بازدید 14735

آخرین اخبار سقوط هواپیمای آسمان در سمیرم

یک فروند هواپیمای مسافربری آسمان که صبح امروز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرده بود در نزدیکی سمیرم سقوط کرد. این هواپیما 66 مسافر و خدمه داشته است.
کد خبر: ۷۷۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 18 February 2018

یک فروند هواپیمای مسافربری آسمان که صبح امروز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرده بود در نزدیکی سمیرم سقوط کرد. این هواپیما 66 مسافر و خدمه داشته است.

به گزارش ایرنا، پرواز این هواپیما به شماره 3704 و ساعت 7:55 صبح بوده است.

**این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز برعکس داشت که میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.
گزارش خبرنگاران ایرنا از این حادثه به شرح زیر ارائه می‌شود و خبر در حال تکمیل است:

* اعزام بالگرد امداد هوایی به محل سقوط هواپیما 

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان از اعزام یک فروند بالگرد امداد هوایی در صبح یکشنبه به محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در منطقه پادنای سمیرم در جنوب اصفهان برای ارزیابی شرایط و امکان امداد رسانی خبر داد.

پادنا یکی از دهستان های سمیرم در دامنه رشته کوه های دنا است.

غفور راستین روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: بر اساس ارزیابی های اولیه، محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در روستای بیده از توابع پادنای سمیرم، کوهستانی و صعب العبور است و امکان اعزام آمبولانس به آنجا وجود ندارد با این وجود با بالگرد امداد هوایی عازم محل سقوط هواپیما هستیم تا شرایط محل بررسی شود.

وی با اشاره به آماده باش همه نیروهای اورژانس در شهرستان سمیرم و حومه، گفت: ما تا این لحظه هیچ اطلاعات دقیقی از چگونگی سقوط هواپیما نداریم.

* احتمال جان باختن سرنشینان

شاهرخ کناری فرماندارشهرستان بویراحمد گفت: احتمالا همه سرنشینان هواپیما فوت کرده اند.

وی عنوان کرد: به دلیل مه آلود بودن هوا اورژانس هوایی استان قادر به فرود در منطقه سقوط نشده و هیروهای امدادی هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

* اعزام تیم اورژانس به منطقه 

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور گفت: تیم واکنش سریع این سازمان با یک فروند بالگرد برای ارزیابی حادثه از آسمان اصفهان به پرواز درآمده است.

**اعزام تیم های واکنش سریع هلال احمر

جمعیت هلال احمر نیز اعلام کرد: علاوه بر اعزام یک فروند هلی‌کوپتر امدادی از استان فارس، تیم‌های واکنش سریع هلال احمر استان‌های اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز به محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان نیز اعلام کرد: 10 تیم واکنش سریع هلال احمر از 4 شهرستان نزدیک به محل سقوط هواپیما در سمیرم واقع در جنوب استان اصفهان، به این محل اعزام شدند.

شهریار انصاری به خبرنگار ایرنا گفت: این تیم ها متشکل از تجاتگران، خودروهای نجات و امداد با تجهیزات امدادی کامل هستند.

وی ادامه داد: یک فروند بالگرد نیز از هلال احمر اصفهان به محل سقوط واقع منطقه پادنای سمیرم اعزام شد.

*علت سقوط در دست بررسی است 

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمای کشوری گفت:‌اکنون کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری و مرکز کنترل فضای کشور در حال بررسی علت این حادثه هستند و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.را تایید کرد.

* آماده باش تیم های پزشکی قانونی 4 استان

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در منطقه سمیرم واقع در جنوب استان اصفهان که صبح امروز اتفاق افتاد، تیم های بحران مراکز پزشکی قانونی استان های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و تهران به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش ایرنا از سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر مهرداد علی بخشی مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور روز یکشبنه با بیان این مطلب افزود: تیم های عملیات استان های فارس، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در حال آماده باش هستند. اکیپ فوق‌العاده استان تهران به حالت آماده باش درآمده تا در صورت نیاز به استان اصفهان اعزام شود.

مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور با مشخص شدن تعداد تلفات احتمالی، اقدامات لازم را انجام و نتایج آن را اعلام می کند.

** اعزام 20 تیم هلال احمر به محل حادثه 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: 20 تیم عملیاتی از سه استان به محل سقوط هواپیمای مسافری تهران- یاسوج در سمیرم اعزام شدند.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این تیم های عملیاتی از استان های کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان به این منطقه اعزام شده اند.

وی تصریح کرد: همچنین بالگردهای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در آماده باش به سر می برند اما متاسفانه بخاطر شرایط جوی و دید نامناسب امکان پرواز ندارند. 

سلیمی ادامه داد: منطقه سمیرم همچنین به علت بارش فراوان برف، صعب العبور شده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان