بازدید 3705

کره جنوبی مخالف حضور هیات کره شمالی در اختتامیه

کد خبر: ۷۷۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 23 February 2018

حزب لیبرال کره جنوبی امروز با انتشار بیانیه ای بشدت با حضور هیات کره شمالی به ریاست 'کیم یونگ چول' از مسئولان رده بالای حزب حاکم کار کره آن کشور در اختتامیه المپیک زمستانی مخالفت کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این حزب بر این باور است رییس این هیات یک مهره خطرناک است که دستش به خون شماری از کره ای ها آغشته است.


این حزب خاطر نشان کرده است کیم یک مقام ارشد نظامی بازنشسته کره شمالی است که در برخی از حملات مرگبار این کشور علیه کره جنوبی دست داشته است.

در سال 2010 میلادی یک ناوچه کره جنوبی در دریای زرد غرق شد و 46 خدمه آن کشته شدند و این کشور از آن زمان تاکنون مسئول غرق شدن این ناوچه را یک اژدر رها شده از سوی کره شمالی می داند.

در آن زمان دو کشور درگیری هایی نیز پیدا کردند و بر اثر گلوله باران متقابل آنها چند سرباز کره جنوبی کشته شدند.
حزب لیبرال کره جنوبی مدعی شده است که 'کیم یونگ چول' یکی از مسئولان نظامی وقت بوده که این حملات را سازماندهی کرده است.

این مخالفت در شرایطی مطرح می شود که امروز نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی از احتمال دیدار 'مون جائه این' رییس جمهور این کشور با هیات کره شمالی در حاشیه مراسم پایانی المپیک زمستانی پیونگ چانگ خبر داد.
حزب مخالف همچنین با هر گونه ارتباط و دیدار رییس جمهور کره جنوبی با هیات کره شمالی مخالفت ورزیده است.

قرار است همزمان با سفر 'ایوانکا ترامپ' دختر رییس جمهور آمریکا برای شرکت در آیین اختتامیه المپیک زمستانی کره جنوبی، یک هیات بلند پایه از کره شمالی با ریاست 'کیم یونگ چول' معاون کمیته مرکزی حزب کار این کشور نیز در این مراسم شرکت کنند.

به گفته وزارت اتحاد کره جنوبی، سفر این هیات عالی رتبه که شامل 8 نفر هستند از روز یکشنبه 25 فوریه (6 اسفند) آغاز و سه روز ادامه دارد.

'ری سان گوان' رئیس کمیته وحدت صلح آمیز کره شمالی از دیگر اعضای این هیات 8 نفره کره شمالی است.

وزارت اتحاد کره جنوبی گفته است از نظر دولت این کشور، حضور این هیات در بهبود روابط بین دو کره و ایجاد صلح در شبه جزیره کره و همچنین عاری سازی منطقه از سلاح های هسته ای موثر خواهد بود.

یک هیات عالی رتبه از کره شمالی شامل 'کیم یو جونگ' خواهر رهبر کره شمالی و 'کیم یونگ نام' مرد شماره دو این کشور نیز در مراسم افتتاح المپیک زمستانی 'پیونگ چانگ' شرکت داشتند.

در جریان این سفر و در خلال نشست سه ساعته خواهر و مرد شماره دو کره شمالی با رئیس جمهوری کره جنوبی در سئول، خواهر رهبر کره شمالی، رییس جمهور کره جنوبی را به پیونگ یانگ دعوت کرد.

در عین حال یک مقام رسمی از دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی به یونهاپ گفته است 'مون جائه این' رئیس جمهور احتمالا با نماینده کره شمالی در این سفر دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ از 9 (20 بهمن) آغاز شده و تا 25 فوریه (6 اسفند 96) ادامه دارد.

دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' کره جنوبی برگزار خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار