بازدید 13713
۸
پیمانه اقتصادی؛

از «بازگشت دلار آمریکا به کانال ۴۵۰۰ تومان» تا «۳ میلیارد تومان سنجاق قفلی از چه کشور‌هایی وارد شد»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص‌های منتخب بورس تهران باز هم قرمز شد، پُررونق‌ترین هفته بورس آمریکا در پنج سال گذشته، افزایش قیمت نفت آمریکا پس از سخنان نتانیاهو، مصر و اسرائیل قرارداد صادرات گاز امضا کردند، ترقه بازی سنگ آهن در آستانه سال نو چینی، نگران بازار تخم‌مرغ نباشید واردات ادامه دارد، مشوق صادراتی محصولات لبنی در هاله‌ای از ابهام و معرفی خودرو‌های وارداتی غیرقانونی به مراجع ذیربط را در بر دارد.
کد خبر: ۷۷۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 20 February 2018

از «بازگشت دلار آمریکا به کانال ۴۵۰۰ تومان» تا «۳ میلیارد تومان سنجاق قفلی از چه کشور‌هایی وارد شد»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص‌های منتخب بورس تهران باز هم قرمز شد، پُررونق‌ترین هفته بورس آمریکا در پنج سال گذشته، افزایش قیمت نفت آمریکا پس از سخنان نتانیاهو، مصر و اسرائیل قرارداد صادرات گاز امضا کردند، ترقه بازی سنگ آهن در آستانه سال نو چینی، نگران بازار تخم‌مرغ نباشید واردات ادامه دارد، مشوق صادراتی محصولات لبنی در هاله‌ای از ابهام و معرفی خودرو‌های وارداتی غیرقانونی به مراجع ذیربط را در بر دارد.

شاخص‌های منتخب بورس تهران بازهم قرمز شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه سی بهمن ماه 96 با کاهش 152 واحدی معادل 0.15 درصد به رقم 98 هزار و 148 واحد رسید. این در حالی است که نماگر اصلی بازار سهام روز قبل نیز با افت 128 واحدی مواجه شده بود. تالار شیشه ای در سومین روز کاری از هفته جاری، همانند روز قبل شاهد روند نزولی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 48 واحدی معادل 0.15 درصد به رقم 31 هزار و 291 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن، با افت 17 واحدی معادل 0.10 درصد، عدد 17 هزار و 584 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 13 واحدی معادل 0.10 درصد به رقم 13 هزار و 178 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.19 درصد همراه شد و 202 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 105 هزار و 247 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 64 واحد کاهش معادل 0.09 درصد به رقم 69 هزار و 818 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 551 واحد کاهش معادل 0.26 همراه بود و عدد 208 هزار و 477 واحد را به نمایش گذاشت.

 از «بازگشت دلار آمریکا به کانال ۴۵۰۰ تومان» تا «پُررونق‌ترین هفته بورس آمریکا در ۵ سال گذشته»

پُررونق‌ترین هفته بورس آمریکا در پنج سال گذشته

شاخص‌ها در بورس آمریکا بهترین هفته معاملاتی در ۵ سال گذشته را رقم زدند. بازارهای ژاپن با بیشترین میزان افزایش شاخص تاپیکس نسبت به ۶ هفته گذشته روبرو شدند و شاخص ها در بورس آمریکا در هفته گذشته کاری، توانستند بهترین هفته معاملاتی را نسبت به ۵ سال گذشته پشت سر بگذارند. نگاهی به معاملات نشان می دهد: بیشترین میزان افزایش شاخص در بازارهای سیدنی، سئول و سنگاپور اتفاق افتاد. بر اساس این گزارش، در بازار ژاپن افزایش میزان صادرات و کاهش میزان واردات موجب امید به رونق اقتصادی را در این کشور بیشتر کرده است. در بازارهای آسیایی، شاخص تاپیکس با رشد ۲.۲ درصدی مواجه شد و بیشترین میزان افزایش روزانه را نسبت به تاریخ چهارم ژانویه به ثبت رساند. در این میان، شاخص نیکی ژاپن هم ۲ درصد مثبت شد. به نقل از ایبنا، همچنین در جریان معاملات روز دوشنبه، شاخص اس اند پی استرالیا ۰.۶ درصد مثبت و شاخص کاسپی کره جنوبی ۰.۷ درصد افزایش را ثبت کرد. گفتنی است، بازارهای آمریکا امروز به خاطر سالروز تولد جورج واشنگتن تعطیل است. 

افزایش بهای نفت آمریکا پس از سخنان نتانیاهو

روز دوشنبه قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه ۳۸ سنت (۰.۶ درصد) افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۵.۲۲ دلار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت با افزایشی ۵۷ سنتی (۰.۹ درصد) بشکه ای ۶۲.۲۵ دلار صورت گرفت. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز قبل، افزایش تنش ها در خاورمیانه پس از سخنان نتانیاهو عنوان شده است. روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود که اسراییل نه تنها علیه هم پیمانان ایران در منطقه، بلکه علیه خود ایران می تواند برخی اقدامات را انجام دهد.

مصر و اسرائیل قرارداد صادرات گاز امضا کردند

شرکت حفاری «دیلک» اعلام کرد که توانسته با شرکت «دولفینوز» مصر توافق صادرات گاز به مصر را به میزان 64 میلیارد متر مکعب و در ده سال به ارزش 15 میلیارد دلار به امضا برساند. به گزارش رادیو عبری تل آویو، دو شرکت اسرائیلی و مصری به زودی به طور رسمی در این خصوص موضع‌گیری خواهند کرد تا این قرارداد به مرحله اجرا برسد. پس از این توافق، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این توافق را تاریخی خواند. در ماه های گذشته هیأتی از اسرائیل به طور فشرده در حال رایزنی با شرکت «دولفینز» مصر برای توافق بر سر جزئیات صادرات گاز بودند. همچنین رسانه‌های اسرائیلی و مصری اعلام کردند که ارزش این قرارداد تا پایان آن به 20 میلیارد دلار خواهد رسید. سایت خبری روزنامه العربی الجدید هم نوشته است که مسئولان اسرائیلی در نظر دارند تا از خط گاز «خاورمیانه» که پیش از انقلاب 25 ژانویه 2011 کار ساخت آن به اتمام رسیده بود برای صادرات گاز استفاده کنند. /فارس

بازگشت دلار آمریکا به کانال ۴۵۰۰ تومان

در پایان معاملات بازار ارز روز دوشنبه، بر اساس اطلاعات سنا، هر دلار آمریکا با کاهش قیمت 651 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 45 هزار و 679 ریال فروخته شد. هر یورو نیز در بازار آخرین روز بهمن ماه، با افت 1219 ریالی مواجه شد و در پایان روز به رقم فروش 56 هزار و 454 ریال رسید. همچنین نرخ مبادله ای این دو ارز در بانک مرکزی، با 20 ریال افزایش برای دلار، به رقم 37 هزار و 150 ریال و با 46 ریال رشد برای یورو به رقم 46 هزار و 136 ریال رسید.

 

ترقه بازی سنگ آهن در آستانه سال نو چینی!

همچون میلیون ها ترقه و فشفشه که در آغاز سال نو چینی روشن می شود، بازار سنگ آهن نیز بازده انفجاری را در آستانه سال نو چینی ثبت کرد. بر اساس گزارش متال بولتن قیمت نقدی سنگ آهن ۶۲ درصد به ۷۸ دلار و ۴۱ سنت رسید که بالاترین میزان از ۱۱ ژانویه امسال بود.

سکه طرح جدید ۱۲ هزار تومان ارزان شد

در جریان معاملات روز دوشنبه بازار آزاد تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با دوازده هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان رسید. در عین حال هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، نیم سکه ۷۳۶ هزار تومان، ربع سکه ۴۴۴ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۹۵ هزار تومان بود. /مهر

نگران بازار تخم‌مرغ نباشید/ واردات ادامه دارد

سرپرست دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور از واردات ۴۵ هزار تن تخم‌مرغ از کشور ترکیه خبر داد و گفت: هیچ محدودیتی برای واردات این محصول وجود ندارد و مردم نگران بازار این محصول نباشند. مسعود محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی آزاد شدن واردات تخم‌مرغ ناشی از کمبود این محصول به دلیل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی ملاک عمل برای واردات این محصول است و متقاضیان نیازی به دریافت مجوزهای دیگر ندارند. وی ادامه داد: فقط برای واردات تخم‌مرغ از کشور ترکیه مجوز صادر شده است و اخیرا نیز به گرجستان هم مجوز داده‌ایم که البته هنوز محموله‌ای از این کشور وارد نشده است.

مشوق صادراتی محصولات لبنی در هاله‌ای از ابهام

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه خبری از توزیع شیر مدارس نیست، اظهار کرد: امسال 200 میلیارد تومان برای توزیع شیر مدارس بودجه در نظر گرفته شد که به سبب اختصاص نیافتن این منابع، خبری از توزیع شیر مدارس نیست. رضا باکری با اشاره به آخرین وضعیت مشوق صادراتی، بیان کرد: از مجموع 150 میلیارد تومان مشوق صادراتی، 106 میلیارد تومان آن باقی مانده است. به گفته وی در هفته های اخیر قرار بود که 76 میلیارد تومان دیگر از این مشوق‌های صادراتی پرداخت شود که متأسفانه تا کنون سازمان برنامه و بودجه ، منابع آن را تأمین نکرده است. باکری از کاهش صادرات لبنیات خبر داد و گفت: طبق گزارش کارخانه‌های لبنی در سه ماه اخیر میزان صادرات محصولات لبنی کاهش یافته است. این مقام مسئول ادامه داد: در 9 ماهه امسال 850 میلیون دلار محصولات لبنی صادر شد و درحالیکه انتظار می‌رفت تا پایان سال میزان صادرات به یک میلیارد دلار برسد، اما به سبب عدم پرداخت مشوق صادراتی، روند صادرات با کاهش روبه‌روست. /باشگاه خبرنگاران جوان

معرفی خودرو‌های وارداتی غیرقانونی به مراجع ذیربط

مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای از شناسایی تمامی خودروهایی که از مبادی غیرقانونی و روش های نامتعارف ثبت سفارش شده اند و معرفی آنها به مراجع مرتبط برای برخورد با متخلفان خبر داد. 

این مرکز در این اطلاعیه اعلام کرد: در راستای اجرایی کردن تدابیر دولت و دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای مبارزه با فساد و صیانت از حقوق بیت المال، تمامی خودروهایی که در زمان ممنوعیت وارادت خودرو (از ۸ تیرماه ۹۶ ) از مبادی غیرقانونی و با روش های نامتعارف ثبت سفارش شده اند (اعم از خودروهایی که وارد کشور شده یا در گمرکات کشور موجود هستند)، شناسایی شده و براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مراجع ذیربط برای برخورد با متخلفان منعکس شده است.

سه میلیارد تومان سنجاق قفلی از چه کشور‌هایی وارد شد

آمار گمرک در هشت ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که در این مدت بیش از ۲۶۱ تن سنجاق قفلی از کشور‌های جهان وارد ایران شده است. براساس واردات این حجم سنجاق قفلی به کشور، ۵۶۷ هزار و ۸۲۰ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۷۷ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۶۰۳ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. گفتنی است، سنجاق قفلی در هشت ماهه نخست سال از ۶ کشور اسپانیا، امارات متحده عربی، ایتالیا، ترکیه، چین و صربستان وارد ایران شده است. در میان کشور‌های ذکر شده چین با صادرات ۲۰۸ تن سنجاق قفلی به کشور اولین و بزرگترین صادر کننده این محصول به ایران بوده است که در هشت ماهه نخست سال در آمد ۵۲۵ هزار و ۹۶۹ دلاری را نصیب خود کرده است. پس از چین کشور ترکیه دومین صادر کننده سنجاق قفلی به ایران بوده است که در مدت ذکر شده با صادرات ۳۳ تنی درآمد ۷۸ هزار و ۳۰ دلاری را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است که امارات متحده عربی در هشت ماهه نخست سال جاری با صادرات ۱۳ تن سنجاق قفلی به ایران و کسب درآمد ۳۷ هزار و ۸۴۲ دلاری سومین کشور صادر کننده این کالا به ایران بوده است. /میزان

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
بنده تعجب میکنم ایران قادر نیست سوزن وسنجاق قفلی تولید کند وسالیان طولانی است که کالاهای بسیار ساده واولیه را از خارج وارد میکند وانوقت چه شعار های دهان پرکن میدهند ...
واقعا چقدر باعث تاسف است ، واردات عظیم سنگ پا و سنجاق از کشور های دیگر ، احتمالا چیز دیگری وارد میشود که وارد کننده در لوای سنگ پا و سنجاق انجام میدهند ،
بله ضرباتی که به جسم این بچه ها خورده بالاخره خوب میشن ولی ضربات روحی اونها و ضربه ای که به رشد شخصیتی اون بچه ها وارد شده هم آیا درمان میشه؟
ما موشك ميسازيم ولي نميتونيم سنجاق قفلي بسازيم آيا؟!!!!
باافت نسبی قیمت موج خریدانبوه دلارشروع میشو
این حجم سنجاق قفلی به چه کاری میاد??!!
با پمپاژ آخرین دلارهای صندوق ذخیره ارزی توسط بانک مرکزی کمی رشد قیمت دلار متوقف شد تا وانمود کنند مثلا سود ٢٠ درصد اثر گذار بوده ولی قماری بس درد آور در ٢ ماه آینده با دلار ٣٠ هزار تومنی در راه هست ، قیمت ارز را عرضه و تقاضا مشخص میکند که با شروع تحریمهای ابدی موشکی نه آقای سیف و نه شعبده سود ٢٠ در صدی راهی حز قبول اصول اقتصادی ندارند
چرا تا دلار بالامیره شرکتهای واردات خودرو ماشیناشونو گرون میکنن؟ ولی وقتی پایین میاد انگارنه انگار؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان