بازدید 5671
راز عجیبی که مهاجرانی بعد از نیم قرن از آن پرده برداشت؛

ارتباط کشف محموله قاچاق با تشکیل تیم معروف فوتبال ایران

ژاندارمری محموله قاچاقی در تهران کشف کرد که این کشف مربوط به حوزه استحفاظی شهربانی بود. همین موضوع اختلاف بزرگی را میان حسین سروری افسر ژاندارمری و فریدون صادقی درجه دار شهربانی بوجود آورد. ترکش این اختلاف باعث تولد دو تیم نظامی با نام های پاس و عقاب شد.
کد خبر: ۷۷۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 24 February 2018

پیر فوتبلا ایران یعنی حشمت مهاجرانی در گفت وگویی تازه ، درباره رازهای تشکیل دو تیم نظامی در نیم قرن پیش توضیحاتی داد.

 به گزارش تابناک ورزشی، مهاجرانی با طرح خاطرات گذشته تعریف کرد: یکی از علل تاسیس پاس و جدایی من از تیم تاج مربوط می شود به اختلاف سپهبد مبصر، رئیس وقت شهربانی و تیمسار خسروانی، فرمانده ژاندارمری، که زندگی فوتبالی من و خیلی های دیگر را عوض کرد.

این سرمربی معروف و پرافتخار ایرانی ادامه داد: اویل دهه 40 بود که ژاندارمری محموله قاچاقی را در تهران کشف کرد در صورتی که این کشف مربوط به حوزه استحفاظی شهربانی بود. همین موضوع اختلاف بزرگی را میان حسین سروری که افسر ژاندارمری و فریدون صادقی که درجه دار شهربانی بود به وجود آورد. ترکش این اختلاف باعث تولد دو تیم نظامی با نام های پاس و عقاب شد. درهمان بحبوحه بود که طبق یک دستورالعمل اجباری به تمام افسرانی که در تیم های تاج و غیره بازی می کردند فرمان داده شد که به تیم پاس بروند. بنده به همراه رنجبر، حسن حبیبی، محمود یاوری، همایون شاهرخی، مهدی مناجاتی و اصغر شرفی جزو گروهی بودیم که حق بازی در هیچ تیمی به غیر پاس را نداشتیم. در آن زمان تاج و پرسپولیس(شاهین) حرف اول را می زدند البته تیم های دیگری مثل دارایی و تهران جوان هم بودند که عرض اندام می کردند ولی تاج و پرسپولیس چیز دیگری بودند. وقتی پاس متولد شد، ضلع سومی در کنار تیم های قدرتمند پایتخت شکل گرفت و قهرمان شد و ستارگان زیادی را تحویل فوتبال ایران داد.

Image result for ‫حشمت مهاجرانی‬‎

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل