بازدید 3142

افزایش حجم قرارداد آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به ۱۷۴ هزار و ۴۰۵ قرارداد رسید و ارزش آن نیز بالغ بر ۲۹ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال ثبت شد.
کد خبر: ۷۷۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 17 February 2018

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به ۱۷۴ هزار و ۴۰۵ قرارداد رسید و ارزش آن نیز بالغ بر ۲۹ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال ثبت شد.

به گزارش بورس کالای ایران، در معاملات آتی سکه طی هفته گذشته، سررسید آبان سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۱۴۷ هزار و ۴۰ قرارداد را به ارزش ۲۴ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.

در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید شهریور ماه سال آینده با ۱۷ هزار و ۶۰۰ قرارداد به ارزش معاملاتی ۲ هزار و ۹۰۴ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد اسفند ماه سال ۹۶ قرارگرفت؛ به طوری که این سررسید با ۵ هزار و ۲۰۵ قرارداد به ارزش ۸۱۵ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.همچنین سررسید تیر ماه سال ۹۷ نیز با ۲ هزار و ۷۰۶ قرارداد به ارزش ۴۳۵ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی از نظر حجم معاملات قرار گرفت. در ادامه، سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ با یک هزار و ۸۵۴ قرارداد به ارزش ۲۹۲ میلیارد ریال معامله شد.

نگاهی به معاملات روز پنجشنبه

بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه)نیز نشان می دهد در مجموع  ۲۶هزار و ۱۸۴ قرارداد منعقد شد.به این ترتیب در معاملات این روز، ۵ سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا با افت قیمتی همراه شدند. بر اساس آمار معاملات سکه تحویل اسفند ماه ۹۶ با ثبت قیمت یک میلیون و ۵۳۹ هزار تومان، افت ۲.۴۹ درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۵۶۳ هزار تومان افت ۲.۵۷ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل تیر ماه سال ۹۷ با نرخ یک میلیون و ۵۸۲ هزار تومان به فروش رسید. سررسید شهریور ماه سال آینده هم با نرخ یک میلیون و ۶۱۳ هزار تومان معامله و با افت ۲.۸۶ درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید آبان سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون و ۶۴۵ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۳.۱۵درصدی رو به رو شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار