنها را در یک نگرانی و اضطراب فرو برده است، فلسفه و چرایی صدور چندباره کارت ملی نیز مسئله ای است که باید به آن اشاره کرد.

برای مثال شهروندان زمان مراجعه به دفاتر پیشخوان تنها برای دریافت نوبت الکترونیک که در بسیاری از ادارات و بانک ها به رایگان صورت می گیرد، مبلغ 500 تومان اخذ می کنند و همچنین در قبال انجام عملیات پستی و ارسال کارت به در منزل در حالی مبلغ 2هزار تومان می گیرند که شهروندان باید خود در اداره پست حاضر شوند و کارت هوشمند را شخصاً دریافت کنند.

کارت های ملی کاغذی کنونی که چند سال پیش و با هزینه ای قابل تأمل برای شهروندان صادر شد، حالا دوباره با هزینه ای هنگفت و کیفیت بالاتر در حال صادر شدن است و البته مشخص نیست این آخرین بار است یا چند سال دیگر دوباره این بساط درآمدزایی و آزار ملی پهن خواهد شد.

اگرچه برخی بر این باور هستند که نمی شود به صرف نداشتن کارت ملی آن هم از نوع هوشمند، شهروندان را از حقوق عادی شان محروم کرد، اما مسئولان بنای دیگری دارند و پیوسته با خط و نشان هایی که برای مردم می کشند آنها را تهدید می کنند و هشدار می دهند که در اسرع وقت نسبت به دریافت کارت ملی اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۷۳
انتشار یافته: ۶۴
خیلی از خانمها موقعی که برای ثبت اثر انگشت میرن دستگاه ها نمی تونن اثر انگشتشون را ثبت کنند. بعدش طی یک پروسه طولانی دیگه باید برن یک جای دیگه برای گرفتن کد اثر انگشت... خانم بنده دیگه بعد از دیدن این همه مسخره بازی خسته شد و کلا نمیخواد بره کارت ملی جدید بگیره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
چون انگشتشون چربه ثبت نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
دستشون رو بشورن خوب :D
مردم حقشون هست دردسر بکشند هیچ کس نباید برای در یافت کارت ملی اقدام می کرد
ما برای چی باید پول بدیم کارت ملی رو عوض کنیم از نظر ما همون کارت قدیمی خوبه
اگه دولت نیاز داره کارت رو عوض کنه خودش باید بیاد در خونه تحویل بده اون هم مجانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
احسنت
همه عوض نکنن کاری نمی تونن بکنن
با سلام
این مورد هزینه سنگین حساب نمی شود. هزینه های سنگین تر زمانی است که شما بخواهید یم ماشین حتی ارزان یا یک منزل حتی کوچک عوض کنید. در این صورت باید چندین و چند جا پرداخت داشته باشید. فکر می کنم بخشی از نارضایتی ها به این کیسه دوختن های مدیریت نشده از تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگی گرفته تا هزینه استعلام پلاک منزل و غیره بازمی گردد. یک مورد از این موارد واقعا قابل تامل، دادن جواز پارکینگ مزاحم است. اینها را گزارش بفرمایید.
با سپاس.
با سلام
این مورد هزینه سنگین حساب نمی شود. هزینه های سنگین تر زمانی است که شما بخواهید یم ماشین حتی ارزان یا یک منزل حتی کوچک عوض کنید. در این صورت باید چندین و چند جا پرداخت داشته باشید. فکر می کنم بخشی از نارضایتی ها به این کیسه دوختن های مدیریت نشده از تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگی گرفته تا هزینه استعلام پلاک منزل و غیره بازمی گردد. یک مورد از این موارد واقعا قابل تامل، دادن جواز پارکینگ مزاحم است. اینها را گزارش بفرمایید.
با سپاس.
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
لطفآ مطالبتان را تکراری ارسال نکنید.
آزار ملی رو خوب اومدید
میدونید برای راه اندازی سایت کارت ملی و صدور کارت چند ملیارد تومن به جیب زدن. در صورتی که همه این کارها رو میشه بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان و با هزینه حدود 100 میلیون تومن برای تمام کشور انجام داد. هدف فقط گرفتن پول. گرفتن اثر انگشت از مردم و اون عکس های بیکیفیت که شبیه مجرمین از آدم میگیرن بی احترامی به مردمه.
چرا بايد همه هزينه هاي تصميمات به جا و بي جاي مسئولان را مردم بپردازند؟ من يك خانواده 5 نفره دارم و براي همين تصميم (دولت و مجلس) علاوه بر صرف وقت حدود دويست هزار تومن بايد هزينه كنم، آن هم از حقوق كارمندي. چرا؟؟؟ و اصلا چرا ما بايد دو سند هويت، شناسنامه و كارت ملي، داشته باشيم؟
بد نیست به کیفیت عکس های کارت ملی هم توجه شود.که با قیافه واقعی فرد تفاوت فاحش دارد
عجب دکان دستگاهی برای خالی کردن جیب مردم باز کردند ، جنایت شرکت گاز در حق ملت کم بود اداره ثبت هم اضافه شد ؟؟؟ جالبه تمام فرایند کارت هوشمند و شناسنامه و ... توسط دفتر خدمات پستی انجام میشه و درامد زیادی از این کار به جیب میزنند ، کارکنان ثبت دارند در ادارات جوک تعریف میکنند و......
ما الان از نظر تکنولوژی پروژه های سخت تر رو هم اجرا می کنیم ولی مشکل اینه که این پروژه ها به افرادی ناتوان از نظر فنی ولی دارای ژن خوب واگذار میشه و البته پورسانت کارفرما هم که جای خود داره . نتیجش هم سایت‌هایی که برای مردم فقط عذاب ایجاد می‌کنه .
سلام
ای خدا پدر مادر شما رو بیامرزه که به این موضوع پرداختید بنظر بنده که تخصص کمی در این حوزه دارم هیچ ضرورتی به انجام این کار حجیم و پر هزینه نبود و اصولا در این بخش ثبت احوا ل بجای عوض کردن کارت میبایست سیستمهای بک افیس ( ببخشید ترجمه مصطلح را نمیدانم) اصلاح کند متاسفانه بخش عمده این اطلاعات که جمع اوری میشود هیچ فرایند بروز اوری نداشته این هم از پروژه هایی بوده که نانش خیلی بیشتر از اب ان بوده .....
چرا در چنین شرایط سخت اقتصادی اینقدر با این مقررات فقط خرج از جیب مردم میرود . مثلا خودم و خانواده ام که پنج نفر هستیم که بالای 17سال سن دارند شما فقط گرفتن عکس سه در چهار به مقدار شش قطعه را حساب کنید و برای انگشت نگاری باید نوبت گرفت . تازه برای هر نفر چهل هزار تومان هم میگیرند و من بناچار و از سر اجبار باید چهار صد هزارتومان هزینه کنم چرا خود دولت هزینه ها را تقبل نمیکند مگر فقیر هستند .
سلام ممنون از تیترتان
الان خودم چندماه برای ثبت نام کارت ملی در دفاتری اقدام کردم ولی دریغ ایشان میگه سیستم قطعه ونمیشه ورود پیداکرد خلاصه کارت قبل چه خدمتی به مردم داده که این یکی بخواد بده ضمنا شما یه حساب سرانگشتی 80میلیون ضربدر32هزار کن ببین چقدر میشه (25.600.000.000.000 تومان ) واقعا مگه کم پولی مگه کارت خامش چقدر میارزه و بفیه خدمات ش را کسر کنی ببین چقدر میمانه
در بعضی از استانها مانند خراسان جنوبی به زور مردم را وادار میکنند تا کارت بگیرند ،، چرا هر روز یه برنامه ای سر ملت اجرا میکنید ؟؟؟؟
از هر راهی برای در فشار قرار دادن مردم استفاده می کنند
جانا سخن از زبان ما میگویی


سالهاست که سازمان محترم ثبت احوال به بهانه های مختلف از جمله مغایرت در ثبت اطلاعات سجلی که در 99 درصد در اثر اشتباهات کارکنان خود سازمان می باشد مردم بیچاره را سرکیسه و سرگردان این اداره وآن اداره میکند و به هیچکس هم جوابگو نیستند.
اسم من در شناسنامه"علیرضا" و در کارت ملی"علی رضا" ثبت شده بخاطر همین به اجبار شناسنامه را هم با پرداخت هزینه تعویض کردم
وقتی در سایت سازمان شکایتم را مطرح کردم تنها لطفی که کردند این بود که زنگ زدند و گفتند شکایت شما رسید این شرح حال هزاران نفری است که باید تاوان اشتباهات عمدی یا سهوی سازمان را بدهند . روند تعویض شناسنامه 40 روز طول میکشد !!! این چه هوشمند سازی است مگر اطلاعات افراد که ده ها بار جمع آوری شده در اختیار آقایان نیست . عکس روی کارت ملی هم که حایت خود را دارد .
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست آنچه البته بجایی نرسد فریاد است
پاسخ ها
علیرضا علی رضا!
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
سلام دوست عزیز، اتفاقا برای من هم اشتباه مشابهی افتاده و اسم من در شناسنامه "علیرضا" خورده و در کارت ملی "علی رضا" که فردا باید برم برای رفع مغایرتش. :|
من دو بار ثبت نام کردم هر دو بار هم هزینه کم شد و خطای عدم بازگشت زد و هیچی هم ثبت نشد
هرچی هم صبر کردم پولم برگشت داده نشد..!
جایی هم نیست که تماس بگیرم پولم رو پس بگیرم عملا کلاه برداری شده این وسط
برای تعویض کارت ملی ام کمترین زمان ممکن رو طی کردم.ابتدا بصورت اینترنتی پیش ثبت نام کردم و این کار خیلی راحت انجام شد.پس از تعیین مکان برای تحویل مدارک به مکان مورد نظر رفتم .البته با مدارک درخواستی و طی حدود یک ساعت کاراها انجام شد .پس از حدود 2 هفته برام پیام اومد که کارت شما صادر شده و برای دریافت به دفتر پست مراجعه نمایید .کل این فرایند کمتر از یک ماه صورت گرفت
پاسخ ها
پروانه
| Germany |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
حتما ژن خوب همراهت بوده ...اینهمه مردم می نالند فقط تو معرکه عمل کردی ؟
اینجا تبعیت از ترس میباشد نه رضایت
ای بابا تابناک توام چه چیزا میگیا بالاخره دولت چجوری کار درست کنه؟!!! خب اینم خودش کار ساختنه دیگه تازه قراره چند سال دیگه کارت ملی رو با شناسنامه ادغام کنن دوباره ما بریم پول بدیم بعدم با کار تهای دیگه هی ادغام کنن باز ما پول بدیم و اینجوری یه عده همیشه کار دارن هم نرخ بیکاری کم میشه زیادم حرف بزنی دستور میدن تمدید جواز سایت شما رو هم هفتگی کنن تا هر هفته برین پول بدین :)))
مدتی است که وجه 2/0000تومان رااز طریق امانتداری نموده ام ولی جهت تعیین جای انجام بقیه فرآیند جوابی داده نمی شود چرا اینقدر برای یک امر کوچک باعث سرگردانی مردم شده اند
سلام
گل گفتی. که رابط کاربری این سامانه آنقدر ضعیف است که تعجب می کنی که ایا 80 میلیون ایرانی باید در این سامانه کارشان انجام شود. سامانه یک سمینار ساده بسیار بهتر و راحت تر از این سامانه کار می کند.
این پولی که از مردم می گیرند به والله حرومه

آقای روحانی با پول مردم می خواد هزینه رانت
ها را بپردازد
همش به کنار..عکس گرفتنش...رو بگو که چه مصیبتیه.
100 تومان من رفته هیچ کس پاسخگو نیس
دو شغل درآمد زای جدید با درآمد تیلیاردی باب شده است اولی آگهی استخدام و دومی صدور کارت جدید
دو شغل درآمد زای جدید با درآمد تیلیاردی باب شده است اولی آگهی استخدام و دومی صدور کارت جدید
من متصدی کافی نت هستم تا الان بالغ بر 10 مورد پول از حساب مردم کم شده و سایت پرداخت اینترنتی می گه به حساب ثبت احوال واریز شده و خرید موفق بوده ولی ثبت احوال تایید نمی کنه. واقعا با این به روزرسانی جدید فاتحه کار رو خوندن. الان هیچکی جرات نمی کنه ثبت نام کنه
از من هزینه ها را گرفتند اما کارت با پست ارسال نشد، بعد از اینکه تمام شعب ثبت احوال غرب و شمال و مرکز تهران را گشتم گفتند که به اداره مرکزی پست مراجعه کنم، سه روز وقتم گرفته شد و در آخر باز هم مبلغی گرفتند تا کارت را تحویل دهند! همه جوره دعاگوی این سیستم ثبت احوال و پست هستم
این اشکال در ثبت نام کنکور 97 هم مشهود بود و چنانچه تایید نهایی به هر دلیل اخذ نمی شد ثبت نام کننده مجبور بود مجددا برای ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات در صورت نیاز اقدام به خرید رمز ورود نماید که این روش نوعی ... است که باید رسیدگی و اصلاح شود زیرا مبالغ واریزی به حساب بر اساس تعداد ثبت نام کننده نهایی محاسبه و اضافه واریزی مشخص نیست چه می شود.
گند زدن به سایت جدید
سایت قدیمی خیلی بهتر بود
الان ن میشه ظرفیتو دید ن درست پرداخت کرد
برای هر کارت ملیکه ۲۰ تومان رو پرداخت کردم ولی دوباره میگه باید پرداخت کنی .
ظلم نسبت به صنف کافی نتی ها بیشتر بوده چون به نسبت مراجعه زیادی که دارن از 100 الی 1.000.000 یک میلیون تا حالا متضرر شده اند
همکاران هم به سامانه سداد و هم ثبت احوا مراجعه جز پاسخ سر بالا و وعده و یا پاسکاری به طرف دیگه پاسخی نشندین . سداد میگه پول رفته حساب ثبت احوال از اونا پیگیر بشید پولو برگردونه و ثبت میگه برگشت میخوره!!
مگر صدور یک کارت ملی چقدر هزینه دارد ؟که علاوه بر وقت زیادمردم وسرگردانی آنها مبلغ سی ویک هزار تومان می گیرند آیا یک دکان کاسبی نشده واین چه فایده ای برای مردم دارد؟
بغضی فلج خونه نشین هستن اصلا نمیتون راه برن دستهاشون هم به هم ریخته در دم بیماری هستن انها چطوری عوض کنن .
وقتی اینقد ترسویید که تا میگن باید اینکارو کنید میریزید تو ثبت احوال حقتونه اخه کجای دنیا بخاطر تعویض نکردن کارت ملی حقوق پرداخت نمیکنند و یارانه قطع میکنند که ترسیدید وقتی همه تعویض نکنند مجبور میشن خودشون تعویض کنند براتون
با سلام و احترام
سوای همه ی مشکلاتی که عزیزان به اون اشاره کردند، کیفیت عکس ها هم بسیار پایین و ضعیفه. مراجعه کننده باید در یک مکان غیر استاندارد روی یک صندلی بشینه و عکسی بگیره که سیاه و سفیده و با دیدنش یا عکس های گرفته شده در دوره رضا شاه بیافته. آخه این مردم نجیب حرمت دارن چرا اینقدر با شان و منزلت و آبروی مردم بازی میشه. کدوم مسئول بی فکری بوده که با این نوع گرفتن عکس موافقت کرده. آخه چقدر باید ما از دست این بی خردی و بی غیرتی و عدم تخصص مسئولین بکشیم و هزینه بدیم. چقدر باید اثر انگشت بدیم چند بار دیگه باید مشخصات خودمون و محل سکونتمون رو به ثبت احوال که چه عرض کنم در واقع به سازمان های دیگه بدیم که در جریان آخرین تغییرات فردی و محل سکونتمون قرار بگیرند. موندم چرا از ما اسکن قرنیه چشم نگرفتند؟!!! یه عبارت جالب توی این متن بود و اون این بود: آزار ملی. خدایا هر مسئولی رو که بجای ایجاد آسایش و رفاه و شغل برای این ملت نجیب و صبور دست به مردم آزاری میزنه حالا چه دونسته و چه ندونسته، خدایا سایشو از سرمون کم کن.آمین
با سلام یکی از دوستان بنده رییس ثبت احوال شهرستانمونه میگه بیچاره پیرمرا و پیرزنا با هزار زجمت و با ویلچر و پادرد میان از روستا واسه تعویض کارتشون میگن به ما گفتن اگه عوض نکنیم یارانمون قطع میشه. خود رییس میگه من خودم تعویض نکردم و نیازی هم به تعویض نیستش.
البته اینو هم بگم رییس اداره ثبت مربوطه هدف از طرح تعویض کارت ملی و شناسنامه رو صرفا جهت اشتغال دفاتر پیشخوان اعلام کرده. واس اینکه اونا بیکار نباشن و درآمدی هم به جیب دولت بره این وسط
دقیقا هدف همون بساط درامدزایی و ازار ملی است. ولاغیر
فقط مردم آزاریه و مسخره کردن ملت ، گرفتن اثر انگشت که اگر نگرفت چندجای دیگه باید رفت ... گرفتن عکس ، توی صف طولانی ایستادن ... خدا لعنت کند کسانی که این طرح ها را میدهند . دولت فقط دوست دارد اذیت کند
من دیروز سه شنبه رفتم کارتم رو تحویل بگیرم
اقای قبل از من داشت میخندید!!!
گفت عکس اعدامی ها هم بهتر از عکس منه
نوبت من شد و منم در حال خنده....
اینم عاقبت عکس و کارت زوری
بعد از ثبت نام اینترنتی وقتی برای تاریخ گفته شده به دفتر خدمات رفتم گفتند چون شناسنامه نیاوردی نمیشه دیگر نشد دوباره از طریق اینترنت وقت بگیرم . اگر ما که در تهران هستیم اینهمه مشکل بکشیم پس مردم شهرهای دور چه میکنند
من در کافی نت مشغول به کار هستم و تراکنش های ناموفق زیادی تاکنون داشته ایم و هزینه های ما برگشت نخورده است و نتوانستیم ثبت نام ها را نهایی کنیم به پشتیبانی شرکت سداد تماس گرفته ایم و به من اعلام کرده اند که تراکنش موفق بوده است الان بعد از 72 ساعت پول برگشت نخورده است برای پیگیری تاکنون به مراکز ثبت احوال مراجعه کردیم و جوابی حاصل نشد این سردرگمی تا کی باید ادامه داشته باشد چه کسی پاسخگوی این بی نظمی است به چه مرجعی باید مراجعه کنیم جدیداً اطلاعیه ی در فضای مجازی منتشر شده است به این مضمون
«قابل توجه کلیه ادارات و دفاتر پستی کارت هوشمند ملی ، با توجه به مشکل پیش آمده ، هنگام پرداخت وجه در سامانه پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی www.ncr.ir ، و کسر مبلغ از حساب متقاضی و عدم امکان نوبت گیری ، به اطلاع می رساند در صورت عدم برگشت وجه پس از 72 ساعت ، اطلاعات ذیل اخذ و به ادارات ثبت احوال در شهرستانها اعلام گردد . در صورت تایید پرداخت از سوی سازمان وجه حدود یک هفته بعد به حساب متقاضی مسترد خواهد شد .
اطلاعات لازم جهت استرداد وجه :
1- شماره ملی شخصی که پرداخت برای وی انجام شده
2- کد سفارش پرداخت (جهت دریافت کد سفارش با شماره 02142739000 پشتیبانی شرکت سداد داخلی 2 و در مرحله بعدی داخلی شماره 1 تماس گرفته شود )
(در صورت اعلام ایمیل در هنگام پرداخت وجه کد سفارش در ایمیل ارسالی وجود دارد )
3-شماره کارت بانکی که وجه از آن کسر شده
4- شماره تماس دارنده کارت بانکی
5- نام و نام خانوادگی دارنده کارت
تمامی اطلاعات فوق از کسانی که به چنین مشکلی برخورد نموده اند دریافت به ادارات معین ثبت احوال اعلام گردد»
آیا زیبنده مردم ایران است چنین اتلاف زمانی بابت کارت هوشمند هزینه کنند اگر فردی ایتم های اعلام شده را در اختیار نداشته باشد چکار کند .
هر چند می دونم احتمالا نظرم منتشر نمی شه ولی برای اطلاع شما می نویسم، در همه کشورهای پیشرفته مردم هم گواهی ولادت یا همون شناسنامه خودمون رو دارند هم آی دی کارت . این ای دی کارت یک استاندارد ایزو جهانی داره که الان اینی که داری خارج استاندارده و این نوع هوشمند استاندارد جدید هست، همه حای دنیا هزینه صدور این ای دی کارت توسط شهروند پرداخت می شه و به جهت اهمیت پایه ای حتما عکس در محل و با دوربینهای خودشون گرفته می شه. اون آقایی که همسرت چند بار رفته خسته شده باید بدونی فقط تو ایرانه که جان همسران ما در حد کلفت ارزش داره و براشون دستکش نمی خرند تا ظرف بشویند، علاوه بر خطر جانی تماس با سورفکتانت ها آثار انگشت همسرت پاک می شه و باید دهها بار بری، کافیه همسر مکرمه یک هفته دستکش موقع ظرفشویی دستسون کنند مشکل حل می شه. تابناک عزیز در این اوضاع که همه رسانه های عزیز خارجی پمپاژ نا امیدی می کنند شما زحمت این کار رو به عهده اونها بگذار.
پاسخ ها
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
حرف مفت نزن
مادرم دستکش میذاره همیشه ولی سالهاس دست هاش زخم هستن به خاطر مایع های طرفشویی و دستشویی بی کیفیت
دستاش داغون شده
" و البته مشخص نیست این آخرین بار است یا چند سال دیگر دوباره این بساط درآمدزایی و آزار ملی پهن خواهد شد.

"

بالاخره کمبود بودجه رو باید از یه جا تهیه کرد
علاوه بر این و با اون عکسهایی که از مردم می گیرند با همه حتی خانم مسن هفتاد ساله چنان آمرانه و با بی حرمتی رفتار می کنند و به خاطر اینکه دستگاههای بی کیفیتشون قادر به تشخیص اثر انگشت خیلی از خانمها نیست و میگن پوست خانمها نازکتره حتی آدمهای مسن رو چندین بار تا کجاها و به چه آدرسهای دوری می فرستند!!!
هر روز یک کیسه ی جدیدی برای این ملت بیچاره میدوزند مردم نون ندارند بخورند کارت ملی به چکارشان می آید آنهم باهزینه ی چهل پنجاه هزار تومان مسئولین خجالت بکشند
من مسئول یک کافی نت هستم. هر روز مردم زیادی برای کارت ملی مراجعه می کنند که خیلی از اونها حتی به نون شب هم محتاج هستند و حتی تحت پوشش کمیته و بهزیستی و با خانواده های چند نفره. واقعا انصاف نیست این همه پول به خاطر صدور یک کارت بگیرند که معلوم نیست به چه دردی می خوره. خود من الان یک ساله این کارت رو دارم هیچ جایی هم از الکترونیکی بودنش استفاده ای نکردم.
دوم اینکه مگه سایت قبلی چه مشکی داشت که حالا با طراحی سایت جدید این افتضاحات رو به وجود آوردند؟ تنها مشکل سایت قبلی این بود که در مواقع شلوغی قطع می شد و این سایت عملا شده پول خواری از مردم. از خود ما تا به حال بیش تر از 100 هزار تومن کم شده ولی هیچ ثبت نام و نوبت دهی انجام نشده. و هزار مشکل دیگه که این طرح و این سایت برای ما ایجاد کرده.
کارت ملی من مفقود شده و گفتم ۴ ماه صدورش طول می کشه. از طرفی هیچ بانکی کاری برام انجام نمی ده. تقریبا فلج شد و نمی دونم باید چه کار کنم. حداقل وقتی نمی تونید سریعا کارت ملی رو بدید همچین قوانینی نزارید.
4 ماه از ثبت نام و مراحل اون گذشته گفتند یکماهه برات پیامک میاد اما هنوز که نیومده بانک هم غیر از کارت ملی هیچ مدرکی رو قبول نمیکنه چیکار باید کرد از دست این مسئولین
به خدا ادم دلش میخواد سرشو بکوبه به دیوار
بنده به واسطه محل زندگی و کارم اقدام به ثبت نام در شهر بوشهر کردم، بعد از مدتی مجبور به انتقال به تهران شدم. حالا میگویند برای گرفتن کارت باید شخصا برم بوشهر و هزینه بیش از 600 هزارتومن رو متقبل بشم.
آخه چرا نمیشه کارت رو تهران تحویل گرفت؟!!!
سلام من دوماهه ثبت نام کردم ولی کارتم هنوز صادر نشده . چرا ؟
من دقیقا 2 سال هست ثبت نام کردم هنوز کارتم صادر نشده حالا برا گرفتن کد بورس باید کارت ملی هوشمند داشت.من نمیدونم این بالا چه خبره هر کی به فکر خودشه کشور ما چی به سرش اومده
اگه کسی درخواست کارت ملی هوشمند داده باشه و بعد از مدتها برای تغییر نام و فامیلش هم اقدام کرده باشه ایا کارت هوشمندش با نام و فامیل جدید صادر میشه یا باز هم همون دردسر های قدیم رو باید تکرار کنه
عجب ....خوب هممونو سر کار گذاشتن ......
سلام من دوسال ثبت نامکردم حال رفتم تحویل بگیریم اثر انگشت تایید نمکنه
دوستان من امروز برای دریافت کارت ملی رفتم می‌گویند اثر انگشتت مشخص نیست اگر شنبه اومدی و نشد بای دوباره برای کارت ملی اقدام کنی واقعا درسته یعنی چی به من چه که دستگاه نمیتونه اثر انگشت من رو بخونه من دوسال پیش با زحمت ثبت نام کردم دوباره از اول؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل